Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvojen kuumotus on pilannut elämäni

Vierailija

Pakko päästä avautumaan tästä, koska olen oikeasti täydellisen lähellä elämäni pois riistämistä, ja jollain tavalla kai toivon, että joku voisi tarjota viimeistä oljenkortta.

Minulla on ollut nyt vuodesta 2012 kasvojen kuumotusta, se alkoi ihan yhtäkkiä ja ilmeni joka ilta. Nykyään sitä voi olla ihan mihin aikaan päivästä tahansa. Olen vaikeasti masentunut ja lääkityksellä, ja minulla on hormonaalinen akne PCOS:in tuliaisina.

En pidä enää yhteyttä perheeseeni, enkä ystäviini. En voi tehdä mitään asioita, mitä ihmiset normaalisti tekevät, koska en ikinä tiedä, koska tämä helvetti alkaa, enkä tunne oloani enää itsevarmaksi ja rentoutuneeksi ihmisten ilmoilla. Joudun miettimään ruokaa jatkuvasti, lähinnä mitä en saa syödä. Tarpeetonta varmaankaan sanoa, että minulla ei ole kovasti iloja elämässä. Elämäni on vankila. Olen nyt yrittänyt aika kauan jatkaa, vaikka olen jo aikaisemmin ollut sitä mieltä, että mitä turhaan. Taistelen lähinnä puolisoni takia. En kyllä pysty oikein puhumaan itseäni enää ympäri, koska aina kun luulen, että nyt menee paremmin, matto vedetään taas jalkojen alta.

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Jos ongelma punastuminen, pyydä beetasalpaajaa lääkäriltä. Minulla auttanut. Jos iho reagoi ruokiin, mausteet ja voimakkaat ruoat voivat aiheuttaa, kannattaa kokeilla myös gluteenitonta ruokaa. Tsemppiä ihan tosi paljon, tuo on hirveää, mutta vielä kannattaa yrittää. Ihotautilääkärillä käyntiä suosittelen myös, jos et ole vielä käynyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
siis ongelma on punastuminen? vai akne?

Ongelma on kasvojen intensiivinen kuumotus, poskilla yleensä, mutta myös leuassa. Aknen kanssa vielä jotenkin kestäisi. Olen kokeillut tetralysal-antibioottia, rosez-voidetta, erilaisia apteekin tuotteita, luonnontuotteita; öljyjä, saippuoita, merisuolaa, hunajaa... En polta, en juo alkoholia. En syö maitotuotteita, en sipulia tai valkosipulia. Hitto, nopeampaa olisi kirjoittaa mitä "saan syödä", kuin kiellettyjen ruoka-aineiden listan. On kokeiltu multivitamiinit, sinkit ja mitähän vielä. Olen varmaan vaan toivoton tapaus. Minulla on erittäin fyysinen työ ja olen ulkona suurimman osan päivästä. 

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos ongelma punastuminen, pyydä beetasalpaajaa lääkäriltä. Minulla auttanut. Jos iho reagoi ruokiin, mausteet ja voimakkaat ruoat voivat aiheuttaa, kannattaa kokeilla myös gluteenitonta ruokaa. Tsemppiä ihan tosi paljon, tuo on hirveää, mutta vielä kannattaa yrittää. Ihotautilääkärillä käyntiä suosittelen myös, jos et ole vielä käynyt.

Kiitos sinulle vastauksesta. Oliko sinullakin kuumotusta kasvoilla? Beetasalpaajasta olen myös lukenut, en tiedä kuinka helppoa sitä on täällä saada, asun Ranskassa. Olen käynyt kahdella eri ihotautilääkärillä, toinen totesi, että miksi en käytä meikkiä... Lähdin sieltä ovet paukkuen. Käytän kyllä meikkiä, mutta olisi kiva, jos voisi olla ilman. Eikä se tietenkään kuumotusta poista, peittää van punoituksen paremmin.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehkä hölmö kysymys, mutta mitä haittaa tästä kuumotuksesta on? Onko se kivuliasta?

On kivuliasta. Naama tuntuu olevan tulessa pahimmillaan. Voisi kai verrata hermokipuun, tai siihen, että olet lyönyt jonkun paikan pahasti ja sitä särkee ja kuumottaa.

Ap

Vierailija

Kyllä tuohon lääkkeet on. Ihon punoitus voi tosin myös johtua jostain lääkkeestä. Kaikki verenkiertoa tasaavat lääkkeet, kuten nyt nuo beetasalpaajat, toimivat hyvin. Muitakin vaihtoehtoja on. Ihan hullua tuommoisen vaivan takia masentua! Käy vaikka Suomessa lääkärillä kun olet täällä lomalla jos Ranskassa ei hoitoa saa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle vastauksesta. Oliko sinullakin kuumotusta kasvoilla? Beetasalpaajasta olen myös lukenut, en tiedä kuinka helppoa sitä on täällä saada, asun Ranskassa. Olen käynyt kahdella eri ihotautilääkärillä, toinen totesi, että miksi en käytä meikkiä... Lähdin sieltä ovet paukkuen. Käytän kyllä meikkiä, mutta olisi kiva, jos voisi olla ilman. Eikä se tietenkään kuumotusta poista, peittää van punoituksen paremmin.

Ap

Olen sairastanut couperosaa ja ruusufinniä koko aikuisuuteni, mikä on hyvin harvinaista. Oireet varmaan tiedätkin, naama vähän väliä punainen kuin tomaatti. Plussana nyt keski- iässä ruusufinni näppyjä, onneksi pieniä ja vähän.

Syön mitä haluan, juon mitä haluan, ainoa asia jota kaihdan on aurinko. Saunassa käyn, koska rakastan sitä.

Olen ostanut kunnon peittävät meikit ja peitevoiteet, niitä kyllä varmaan saa ranskasta, mars kauppaan. Miksi murehtisin asiasta, jota ei millään hoidolla saa kokonaan pois, kokeiltu on näitäkin. Kunnon pakkelit kehiin, niin moni ei huomaa mitään suurempaa punoitusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuohon lääkkeet on. Ihon punoitus voi tosin myös johtua jostain lääkkeestä. Kaikki verenkiertoa tasaavat lääkkeet, kuten nyt nuo beetasalpaajat, toimivat hyvin. Muitakin vaihtoehtoja on. Ihan hullua tuommoisen vaivan takia masentua! Käy vaikka Suomessa lääkärillä kun olet täällä lomalla jos Ranskassa ei hoitoa saa.

Vaikea olla masentumatta, kun se vaikuttaa ihan kaikkeen elämässä, ja kipu iskee melkeinpä joka päivä. Pitää varmaan kysyä tuosta beetasalpaajasta. Suomessa en ole käynyt sen jälkeen, kun tulin tänne, eikä tällä hetkellä tunnu kovin realistiselta tulla sinne enää koskaan lomalle.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
mene psykologin puheille, ainakin osittain tuo on vain pääsi sisällä.

Sanotko syöpää sairastavallekin, että hän vain kuvittelee sen kivun? Ei siinä psykologi auta, kun kyseessä on fyysinen vaiva.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut couperosaa ja ruusufinniä koko aikuisuuteni, mikä on hyvin harvinaista. Oireet varmaan tiedätkin, naama vähän väliä punainen kuin tomaatti. Plussana nyt keski- iässä ruusufinni näppyjä, onneksi pieniä ja vähän.

Syön mitä haluan, juon mitä haluan, ainoa asia jota kaihdan on aurinko. Saunassa käyn, koska rakastan sitä.

Olen ostanut kunnon peittävät meikit ja peitevoiteet, niitä kyllä varmaan saa ranskasta, mars kauppaan. Miksi murehtisin asiasta, jota ei millään hoidolla saa kokonaan pois, kokeiltu on näitäkin. Kunnon pakkelit kehiin, niin moni ei huomaa mitään suurempaa punoitusta.

Kiitos viestistäsi. Minulla on kunnon peittävää meikkivoidetta, mutta kun kyseessä ei ole vain kosmeettinen haitta, vaan kuumotuksen tunne ja kipu kasvoilla. 

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käytätkö mitä vitamiinilisiä?

Tällä hetkellä tuollaista iholle suunniteltua miksiä, jossa on kuparia, sinkkiä, beeta-karoteenia, a-vitamiinia ja e-vitamiinia. Syön vielä sinkkiä päälle, mutta varmaan lopetan, kun ei ole tehnyt mitään muutosta.

Olisiko sinulla jotain ehdottaa? 

Ap

Vierailija

Hei, mulla sama ongelma. Tiedän tosiaan sen inhottavan kuumottavan tunteen, joka ei lähde millään pois. Sain avun Proplalista, joka on beetasalpaaja. Sun kannattaa kokeilla sitä, varmaan saat myös ranskasta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat