Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita äitejä jotka ei halua rokottaa lastaan?

Vierailija

En haluaisi rokottaa 1 vuoden ikäistä lastani. Onko se aivan pakko suostua? Syy tähän on vain etten halua. Muita äitejä?

Sivut

Kommentit (81)

Vierailija

Magneettimedian mukaan rokotteista tulee samanlaisia oireita kuin jos olisi ravistellut vauvaa. Mä en halua semmosia syytöksiä.

Vierailija

Olen "heikosti koulutettu" lähihoitaja ja rokotan lapseni rokotusohjelman mukaisesti. Ymmärrän jos et halua lapsellesi ylimääräisiä rokotteita (influenssa jne), mutta rokotusohjelma on turvallinen ja tarkemmin tutkittu kuin mikään h1n1. Minutkin on rokotettu 90-luvulla ohjelman mukaisesti, eikä vielä ole sivuvaikutuksia ilmennyt. Ja todella huono perustelu "en vain halua."

Vierailija

Ap:lle vähän suhteellisuutta tässä. Olen sairastanut 20-vuotiaana urheilullisena ja hyväkuntoisena nuorena keskivaikean hinkuyskän, joka kesti puoli vuotta. Pahimmassa vaiheessa luulin kuolevan ja jopa kylkiluuhuni tuli hiusmurtuma yskimisestä! En voi mitenkään ikinä kuvitella, miten pieni vauva tai taapero voi selvitä hengissä tuosta taudista! Kiitollisena rokotan lapseni. Kaikkia kausi rokotteita ei tarvitse ottaa, mutta mahdollisesti tappavia ja vammauttavia sairauksia vastaan otan kaikki rokotteet kiljuen vastaan!

Vierailija

Saat päättää itse siihen saakka, kunnes lapsesi pystyy itse ottamaan kantaa rokotuksiinsa, eli about ala-asteen viimeisille luokille. Jos hän on silloin vielä hengissä, toivottavasti hänellä on tarpeeksi älliä päässä ottaakseen rokotukset.

Vierailija

Influenssarokotus kuuluu kansainväliseen rokotusohjelmaan lapsilla.

Minä haluan lapselleni kaikki rokotteet, ehdottomasti. Ja terveydenhoitajana toivoisin että muutkin haluavat. Ajatus yhdestäkin turhasta kuolemasta tai vammautumisesta joka olisi ollut estettävissä näin helposti, on todella ikävä. Varsinkin jos se joku on vauva joka on vielä vailla rokotussuojaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiinnostais kyllä ne syyt miksi "et vain halua" ? 

Koska nyt ei vaan huvita... Ei siihen erikoisia syitä ole ja yks eipä tule lapselleni narkolepsiaa!

Vierailija

En minäkään halua antaa kausirokotteita. Lisäksi kun mies on mamu, niin pitäisi vastasyntyneelle antaa tuberkuloosirokote jo synnytyssairaalassa. Voiko olla hyväksi antaa sitä noin pienelle? Varsinkin kun mitään varsinaista riskiä tuberkuloosille ei  ole, sen enempää kuin muillakaan.

Muut rokotteet haluan lapselle kyllä ilomielin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostais kyllä ne syyt miksi "et vain halua" ? 

Koska nyt ei vaan huvita... Ei siihen erikoisia syitä ole ja yks eipä tule lapselleni narkolepsiaa!

Huono provo, mutta annan 1/5 siitä että sait ihmiset vastaamaan! Ensikerralla parempi yritys.

Vierailija

Tässä nyt ei oo samasta kyse mutta syöpälääkärini kysyi juuri lapseni ikää ja sukupuolta tänään, hän haluaa pojillekin hpv-rokotteet.

Vierailija

Kannattaa rokottaa. Varsinkin nyt, kun maahan tulee paljon ihmisiä maista, joissa tuhkarokko, polio, kurkkumätä, tuberkuloosi ja hepatiitti ovat yleisiä ja helposti tarttuvia tauteja. Ko. tauteihin ei Suomessa ole ollut todennäköistä saada tatuntaa, mutta nyt tilanne on muuttunut. Kyseisissä taudeissa myös lapsikuolleisuus on suurta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat