Kamalan vaikeaa psykologilla ottaa vastaan myötätuntoa.

Vierailija

Pari kertaa käynyt ja tuntuu että se osuu juuri oikeaan kohtaan

"sä taidat olla aika yksinäinen"

Niin, joo niisk yhyy..
Tuntuu että olisi miljoona asiaa mitä sille pitäisi kertoa. Ja toisaalta tuntuu että ihan kaikkea en edes kehtaisi kertoa. Enkä tiedä kauan mulla on varaa siellä käydä. Miksi ihmisen pitää olla näin hajalla :(

Kommentit (11)

Vierailija

Mä ymmärsin. Olen joskus miettinyt jos kävisi itsekin, mutta se on ihan helvetin kallista eikä tuntemattomalle tee mieli avautua muutenkaan, vaikka kai se luottamus siitä useamman käynnin jälkeen voisi kasvaa, mutta rahaa siinä palaisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärsin. Olen joskus miettinyt jos kävisi itsekin, mutta se on ihan helvetin kallista eikä tuntemattomalle tee mieli avautua muutenkaan, vaikka kai se luottamus siitä useamman käynnin jälkeen voisi kasvaa, mutta rahaa siinä palaisi.

Mun oli pakko kun alkoi käymään liian raskaaksi olo, en osaa itse käsitellä näitä asioita, joita olen vaan pyöritellyt päässäni.. Yllättävän helppoa vieraammalle kuitenkin jutella, tutuille (niille harvoille) on vaikeampaa; luottamukseni on tullut rikottua niin monta kertaa niin vaikea luottaa enää.

Vierailija

Psykologilla käynti ei toimi sen takia, että psykologi tekee sitä rahasta. Idea hyvä, mutta toteutuksen lähtökohta tekee siitä toimimattoman.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei se sun psykologisi oikeasti ole myötätuntoinen sinua kohtaan ihmisenä, toistelee vaan noita juttuja koska kuuluu työnkuvaan.

Toki sen tiedän. En tässä mitään bestistä haekaan vaan kevennystä omaan mieleen (ja kukkaroon siinä sivussa..) ap

Näin on

Juuri näin, rahasta kuuntelevat. Tunnen pari pätevää ja arvostettua oikein läheltä. Ei voisi heitä toisten ihmisten asiat vähempää kiinnostaa. Kun ongelmat on itse selvittänyt niin voivat nokkaista ja kysyä mitä kuuluu. Muuten puhutaan vaan kulttuuria ja politiikkaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Psykologilla käynti ei toimi sen takia, että psykologi tekee sitä rahasta. Idea hyvä, mutta toteutuksen lähtökohta tekee siitä toimimattoman.

ei se, että jotain tekee rahastam tee toiminnasta sinänsä huonoa.
opettajat saavat aikaan hyviä oppimistuloksia vaikka saavatkin siitä palkkaa. kirurgi leikkaa kasvaimen pois ja saa siitä palkkaa.

aivan samoin psykologi on oman alansa ammatilainen, joka osaa auttaa ongelmien ratkomisessa-ja ansaitsee sillä rahaa.

psykologista on turha odottaa ystävää, ihan samoin kuin hammaslääkäristäkään, vaikka molempien ammattitaitoon kuuluu helpottaa osaltaan ihmisen oloa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

opettajat saavat aikaan hyviä oppimistuloksia vaikka saavatkin siitä palkkaa. kirurgi leikkaa kasvaimen pois ja saa siitä palkkaa.

aivan samoin psykologi on oman alansa ammatilainen, joka osaa auttaa ongelmien ratkomisessa-ja ansaitsee sillä rahaa.

psykologista on turha odottaa ystävää, ihan samoin kuin hammaslääkäristäkään, vaikka molempien ammattitaitoon kuuluu helpottaa osaltaan ihmisen oloa.

Opettajan ja kirurgin työtehtävät ovat aika erilaisia kuin psykologin. Mun kokemuksen mukaan psykologi nimenomaan ei yritä ratkoa niitä ongelmia, vaan on sellainen kanssakulkijakaveri. Ja tämä asetelma ei toimi, kun ihmissuhde on teennäinen ja toinen osapuoli mukana vaan siksi että se on hänen työtään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Opettajan ja kirurgin työtehtävät ovat aika erilaisia kuin psykologin. Mun kokemuksen mukaan psykologi nimenomaan ei yritä ratkoa niitä ongelmia, vaan on sellainen kanssakulkijakaveri. Ja tämä asetelma ei toimi, kun ihmissuhde on teennäinen ja toinen osapuoli mukana vaan siksi että se on hänen työtään.

Miksi sinä tunget omien huonojen kokemustesi kanssa tähän ketjuun? Tässä sinulle faktatietoa siitä millaisia tehtäviä psykologeilla on: http://www.psyli.fi/tietoa_psykologeista/mita_psykologi_tekee

Sinun mielipiteesi ei ole totuus ja vaikka sinä vaikutat olevan toivoton tapaus psykologeille, osalle asiakkaista psykologi toimii hyvänä apuna.

Vierailija

Se on nykyään, eritoten nuorilla, niin kovismeininki päällä, ollut jo pitkään. Avautuminen on tavallista vaikeampaa, kun pelätään että "heikkouden" näyttäminen johtaa heti johonkin lällätykseen yms.  Näin varmaan käykin, kun seuraa ei valita tarkasti, kuten nykyään ei ole tapana. Tämä tuntuu leviävän sitten kaikkiin muihinkin ihmissuhteisiin kuin nuorten välisiin. Toki myös aikuiset osaavat. Kannattaisi varmaan matkustella enemmän, niin näkisi millaisen ummehtunut pikkusielunurkka tämä Suomemme maa nykyään on. Jossain muualla on niin paljon terveempi meininki, ihmismäinen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat