Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluaterian kalaisat tarjottavat. Mitä teillä on?

Vierailija

Suunnittelen tässä joulun menuuta ja kalaosiolle kaipaan jotain uutta.
Meillä om graavattua lohta, lohimousse, limesilakoita. Mätiä tulossa, mutta vielä haritsen miten sen tarjoa. Siihen tulossa uudistusta. Aiemmin ollut mätivaahto. Hyvää se on, mutta nyt on vaan fiilis, että vaihtelun vuoksi toisella tapaa.
Kalaterriini on harkinnassa.
Lipeäkalaa ei tule.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Alkupalaksi mätejä paria sorttia ranskankerman, sipulihakkeen ja paahtoleivän sekä paahdetun ruisleivän kera plus shampanjaa juomaksi.

Kalaruoaksi (toinen alkupala) voi valita venäläistä sillilautasta (siihen tulee siis kuutioutuja munanvalkuaisia ja keltuaisia, punajuurta, keitettyä perunaa, suolakurkkua, sipulihaketta ja matjessilliä suolaisen majoneesi-kerma-sinappikastikkeen kera, se on siis tavallaan versio suomalaisesta rosollista, mutta tehdään sillä lailla lautaselle raitoina), savupallasta ja savusiikaa. Meillekään ei tule lipeäkalaa, eikä toisaalta paistettujakaan kaloja, koska niitä syömme muulloin, ei jouluna. Graavikalasta ei meillä kukaan oikein perusta.

Vierailija

Meillä äyriäispataa, grillattuja mereneläviä  tms. Joulu vietetän Espanjassa joten en vielä ihan osaa sanoa mitä kivaa kaupoista löytyy

Vierailija

Viettääköhän jotkut mammat kenties hiukan liikaa aikaa aavella?

Jos jonkun mielestä joku kalapöytä-ketju tekee jostain tyypistä niin friikin ja legendan?

Koittakaas välillä jotain muutakin?  : )

Vierailija

Ihana että teillä on noin runsas kalavalikoima! Kalat on kyllä herkkua! Meiltä löytyy lohivoileipiä, graavilohta, suolalohta, paistettuja silakoita. Lisäksi mätiä ja katkarapuja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten teet noi limesilakat?

Miten skagen röra? Smetanasilli on omia suosikkejani.

Ensin ihan perussetillä liotan silakkafileet etikka+vesi+suola liemessä yön yli.

Itse mausteliemeen tulee limesiivuja, etikkaa, vettä, (tilliä ja/tai ruohosipulia, ei ole välttämätön) ja kaffirlimenlehtiä. Annan maustua ennen ekaa ottoa 1vrk ajan.

t. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teet noi limesilakat?

Miten skagen röra? Smetanasilli on omia suosikkejani.

Ensin ihan perussetillä liotan silakkafileet etikka+vesi+suola liemessä yön yli.

Itse mausteliemeen tulee limesiivuja, etikkaa, vettä, (tilliä ja/tai ruohosipulia, ei ole välttämätön) ja kaffirlimenlehtiä. Annan maustua ennen ekaa ottoa 1vrk ajan.

t. ap

Thanks! Onko limen maku siis "sopiva" , voimakas , vai siltä väliltä?

Itse olen limehullu, siksi kyselen.

Vierailija

Graavisiikaa ja lohta
Sinappikastike
Kuha-lohi terriini, raidallinen
Mätiä ja smetanaa
Suutarinlohta, eli etikkasuolasilakat

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat