Lääkäri ei suostu määräämään bentsoja

Vierailija

Söin pari kuukautta ahdistukseen opamoxia ja sitten lääkäri lopetti niiden määräämisen. En ymmärrä kun ne oli juuri lääkkeitä mitkä toimi. Joutuu nyt taas käyttää alkoholia joka päivä kun ei suomessa saa edes kunnon lääkkeittä. Ssri ja muista paskoista lääkkeistä ei ole apua pikemminkin haittaa.. Niitä en siis ala käyttää.
M19

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Semmosta se on nykyään. Äitini on pyytänyt yhden 30 kappaleen purkin 10m tenoxia (eli puolet miedompaa, kuin yleensä) vuodessa unettomuuteen. Nyt ei lääkäri määrännyt, koska bentsoja ei kovin helpolla kirjoiteta. Kun saattaahan tuollainen 75 vuotias muori olla vaikka väärinkäyttäjä. Ketipinoria olisi kyllä kirjoittanut säännölliseen käyttöön heti välittömästi, vaikka äiti on käyttänyt tenoxia vain, kun on murheet jyllänneet tai ollut ikävä kuollutta miestään tms. ja uni ei ole tullut. 30 kappaletta 365.ssä päivässä on minusta aika vähän. Ja kun nämä kolmekymmentä kappaletta eivät ole edes menneet sen vuoden aikana. Parina yönä kuukaudessa on ottanut.

Vierailija

Ihan oikein. Tee itsellesi palvelus ja ola voimaan niin hyvin ettet tarvitse lääkkäeitä, alkoholia tms.

Helppoa se ei välttämättä tule olemaan, mutta on sen arvoista. Ensiksi täytyy hyväksyä se että itsellä on paha olla, eikä siinä ole mitään väärää.

Päihteet ovat itsepetosta. Ne ehkä hetkeksi auttavat, mutta vievät vielä syvemmälle suohon. Samoin nuo rauhoittavat, vaikka niitä käyttäisikin oikein.

Pidemmän päälle niistä on pelkkää haittaa.

Elämän ei kuulu ollakaan helppoa. Monet asiat ovat pitkälti kiinni asenteesta. Meidän omasta pääkopastamme. Älä juokse karkuun ongelmiasi, niin ne ratkeavat.

Vierailija

Ap, tiedän. Mieluummin kuin bentsoja lääkäri tahtoisi minun käyttävän esim ketpinoria "rauhoittavana". Ei siinä, kyllähän se rauhoittaa, kun aiheuttaa nukahtamisen ja koko päivän jatkuvan koomaolon. Mutta; nyt kun ovat huomanneet että pillerit riittävät pitkälti yli minimiajan (ts en syö niitä joka päivää maksimimäärää tai enemmän) niin ovat kyllä jatkaneet reseptiä aina pyydettäessä.

Opamox on rauhoittavista kaikista miedoin, ja verrattuna juuri esim ketipinoriin sivuoireet ovat niin paljon pienemmät. Tsoin en varmaan ole riippuvaisuuteen taipuvainen, ei ole koskaan ollut ongelmia olla ilmankaan.

Tsemppiä ap. Ei ihminen yleensä ilman syytä rauhoittavia halua syödä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap, tiedän. Mieluummin kuin bentsoja lääkäri tahtoisi minun käyttävän esim ketpinoria "rauhoittavana". Ei siinä, kyllähän se rauhoittaa, kun aiheuttaa nukahtamisen ja koko päivän jatkuvan koomaolon. Mutta; nyt kun ovat huomanneet että pillerit riittävät pitkälti yli minimiajan (ts en syö niitä joka päivää maksimimäärää tai enemmän) niin ovat kyllä jatkaneet reseptiä aina pyydettäessä.

Opamox on rauhoittavista kaikista miedoin, ja verrattuna juuri esim ketipinoriin sivuoireet ovat niin paljon pienemmät. Tsoin en varmaan ole riippuvaisuuteen taipuvainen, ei ole koskaan ollut ongelmia olla ilmankaan.

Minulleki tuota ketipinoria määräsivät ahdistukseen ja unettomuuteen. Kerran kokeilin kyseistä lääkettä ja sen verta paska olo tuli kyseistä lääkkeestä etten sitä rupea käyttää.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minulleki tuota ketipinoria määräsivät ahdistukseen ja unettomuuteen. Kerran kokeilin kyseistä lääkettä ja sen verta paska olo tuli kyseistä lääkkeestä etten sitä rupea käyttää.
Ap

Minulla on ollut se sekä pitkävaikutteisena 325mg/vrk sekä nukkumiseen 25-75mg/ilta ja molemmat koin huonoksi. Oli vaikea saada lääkärit uskomaan se, koska heidän mielestään Ketipinor on aspiriiniin verrattavissa oleva kaikkeen toimiva yleislääke. Mutta se tosiaan teki koomaiseksi, väsyneeksi, ja entistä toimintakyvyttömämmäksi. Toivottavasti löydät asiaan ratkaisun, yhteisymmärryksessä lääkärien kanssa. He eivät aina osaa sitä potilaan kuuntelua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Tee itsellesi palvelus ja ola voimaan niin hyvin ettet tarvitse lääkkäeitä, alkoholia tms.

Helppoa se ei välttämättä tule olemaan, mutta on sen arvoista. Ensiksi täytyy hyväksyä se että itsellä on paha olla, eikä siinä ole mitään väärää.

Päihteet ovat itsepetosta. Ne ehkä hetkeksi auttavat, mutta vievät vielä syvemmälle suohon. Samoin nuo rauhoittavat, vaikka niitä käyttäisikin oikein.

Pidemmän päälle niistä on pelkkää haittaa.

Elämän ei kuulu ollakaan helppoa. Monet asiat ovat pitkälti kiinni asenteesta. Meidän omasta pääkopastamme. Älä juokse karkuun ongelmiasi, niin ne ratkeavat.

Tämä oli kyllä ehkä typerin kommentti mitä olen ikinä lukenut.
Ap

Vierailija

Mene toiselle lääkärille. Itse olen syönyt 10 vuotta jo Rivatril nimistä bentsoa ja se on pelastanut elämäni. Olisin täysin työkyvytön ilman sitä. Ja joo, aikoinaan koitettiin muitakin, alkaen tavallisista masennuslääkkeistä neurolepteihin kuten Ketipinor. Niistä ei ollut mitään apua, ja ketipinor taas teki täysin työkyvyttömäksi zombieksi, ja sain myös pahoja sivuvaikutuksia kuten pakkoliikkeitä. Syön rivatrilia unettomuuteen ja paniikkihäiriöön, erään masennuslääkkene kanssa yhdessä.

PotilaX

Vierailija kirjoitti:
Söin pari kuukautta ahdistukseen opamoxia ja sitten lääkäri lopetti niiden määräämisen. En ymmärrä kun ne oli juuri lääkkeitä mitkä toimi. Joutuu nyt taas käyttää alkoholia joka päivä kun ei suomessa saa edes kunnon lääkkeittä. Ssri ja muista paskoista lääkkeistä ei ole apua pikemminkin haittaa.. Niitä en siis ala käyttää.
M19

"Bentso" on kokolailla narkkislangia.

Olisiko muutenkin olemus/historia sellainen, että tohtorilla on syytä epäillä käytön syitä? Itse olen huomannut, että keskitasoa voimakkaampia särkylääkkeitä, unilääkkeitä ja "bentsojakin" saa kun ei yritä syöttää tohtorille reseptiä vaan kertoo mahdollisimman selkeästi ja rehdisti mikä vaivaa. Siitä ei tietenkään ole haittaa jos tuo reseptillä saatu määrä kestää vähän kauemmin kuin sen määrän päiviä mitä niitä tabuja on...

Itte jouduin syömään aikanaan Imovanea (joka on kokolailla hankalaa tavaraa monessa suhteessa) ja päädyin puolittelemaan ja jopa käyttämään 1/4 tabletteja. Uuden reseptin sain kahteen kertaan ja viimeisellä kerralla 100 kappaleelle kun "oli niin selkeästi terveellä pohjalla" tuo käyttö. Ja oikeassahan tohtori oli. En edes niitä kaikkia syönyt vaikka joillakin on kuulemma suuria vaikeuksia noitten kanssa.

Sama kuvio Panacodin kanssa kun poksahti selkä. Ensin tarjottiin 1000 mg Buranaa, joka auttoi saman verran kuin nenäliina tsunamissa. Menin takasin ja sanoin, että pitääkö mun imeä pullo viskiä joka päivä, että kestän hengissä :D

Vierailija

Ehkä se sun lääkäris ei saa enää määrätä huumaavia lääkkeitä. Jos on oltu turhan höveli niin Valvira poikkasee oikeudet.

2 sen kommentti on ehkä järkevin kommentti mitä olet täällä lukenut. Monet ongelmat ovat asenneongelmia. Ei viitsitä edes yrittää kun pilleri vie kaikki huolet. Lääkekierteeseen on niin helppo joutua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehkä se sun lääkäris ei saa enää määrätä huumaavia lääkkeitä. Jos on oltu turhan höveli niin Valvira poikkasee oikeudet.

2 sen kommentti on ehkä järkevin kommentti mitä olet täällä lukenut. Monet ongelmat ovat asenneongelmia. Ei viitsitä edes yrittää kun pilleri vie kaikki huolet. Lääkekierteeseen on niin helppo joutua.

Ai että masennus ja ahdistus on asenneongelma?
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M19

Olisiko muutenkin olemus/historia sellainen, että tohtorilla on syytä epäillä käytön syitä? Itse olen huomannut, että keskitasoa voimakkaampia särkylääkkeitä, unilääkkeitä ja "bentsojakin" saa kun ei yritä syöttää tohtorille reseptiä vaan kertoo mahdollisimman selkeästi ja rehdisti mikä vaivaa. Siitä ei tietenkään ole haittaa jos tuo reseptillä saatu määrä kestää vähän kauemmin kuin sen määrän päiviä mitä niitä tabuja on...

Itte jouduin syömään aikanaan Imovanea (joka on kokolailla hankalaa tavaraa monessa suhteessa) ja päädyin puolittelemaan ja jopa käyttämään 1/4 tabletteja. Uuden reseptin sain kahteen kertaan ja viimeisellä kerralla 100 kappaleelle kun "oli niin selkeästi terveellä pohjalla" tuo käyttö. Ja oikeassahan tohtori oli. En edes niitä kaikkia syönyt vaikka joillakin on kuulemma suuria vaikeuksia noitten kanssa.

Sama kuvio Panacodin kanssa kun poksahti selkä. Ensin tarjottiin 1000 mg Buranaa, joka auttoi saman verran kuin nenäliina tsunamissa. Menin takasin ja sanoin, että pitääkö mun imeä pullo viskiä joka päivä, että kestän hengissä :D

Ei ole mitään huumausaine historiaa joten ei pitäisi lääkärin epäillä että niitä väärinkäyttäysin mukamas.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ai että masennus ja ahdistus on asenneongelma?
Ap

Jos ainoa hoitomuoto on pilleri ilman terapiaa ja psykiatria niin väitän että joko lääkärisi tai sinä olet asenteellisesti heittäytynyt pillerin varaan. Jopa lääkärit sortuvat liiaksi uskomaan pillerin voimaan.

Se jolle vastasit

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M19

Ei ole mitään huumausaine historiaa joten ei pitäisi lääkärin epäillä että niitä väärinkäyttäysin mukamas.
Ap

No siinä tapauksessa sun täytyy vaan yrittää selittää mikä tilanne on. En mäkään niitä Panacodeja suorilta saanut vaikka selkeästi tarvitsin. Jos se ei ymmärrä mene eri lääkärille. Kyllä meillä kaikilla on oikeus saada vaivamme mukaista hoitoa.

Ihan vaan vinkkinä sellainen, että ala pyytämään suoraan lääkäriltä jotain valmistetta tai edes niitä "bentsoja". Kerro vaan mahdollisimman tarkasti mikä on sun ongelma ja mitä olet siihen saanut ja mikä on auttanut.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat