Eikö prkl voida tehdä tarpeeksi pitkiä hihoja?!?!?!?!

Vierailija

On se kummallista, kun vaatevalmistajat eivät osaa tehdä tarpeeksi pitkiä hihoja paitoihin ja takkeihin! Hyvällä säkällä aina joskus löytää, mutta yleensä ei. Olen 175cm pitkä ja kädet on normaalipituiset suhteessa vartaloon. Näyttää niin *tun typerältä, kun ranteista on osa paljaana vaikka muuten on koko sopiva. Kuin olisi kasvanut ulos. Ottaa NIIN päähän!!!!!!

Kommentit (13)

Vierailija

Sama ongelma. Tosin en helpolla löydä housujakaan, joissa olisi tarpeeksi pitkät lahkeet. Farkuissa pitäisi olla pituus 36'', mutta hyvin usein 34'' on se pisin. Vaikeaa on.

T. 178 cm.

Vierailija

No vastaavasti minä voisin manata, että miksei vaatteisiin voi tehdä yuuman lyhyemmät hihat, koska ne ovat minulle aina liian pitkiä. Olen 170 cm eli hieman suomalaista keskivertonaista pidrmpi, joten hihat ovat liian pitkiä aika monelle lyhyemmällekin. Nih.

Vierailija

Naistenvaateosastoilla tyrkytetään todella paljon vajaamittasia hihoja, siis ihan tarkoitukselle lyhyitä. Talvikaudellakin, kun haluaisi ihan reilunpituiset hihat ranteitakin lämmittämään, niin ei. Poolokaulus yltää kyllä ohimoihin saakka, mutta hihat on maks 3/4-mittaiset.

Vierailija

Naisten vaatteet on tehty sillä logiikalla että hoikat ovat aina myös lyhyitä. Itse olen kokoa xs-s ja 167-senttisenä aivan liian pitkä moniin vaatteisiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No vastaavasti minä voisin manata, että miksei vaatteisiin voi tehdä yuuman lyhyemmät hihat, koska ne ovat minulle aina liian pitkiä. Olen 170 cm eli hieman suomalaista keskivertonaista pidrmpi, joten hihat ovat liian pitkiä aika monelle lyhyemmällekin. Nih.

... Tai sitten sä oot vaan tyypillinen persjalkainen (=lyhytraajainen) suomalainen. Meille normaalimittaisilla raajoilla varustetuille, keskivertoa pidemmille naisille takkien hihat ja housujen lahkeet ovat yleensä aina liian lyhyitä ja se on todellinen ongelma. Ymmärrät varmaan, että hihojen ja lahkeiden yhentäminen onnistuu suht helposti, mutta lisää kangasta vaatteisiin on aika mahdotonta taikoa?

Vierailija

Mie ostan aina 3/4-hihaisia paitoja, koska inhoan sitä että joku koskee ranteisiin (paidanhihat, kellot, korut yms., yäk) ja vaatetta voi käyttää miltei ympäri vuoden. Sit jos tulee kylmä tai tarvitsee takin alle pidemmät hihat, niin nykäisen käsiin säärystimet. Lämmittävät hyvin ja ne saa heti pois takkia riisuessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Naisten vaatteet on tehty sillä logiikalla että hoikat ovat aina myös lyhyitä. Itse olen kokoa xs-s ja 167-senttisenä aivan liian pitkä moniin vaatteisiin.

Ja pitkät ovat ilmeisesti aina lihavia. Jos löydän tarpeeksi pitkät housut ovat ne yleensä kokoa XXXL tai vastaavaa.

Nro 3

Vierailija

Mieleisen vaatteen saa työllistämällä ompelijan. Hinta-laatusuhde kohdillaan. Kannattaa satsata yhteen pitkäikäiseen kuin halpis-inhotuksiin.

Vierailija

Ja minä tässä katselen juuri paitaani, jossa pitäisi olla vajaamittaiset hihat, mutta niin vaan on melkein ranteeseen asti. Ei kiva, en osaa pitää ranteeseen asti olevia paitoja. Ne ahistaa, hihoja pitäisi koko ajan olla nostamassa ylös, ettei kastu vedellä lotratessa.

Mutta tämä nyt on vain pieni vika mun elämässä :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mieleisen vaatteen saa työllistämällä ompelijan. Hinta-laatusuhde kohdillaan. Kannattaa satsata yhteen pitkäikäiseen kuin halpis-inhotuksiin.

Satutko tuntemaan yhtään ompelijaa, joka voisi tekaista mulle untuvatakin tarpeeksi pitkillä hihoilla?

Nro 3

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat