Hyväksytkö abortin kromosomipoikkeavuuden takia?

Vierailija

Jos kävisi ilmi, että sikiöllä on kromosomaalinen poikkeavuus, kuten intersukupuolisuus tai down, hyväksyisitkö abortin?

Itse en hyväksy aborttia.

Sivut

Kommentit (137)

Vierailija

Meidän äidin puolen naisilla, joka ikisellä on jonkin kromosomi poikkeavuus, tosin ei tiedä mitä se tekee. Eli meiän suku olis jo sukupuuttoon kuollu, jos kaikki vaan abortoitais. Ihan hullua että ihminen saa päättää kuka saa elää ja kuka ei!!!!!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyväksyn abortin ihan missä tahansa tilanteessa, jossa nainen ei halua lasta.

Olen samaa mieltä. Maailmassa on liika lapsia joista kukaan ei välitä niin miksi pitäisi pakolla tehdä lisää?

Suomen lain mukaan sikiöllä ei ole oikeuksia ennen kuin tämä syntyy joten käsittämätöntä kutsua aborttia murhaksi. Yleensä jos abortti tehdään oikeaan aikaan niin sikiöllä ei ole mitään mahdollisuuksia selvitä hengissä kohdun ulkopuolella.

Vierailija

En kuulu abortin kannattajiin, mutta aihe on vaikea. Kukapa oikeasti down-lapsen haluaisi, jos sen voisi siis jotenkin omaan etiikkaansa sopivalla tavalla estää. Tai pikemminkin pitäisi kysyä, kenellä voimavarat riittää ottaa vastaan vammainen lapsi?

Toisaalta kaikki kromosomipoikkeavuudet eivät ole pahoja, esim. Turnerin oireyhtymä. Entä intersukupuolisuus, onko tuo nyt oikeasti abortin arvoinen?

Osa raskauksista keskeytyy kromosomipoikkeavuuksien vuoksi jo luonnon puolesta. Helpoin on ratkaisu, jota ei itse tarvitse tehdä.

Vierailija

Minä hyväksyn abortin ylipäätään. Siis myös sosiaalisista syistä.

Eri asia sitten, teettäisinkö itse abortin, jos saisin tietää lapsen olevan vaikkapa Down. NYT teettäisin, sillä olen liki viisikymppinen ja jo entuudestaan autistisen lapsen äiti. En vain kykenisi selviämään siitä enää... Mutta en ehkä olisi teettänyt nuorempana. 

Joka tapauksessa tämä on minusta täysin yksilöllinen ratkaisu. Kukaan ei voi sivusta moralisoida, kun ei tiedä ihmisen kantokykyä.

Pidän sitä paitsi ylipäätään hyvin ällöttävänä aborttikielteisyyttä. Missään niistäkään maista, joissa abortti on kielletty, abortteja ei ole käytännössä onnistuttu lopettamaan. Varakkaat käyvät teettämässä ne ulkomailla ja varattomat turvautuvat puoskareihin, mikä on iso riski naisen hengelle ja terveydelle. Jos olet pro life, miksi naisten henki ja terveys sopii vaarantaa?

Vierailija

Itse en intersukupuolisuuden takia tekisi aborttia mutta downin takia tekisin. Intersukupuolisuus ei kuitenkaan ole kehitysvamma vaan paikkeavuus joka ei vaikuta esim älykkyyteen. Jokaisen vanhemman (äidin) oma valinta jota ystävänä tai lääkärinä tukisin.

Vierailija

Kaikki te ketkä vastustatte abortteja, olisitteko valmiita adoptoimaan sairaan tai vammaisen lapsen? Ei varmaan kovin moni ole. Silti jaksatte jankuttaa että lapsi täytyy synnyttää ja vaikka antaa adoptioon.

Vierailija

Hyväksyn. Mutta vasta kun asiasta on ensin kuultu kaikki faktat ammattilaisen suusta( perinnöllisyystutkija tms. ), jotta vanhemmat tietävät edes mitä ovat päättämässä.

Ihan selkeät tapaukset, jossa siis 100% tiedetään varmasti, että lapsen elämä olisi todella vaikea/kuolisi heti synnytyksen jälkeen, jopa suosittelisin sitä. Se säästää niin äitiä kuin lasta.

Vierailija

Hyväksyn ja itse ehdottomasti keskeyttäisin raskauden siinä tilanteessa. Samoin kuin huomattavan rakennepoikkeavuuden/vammaisuuden ilmetessä, en miettisi edes kahta kertaa. Molemmat ultrat kohta edessä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikki te ketkä vastustatte abortteja, olisitteko valmiita adoptoimaan sairaan tai vammaisen lapsen? Ei varmaan kovin moni ole. Silti jaksatte jankuttaa että lapsi täytyy synnyttää ja vaikka antaa adoptioon.
Eli minun vammainen lapsi on huonompi kuin sinun terve?! Perusteet...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vammaisella ja sairaallakin pitää olla oikeus elämään. On vääriin että nainen riistää lapsen hengen. Elämä on jumalan lahja ja elämä alkaa jo kohdussa.
t. kristitty

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat