Tutusta hiusväristä allerginen reaktio!

Vierailija

Siis olen samaa hiusväriä (Tahiti) käyttänyt ennenkin, kyseessä on keskiruskea kestoväri eikä koskaan ennen siitä ole mitään reaktiota tullut ja ohjeiden mukaan toimin täysin. Nyt mulla on kasvoissa ja rinnassa punaista, kutittavaa urtikariaa! Huuhdoin väriä pois pitkään ja otin Histec 10mg. Olikohan se pahin reaktio jo tässä? Huh kun säikähdin ja olen ihmeissäni.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Kun kannattaisi selvittää, että mille aineelle tarkasti ottaen olet allerginen (allergiatestit lääkärissä) ja selvittää, missä muissa kemikaaleissa (shampoot, voiteet yms) on tuota ainetta, jolle olet allerginen ja sitten välttää niitä. Jopa lääkkeissä saattaa olla samoja aineita kuin hiusvärien allergisoivissa aineissa. Kannattaisi myös pitää melua tästä hiusvärien allergiariskistä, jotta entistä useampi tajuaisi olla värjäämättä hiuksiaan.

Vierailija

Totta! Tulee varmaan jostain sellainen kemikaalikuormitus että yhtäkkiä voi allergisoitua. Oli muuten viimeinen kerta kun värjään; ikävää vain että mulla on ohimolla harmaita hiuksia ja ikää 34 vuotta :( Mutta en kyllä enää uskalla värjätä. Ap

Vierailija

Voi se olla niinkin, että kun tarpeeksi monta kertaa altistuu, niin ne oireet pärähtää kerralla.

Esim. nikkeliallergia. Kaikessahan on nikkeliä, ovenkahvoissa, vetoketjuissa, ruokailuvälineissä.. Monilla vasta vuosien mittainen altistus aiheuttaa sen, että korut, joita on pitänyt aiemmin, aiheuttavatkin nyt ihottumaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Totta! Tulee varmaan jostain sellainen kemikaalikuormitus että yhtäkkiä voi allergisoitua. Oli muuten viimeinen kerta kun värjään; ikävää vain että mulla on ohimolla harmaita hiuksia ja ikää 34 vuotta :( Mutta en kyllä enää uskalla värjätä. Ap

Onhan noihin porukkaa kuollutkin, ei tosiaan kannata jatkaa kun oireita tulee. Jos jotain väriä edelleen kaipaat niin kannattaa kokeilla esim tätä http://www.iherb.com/Rainbow-Research-Henna-100-Botanical-Hair-Color-and-Conditioner-Persian-Medium-Brown-Chestnut-4-oz-113-g/11613

Jos kokeilet niin googleta ensin vinkit hennaukseen, selviät vähemmillä kokeilukerroilla :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan kannata värjätä. Voi olla hengenlähtö edessä pahimmassa tapauksessa jos tulee joku anafylaktinen shokki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onhan noihin porukkaa kuollutkin, ei tosiaan kannata jatkaa kun oireita tulee. Jos jotain väriä edelleen kaipaat niin kannattaa kokeilla esim tätä http://www.iherb.com/Rainbow-Research-Henna-100-Botanical-Hair-Color-and-Conditioner-Persian-Medium-Brown-Chestnut-4-oz-113-g/11613

Jos kokeilet niin googleta ensin vinkit hennaukseen, selviät vähemmillä kokeilukerroilla :)

Kasvivärit voivat yhtälailla aiheuttaa vakavia allergisia reaktioita.

Vierailija

Mulla kirveli viimeinen värjäyskerta niin paljon(viitteitä oli jo aiemmilla kerroilla ärsyyntymisestä), etten ehtinyt pitää väriä kuin minuutin. En ole värjännyt sen jälkeen. Eli moneen vuoteen. Tulkoon harmaat, en välitä.

Ehdin värjätä elämäni aikana aivan hirveästi monta kymmentä vuotta hiukseni oli jonkun punaiset. Omaa väriä en nähnyt ollenkaan näinä vuosina.

Vierailija

Muuten mullakin alkoi väri kirvelemään ja pesin sen pois ennen aikojaan, mutta urtikaria ehti lehahtaa. Tuo kirvely taitaa kyllä olla varoitus. Ennen ei ole tumma väri kirvellyt. Ap

Vierailija

Itse värjään vain hennalla, kun en ole sille allerginen ja se on hyväksi hiuksilleni. Toivottavasti sulle ei tule pahempaa ongelmaa tuosta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat