Ei ole todellakaan vittuilua poliisin osalta jos 40kmh alueella pidetään tutkia... Tänään tossa mun ikkunan alla kuoli ihminen suojatiellä....

Vierailija

Jarrutusmatka ei tosiaankaan ole neljänneksen pidempi 50-vauhdissa kuin 40-vauhdissa vaan lähes kaksinkertainen. Sitä paitsi jos saa vähän jarrutettua niin ihminen voi selvitä hengissä vaikka jää auton alle (vauhti 30 km/h tai vähemmän)... Sakot ei riitä jos tapat jonkun suojatiellä, linnaa on tultava.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Mä olen ihan vähällä ollut jäädä päin punaisia ajaneen auton alle. Eikä vauhti ollut edes 50 vaan eiköhän se ollut luokkaa 80 ja nurka takaa tuli kaupungilla. Ajatteli ehkä, ettei sieltä ketään tule, su-aamuna lenkillä ja liikennevalot alkoivat toimia vain muutamia minuutteja aiemmin. Olisi se ollut paha jälki, jos olisi toinen auto tullut. Risteys on tasa-arvoinen sillon, kun valot eivät pala ja tämä olisi tullut vasemmalta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jarrutusmatka ei tosiaankaan ole neljänneksen pidempi 50-vauhdissa kuin 40-vauhdissa vaan lähes kaksinkertainen
'

- Katso laskurista

- Laita linkki tästä suojatiellä kuolleesta, ne tulee lehteen joka tapaus tänä päivän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jarrutusmatka ei tosiaankaan ole neljänneksen pidempi 50-vauhdissa kuin 40-vauhdissa vaan lähes kaksinkertainen.

Tuoltahan ne näkee... http://www.avainkouluttaja.fi/jarrutusmatkalaskuri

Miksi tätä on alapeukutettu? Mikäs paha tuossa laskurissa on? Se, että se antaa eri lukeman kun ap. sanoo vai?

1,8 kertainen näin talvella on pysähtymismatka.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jarrutusmatka ei tosiaankaan ole neljänneksen pidempi 50-vauhdissa kuin 40-vauhdissa vaan lähes kaksinkertainen
'

- Katso laskurista

- Laita linkki tästä suojatiellä kuolleesta, ne tulee lehteen joka tapaus tänä päivän.

Tuollahan tuo on lehdissä ihan "etusivulla" ollut jo monta tuntia, eli ap asuu Vantaalla. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jarrutusmatka ei tosiaankaan ole neljänneksen pidempi 50-vauhdissa kuin 40-vauhdissa vaan lähes kaksinkertainen.

Tuoltahan ne näkee... http://www.avainkouluttaja.fi/jarrutusmatkalaskuri

Miksi tätä on alapeukutettu? Mikäs paha tuossa laskurissa on? Se, että se antaa eri lukeman kun ap. sanoo vai?

1,8 kertainen näin talvella on pysähtymismatka.

Asun Helsingissä ja vaikka kalenterin mukaan on talvi, niin tie ei ole talvessa vaan märkä. En usko, että ap:n Vantaalla on yhtään sen talvisempi tie. Joten katso laskurista sen mukaan mikä tien pinta on, eikä sen mukaan mitä kalenteri näyttää.

420

Se on tosi että maltti ja riittävän alhainen tilannenopeus vaikuttavat paljon. Talvella varsinkin jarrutusmatka on jään aiheuttaman liukkauden takia pitkä. Oma pahin läheltä piti tilanne oli 50 alueella. Lapsi hyppäsi lumipenkan päältä eteen aamupimeällä. Jarruttamalla en olisi voinut mitään. Tuurilla ja refleksillä sain väistettyä. Perkele että säikäytti, vähän väistön jälkeen tärisin hetken koko jätkä.

Vierailija

Mistä ap tiedät kuinka kovaa auto ajoi? OlikoS jalankulkialla se halvin henkivakuutus eli heijastin?
Mä monesti räväytän pitkät päälle jos oon näkevinä jalankulkia varmistuakseni että on..

Vierailija

Siis musta tutkat pitää just olla taajama-alueilla. Sen sijaan typeriä paikkoja on autiot pikatiet, joihin on joskus aikanaan käsittämättömästä syystä laitettu jollekin suoralle 80 km/h -rajoitus. Se on ihan pelkkä sakkorysä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat