Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotoa muuttava nuori aikoo ottaa kissan

Vierailija

Kotoa muuttava nuori haluaa ottaa kissan. Meillä ei ole koskaan ollut mitään lemmikkiä, koska ei sovi elämäntyyliin. Mummolassa on ollut kissoja ja tämä nuori on joskus ollut useampia viikkojakin niitä hoitamassa kun mummo ja vaari ovat olleet ulkomailla - eli jotain kookemusta on, mitta ei hirveästi. Mummolan kissa kuoli juuri, se voi vaikuttaa ilmenneeseen haluun. Ehkä myös kaipaa seuraa asuntoonsa. Mutta onkohan tämä nyt kuitenkaan hyvä idea.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi on jo 18 niin eipä asia taida kuulua sinulle millään muotoa?

Tjaa, nuori on kuitenkin niin kypsä, että ottaa huomioon hyvät neuvot, joskus jopa pyytää niitä.

Asunto on meidän, joten kissanpidosta voidaan päättää ihan itse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska kissa suurella todennäköisyydellä päätyy parin vuoden sisällä vanhempien hoiviin, kun nuorelle iskee menovaihe/ero/muutto ulkomaille tms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siksi koska kissa suurella todennäköisyydellä päätyy parin vuoden sisällä vanhempien hoiviin, kun nuorelle iskee menovaihe/ero/muutto ulkomaille tms.

No ei välttämättä.

Itse otin 18-vuotiaana kissan vaikka vanhempani perustelivat juuri noin miksi ei pitäisi ottaa. Noh, tässä sylissä tuo kissa nyt 13 vuotta myöhemmin edelleen makoilee.

Vierailija

Jos nuori on päivät töissä/koulussa, on todella itsekästä kissaa kohtaan ottaa pieneen (?) asuntoon kissa kuluttamaan aikaa itsekseen. Suosittele ottamaan kaksi kissaa, jos kissaan päätyy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tässä onkin yksi homman ongelma: kissa ei voi päätyä meille vanhemmille, koska minä teen matkatyötä ja isä ei pidä kissoista (sietäisi sitä varmaan, mutta hoitamisesta ei tulisi mitään).

Vierailija

Mulla oli kissa pennusta asti, kun muutin ekaan omaan kämppään. Oikein mukavaa oli meillä kissan kanssa ja kaikki meni hyvin, olen eläinrakas ihminen. Vanhuuteen kuoli pitkän aikaa sitten.

M39

Vierailija

Juttele nuoren kanssa. 

Sinänsä kissa pärjää kyllä päivät omillaan, enimmäkseenhän se nukkuu päivisin ja käy tarpeillaan hiekkalaatikossa.

Yhdeksikkö puhuu lööperiä, nykytiedon mukaan kissat nimenomaan EIVÄT viihdy samassa kodissa toisen kissan kanssa, vaan ovat yksineläjiä.

Mutta jos nuoresi suunnittelee opiskelevansa ulkomailla tai matkustelevansa, hänen pitää jo nyt miettiä, minne panee kissan siksi aikaa hoitoon. Mummolle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos nuori on päivät töissä/koulussa, on todella itsekästä kissaa kohtaan ottaa pieneen (?) asuntoon kissa kuluttamaan aikaa itsekseen. Suosittele ottamaan kaksi kissaa, jos kissaan päätyy.

No eiköhän aikuinenkin ole päivät töissä.

Vierailija

Hmm. Osaakohan nuori ottaa huomioon, että kissan pito voi olla aika kallista, jos kissa sairastelee? Voisiko kissoja käydä hoitamassa vaikka paikallisessa eläinhoitolassa, silloin kissaharrastuksesta ei tulisi kuluja?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat