Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotenkin vaikea ottaa vauvakuume puheeksi kun aikoinaan sovittu ettei lapsia tehdä

Vierailija

Molemmilla aiemmasta liitosta lapsia. Mies on sitä mieltä ollut aina, ettei halua enää lapsia, mutta itselleni nyt tullut vauvakuume joka jatkunut vuoden :( ei jotenkaan voi ottaa asiaa puheeksi kun tietää ettei mies lasta halua. Minä taas haluaisin sen yhteisenkin lapsen.

Itsekkin joskus aikoinaan sanoin, etten halua lapsia, mutta lähinnä koska mies ei niitä halunnut ja mies on minulle toki tärkeämpi kuin se yhteisen lapsen saaminen. Jos raskaaksi tulisin, niin tiedän että mies olisi sitten kuitenkin aivan täysillä mukana, joten olisi pieni mahdollisuus keskustelemalla saada lupa jättää ehkäisy pois. Mutta, asian esille ottaminen on jotenkin todella vaikeaa, en vain voi töksäyttää että mulla on vauvakuume, koska mies varmaan voisi jopa jättää minut jotta saan haluamani lapsen jonkun toisen kanssa.

Yhden keskustelun yhteydessä sain sanottua jotain, mihin mies totesi että "ai sä oisit halunnu sittenkin lapsen" johon vastasin, että kyllä mä hänen kanssaan olisin lapsen halunnut, mutta sitä on vaikea saada yksin haluamalla. Juttu loppui tähän. Tavallaan kai pelkään sitäkin, että jos otan asian esille niin mies on vain hiljaa tai vaihtaa puheenaihetta. On vähän sen luontoinen, että vaikeat puheenaiheet ohittaa noin, siinä on vaikea sitten jankata että mitä mieltä toinen on.

Onko kellään jotain ideoita? Tiedän että kuulostaa tosi typerältä, mutta se on vaikeeta kun on joskus sanonut ettei niitä lapsia halua (koska mieskään ei halua)

Kommentit (8)

Vierailija

Kyllä tuollaisessa asiassa saa mieltään muuttaa.

Sano vain rohkeasti miehelle, että haluat puhua asiasta, joka sinua mietityttää. Pyydä miestä vaikka miettimään asiaa jonkin aikaa (siis useampi päivä), ei tuollaista asiaa voi kuitenkaan saman tien päättää.

Vierailija

Entä jos aloitat keskustelun lapsista ihan yleisellä tasolla? Eli kysyt mitä mieltä mies on nykyään lapsista ja lapsiperheistä yleensä. Keskustelun tilanne voisi olla jokin tavallinen ja arkinen, ettei mies säikähdä. Ja kannattaa tosiaan aloittaa aina ympäripyöreesti ja sitten vasta kertoa että olet ajatellut millaista voisi olla jos teillä olisi lapsia. Anna miehelle aikaa sulatella asiaa, jospa hänkin on tullut toisiin aatoksiin! :)

Vierailija

Jos tällaisesta asiasta ei uskalla puhua puolisonsa kanssa, ennustan surkeaa tulevaisuutta.

Älkää koskaan kukaan ikinä sanoko mistään mielipidettä toisen mieliksi. Sanokaa aina heti selkeästi mitä itse haluatte.

Nyt vaan suu auki, et kai sä nyt omaa miestäsi pelkää?

Vierailija

Mites aiemmat lapset on ottaneet eron ja uusioperheessä elämisen? Tämä ei varmaan ole teillä tilanne, mut mua aina vähän surettaa, kun sen uuden kumppanin kanssa aletaan heti tehdä näitä uusia lapsia, jolloin siihen aiempien lapsien tukemiseen ja huomioimiseen vaan on aina paljon vähemmän energiaa.  Lapset voi muutenkin suojella vanhempiaan niin ettei kerro murheitaan, saati sitten kun siinä onkin se uusi vauva viemässä äidiltä ja isältä kaiken huomion.

Vierailija

Oletko käynyt missään juttelemassa asiasta? Järjellä ajatellenhan teidän ei välttämättä kannattaisi enää yhteistä lasta tehdä.

Vierailija

Me oltiin saatu kaksi lasta teineinä ja oltiin molemmat satavarmasti sitä mieltä että meidän lapsiluku on täynnä. Kun lapset oli teini-ikäisiä minä olin 31v ja mies 33v niin mulle iski ihan järjetön vauvakuume. Vuoden sitä asiaa itsekseen mietin ja tuntui pahalta että mitä jos en saa enää vauvaa.

Kerran sitten oltiin ystäväperheen vauvaa katsomassa ja minä ystävälle siinä tokaisin että "mulla on järjetön vauvakuume, voi kun sais vielä joskus kolmannen lapsen" en tiennyt että mies oli kuullut sen, luulin että hän oli ulkona. Illalla sitten kun oltiin tultu ystäväperheen luota ja teinit oli mummolassa yötä niin mies oli järjestänyt romanttisen illan ja alkoi puhumaan meidän lasten vauva-ajoista ja miten ihanaa olisi jos meillä vipeltäis pieni pallero täällä. Mä menin ihan sanattomaksi.

Miehelläkin oli ollut vauvakuume jo useamman vuoden, mutta ei ollut kehdannut sanoa sitä mulle kun luuli etten minä enää halua lapsia. No lapselle annettiin lupa tulla, ja melko pian raskauduinkin. Meille on tullut tässä jo 3 pientä 8 vuoden aikana ja nyt odotan kuudetta lasta. Melkoinen elämänmuutos siihen alkuperäisen suunnitelmaan.

Meillä tuo vauvakuume asia aikoinaan oli sellainen piste, että sen jälkeen kyllä molemmat aloimme puhumaan enemmän ja mitä haluaa, mitä mieltä on ja ylipäätään meidän keskustelut parani kun molemmat rohkeasti alkoi avamaan keskusteluja aiheista mistä toinen oli epävarma tai toinen ei innostu. 

Jos nyt saisin antaa itselleni ohjeita miten minun olisi pitänyt toimia kun se vauvakuume vaivasi ja "tiesin" ettei mies halua lasta niin olisi pitänyt rohkeasti vain ilmoittaa että minä haluisin kolmannen lapsen.. tai viritellä keskustelua vauvoihin ja sitä kautta tiedustella mitä se mies on mieltä josko olisi myönteinen vauvalle. 

Vierailija

Kannattaa muistaa, että miehelläkin on sitten oikeus muuttaa mieltänsä noin suurista asioista. Anusseksiä tulevaisuudessa siis!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat