KOKO HUBARA / Ruskeat tytöt "huono hiuspäivä"-kolumniin kommentti:

eevatar

http://www.lily.fi/blogit/ruskeat-tytot/valkoisten-naisten-lehdista-ii

Tuohon kolumniin ei päässyt jostain syystä kommentoimaan, niin kommentoin sitten tänne.

Koko H on itse kuvassa, joka näkyy tuon artikkelin ohessa ja uskon, että on täysin sietämätöntä, ettei suomalaisissa naistenlehdissä ole hiusvinkkejä esim. hänelle - MUTTA: hyvä Koko - onko käynyt mielessäsi, että me ohuthiuksiset ( joita valitettavan suurin osa suomalaisista on ) PALVOMME sellaisia hiuksia, jotka esim. just sulla on? Että olisimme valmiit maksamaan omaisuuden sellaisista hiuksista, minkälaiset hiukset sulla on esim. kolumnin kuvassa. Ihan sama, ootko öljynnyt ne, vai et, mutta silti. Ei joogaopettaja-ravintoterapeutti-mannekiini- seitsemää eri kieltä puhuvalle - henkilöllekään tarjota ravitsemusohjeita, eikä kerrota, miten saisit kauniimman vartalon tai oppisit kivasti jonkun kielen alkeet - koska hän ON JO kaikkea sitä hienoa, mihin tässä vähän niinkuin pyritään. Mä en ihan sanois, että sinut on sivutettu lehdissä siksi, ettet "olisi olemassa" - kuten itse koet, vaan siksi, että sinä olet se ideaali, se mitä me kaikki HALUAISIMME olla: aina terveen värinen iho, paksut ihanat hiukset ja meikittäkin silmäsi näkyvät - kuten esim. minulla vaalea-haaleasilmäisellä. Jos en meikkaa, minulla ei käytännössä näy naamaa ollenkaan.

Joten Koko; haluaisin näyttää sinulta. Ymmärrän kyllä, että tämä ei ole aiheesi pointti,
mutta toivon, että tajuat miten kaunis ( ja kahdehdittava ) olet minun ( ja todella monen muun haalean haamun ) näkökulmastani luontaisilta väreiltäsi ja hiuksiltasi.

Ei muuta.

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Vähän sama kuin minä vinkuisin, että "miksi TV on täynnä laihdutusohjelmia, vaikka minun pitäisi lihottaa 10 kg !" Vaikka henkilökohtaisessa elämässäni koenkin olevani vinkkejä vailla, niin aika helvetin hyvin silti ymmärrän, että ylipaino on yleisempi ja pahempi ongelma.

Vierailija

Mun mielestä tämä on kummallista mielensäpahoittamista. Naistenlehdet kirjoitetaan sille kapealle valtaryhmälle, jotka niitä eniten ostavat. En minäkään laihana loukkaannu siitä, että lehdissä on pelkkiä laihdutusjuttuja eikä yhtään lihotusvinkkejä.

Vierailija

Mulla on paksut hiukset ja mä vaan ohitan onnellisena vinkit ohuthiuksisille, on sentään joku ongelma jota mulla ei ole. Mä ymmärrän noi tuuheutusvinkit juuri niin, että saan olla tyytyväinen omiin hiuksiini.

Vierailija

Tuo daami ei suostu keskustelemaan Israelin ihmiskauppa/pakotettujen prostituoitujen tilanteesta. Vaikka siis on myös politiikasta kirjoittaja mutta Israel on sille pyhä lehmä. Ei kykene objektiivisuuteen.

Vierailija

Olisi hyvä miettiä, ajaako tuollainen uhriutuminen omaa asiaa vai kääntyykö se itseään vastaan. Suomessa kun 95% naisilla ON enemmän tai vähemmän maantienvärinen liimaletti, tottakai se näkyy myös lehtien sivuilla.

Vierailija

Muistan itse teini-iässä, että lehdistä puuttui näköiseni tytöt ja naiset. Ehkäpä juuri siksi tulin kehittäneeksi oman tyylin ja kasvoin ilman pusertavia ulkonäköpaineita.
En lukenut tekstiä (vielä) mutta ymmärrän kyllä että se lehtien yksipuolinen kuva suomalaisista naisista ikään kuin aiheuttaa tietynlaista toiseuden tunnetta meille eksoottista syntyperää oleville suomalaisille. Olin itsekin vasta parikymppinen kunnes keksin googlata, miten jenkkiläiset "mulatit" hoitavat hiuksiaan.
Nyt jo vaateketjujen mainoksissa näkyy minun näköisiäni naisia, jossain vaiheessa varmasti tulee kauneusvinkkejä myös meikäläisille. Ehkäpä "ruskeisiin" suomalaisiin erikoistunut kuukausittainen palsta tai vaikkapa kokonainen lehti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muistan itse teini-iässä, että lehdistä puuttui näköiseni tytöt ja naiset. Ehkäpä juuri siksi tulin kehittäneeksi oman tyylin ja kasvoin ilman pusertavia ulkonäköpaineita.
En lukenut tekstiä (vielä) mutta ymmärrän kyllä että se lehtien yksipuolinen kuva suomalaisista naisista ikään kuin aiheuttaa tietynlaista toiseuden tunnetta meille eksoottista syntyperää oleville suomalaisille. Olin itsekin vasta parikymppinen kunnes keksin googlata, miten jenkkiläiset "mulatit" hoitavat hiuksiaan.
Nyt jo vaateketjujen mainoksissa näkyy minun näköisiäni naisia, jossain vaiheessa varmasti tulee kauneusvinkkejä myös meikäläisille. Ehkäpä "ruskeisiin" suomalaisiin erikoistunut kuukausittainen palsta tai vaikkapa kokonainen lehti.

Tehköön "eksoottisten suomalaisten lehden" ken haluaa, mutta kun tosiaan on tämä internet ja lisäksi ulkomaalaiset julkaisut, niin miksipä näitä ei voisi hyödyntää tosissaan? Varmasti jokaiselle hiuslaadulle löytyy omat vinkkinsä netin ihmeellisestä maailmasta tai vaikka jenkkien lehdistä. Mikäänhän ei tietenkään estä, etteikö vaikkapa tämä Koko ottaisi asiakseen etsiä ja levittää vinkkejään suomalaisessa blogissa. Vähän realistisempaa kuin oma lehti joka vähemmistölle. En pidä järkevänä sitäkään, että jossain Demi-lehdessä 25% jutuista pitäisi suunnata afrotytöille, 25% latinoille jne... Menee yli. Lehtien tarkoituksena on esitellä  enimmäkseen trendejä.

Vierailija

Tuntuu että hän näkee rasismia kaikessa ja kaikkialla. Ehkä Suomessa paksut hiukset vain ovat niin harvassa, ettei moni edes tajua että niidenkin kanssa voi olla ongelmia? Suurin osa täällä unelmoi paksuista hiuksista.

Vierailija

Noniin, nyt lukaisin tekstin. Kuulosti ihan tuolta Kokolta itseltään, useinhan sen kirjoitustyyli on tuommoista kiukkuista purkautumista. Kokollahan on (minun näkövinkkelistäni) käynyt hyvä tuuri, kun on sukulaisnaisia ulkomailla neuvomassa. 

Minun kuontaloni on eksoottinen ilmestys sekä Suomessa että isäni kotimaassa. Kaksi kertaa on eri sukulaisnaiset päässeet käsiksi tukkaani huonoin seurauksin, ja lähinnä äitini sitkeitten tutkimusten ja kokeiluitten pohjalta keksimäämme tietoa käyttäen olen selvinnyt. 

Mutta onneksi google tuo marginaalisetkin ilmiöt silmieni ulottuville ja vihdoinkin tiedän, etten ole niin ainutlaatuinen hiuksieni kanssa. Ja nyt on hiusten hoitorutiinitkin olleet kunnossa jo miltei 10 vuotta. :)

- 8

Vierailija

Tuo kirjoittaja on kyllä yksi pahimmista mielensäpahoittajista. Tulee melkein paha olo, kun yrittää ymmärtää hänen ajatuksenjuoksuaan. En haluaisi tutustua oikeassa elämässä enkä lue blogiaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuo kirjoittaja on kyllä yksi pahimmista mielensäpahoittajista. Tulee melkein paha olo, kun yrittää ymmärtää hänen ajatuksenjuoksuaan. En haluaisi tutustua oikeassa elämässä enkä lue blogiaan.

Kukahan täällä oli se mielensäpahoittaja?

Vierailija

Valittaa kaikesta mahdollisesta. Tuntuu että oikein etsimällä etsii syitä haukkua suomalaisia ja on kova sijaisuhriutuja (valittaa asioista, jotka eivät koske häntä itseään ja jotka eivät muutenkaan ole kovin relevantteja).

.

Ja mitä tuohon tukka-asiaan tulee: netistä löytyy kaiken värisille naisille loputtomiin tukkavinkkejä. Nettihän on melkein parempi kuin lehdet, tarkempia hakutoiveita, enemmän valinnanvaraa ja niitä vinkkejäkin kirjoittavat mustat naiset, eikä valkoihoinen liuhuletti. 

Vierailija

Mitähän tuolla hiuslaadulla tarkoitetaan? Itselläni on ohut hiuslaatu mutta niitä on ihan pirusti. Eli en todellakaan tarvitse mitään tuuhennusvinkkejä. Ainoa huono puoli on se että hius on maantienvärinen. Värjäystä jo 20 vuoden kokemuksella!
Kuvasta päätellen Kokolle riittää harjaus ja ponnari, vähän lakkaa. Niinkuin minullekin. En kyllä tiedä mitä öljyäminen tarkoittaa, kuulostaa ällöltä.
Eli turhaa valitusta ja rasismilla provoamista.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat