Miksi ihmiset eivät osaa keskustella asiallisesti maahanmuuttopolitiikasta?

Vierailija

Haluaisin kuulla oikeasti perusteltuja mielipiteitä puolesta ja vastaan. Näen vain keskusteluja, joissa huudellaan loukkauksia, rasistisia kommentteja ja perusteettomia väitöksiä. Sitten ihmetellään, miksi joku ilmiantoi keskustelun ja kuinka ei saa toteuttaa sananvapautta.

1.Antakaa asioiden riidellä, ei ihmisten.
2.Perustelkaa kunnolla faktatiedolla. Wikipedia, MV-lehti sun muut eivät kelpaa.
3.Älkää lietsoko asioita, älkää tehkö johtopäätöksiä, se ei ole asiallisen väittelyn piirre.

Näillä näppärillä vinkeillä keskustelua ei välttämättä poistettaisi.

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

Täällä on ollut joitain ihan fiksuja ja asiallisia ketjuja, jotka ovat silti poistuneet. 

Ei tarvitse paljon sanoa hallitsematonta ja tuettua siirtolaisuutta vastaan, kun saman tien teilataan persuna tai rasistina. Joillakin on tarve 'keskustella' ideologisesti eli vain vaikuttaa vastapuoleen saada se käännytettyä tai näyttämään typerältä ja oma puoli oikealta. Jotkut sen sijaan ovat aidosti kiinnostuneita keskustelemaan ilmiöstä, sen vaikutuksista ja taustoista sekä mahdollisista seurauksista. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut joitain ihan fiksuja ja asiallisia ketjuja, jotka ovat silti poistuneet. 

Ei tarvitse paljon sanoa hallitsematonta ja tuettua siirtolaisuutta vastaan, kun saman tien teilataan persuna tai rasistina. Joillakin on tarve 'keskustella' ideologisesti eli vain vaikuttaa vastapuoleen saada se käännytettyä tai näyttämään typerältä ja oma puoli oikealta. Jotkut sen sijaan ovat aidosti kiinnostuneita keskustelemaan ilmiöstä, sen vaikutuksista ja taustoista sekä mahdollisista seurauksista. 

Haluaisin itse keskustella perinpohjaisesti ja kuulla mielipiteitä. Itse olen "suvakki" mutta tahtoisin kuulla oikeasti fiksusti perusteltuja vastapuolen kommentteja. Vaikka olen ok keskustelun löytänytkin niin aina jostain tupsahtaa ilkeämielinen kommentti -> keskustelu poistetaan. Ehkä pitää löytää joku objektiivisempi keskustelupalsta, missä eivät anonyymit pääse trollailemaan :/ 

Vierailija

Miten voi keskustella mitenkään, jos "väärän" mielipiteen omaava on automaattisesti "rasisti" ja siksi (?) automaattisesti väärässä.

Ehkä porukkaa ei silloin jaksa edes kiinnostaa yrittää olla asiallinen.

Eikö sulla AP ole mitään omaa hypoteesia selittämään asiaa? Siis jos nyt leikitään, että otsikkosi väite pitää paikkansa.

Vierailija

Alussa homma meni jankkaamiseksi, koska ketjut.. ne asiallisetkin poistuivat heti.. joten ihmisiä alkaa vähemmästäkin ottamaan päähän. Kukaan ei jaksa enää vääntää järkeviä perusteluja ketjuihin, koska ketju katoaa pian kuitenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten voi keskustella mitenkään, jos "väärän" mielipiteen omaava on automaattisesti "rasisti" ja siksi (?) automaattisesti väärässä.

Ehkä porukkaa ei silloin jaksa edes kiinnostaa yrittää olla asiallinen.

Eikö sulla AP ole mitään omaa hypoteesia selittämään asiaa? Siis jos nyt leikitään, että otsikkosi väite pitää paikkansa.

Ap tässä, vetoan tässä molempiin keskustelun osapuoliin. Molemmilla puolilla on ylivetoja ihan äärettömän paljon. 

Tein vaan näpsäkän otsikon sen suuremmin asiaa miettimättä. Tiedän, että asiallisiakin ihmisiä täällä liikkuu. Valitettavan paljon on myös niitä, jotka eivät kykene asialliseen keskusteluun ja esim. postaavat  joko kamalia rasistisia kommentteja/ huutelevat loukkauksia tai sitten kutsuvat kaikkia rasisteiksi. Ei se ole asiallista käytöstä ja puoltaa otsikkoani. 

Vierailija

Olen osallistunut kymmeniin poistettuihin ketjuihin. En ole kertaakaan haukkunut ketään 'suvakkia' tai maahanmuuttajaa rasistisesti tai loukkaavasti. Olen esittänyt ilmiöön liittyen näkemyksiä, ennustuksia, arveluita taustoista ja poliittisesta pelistä jne. Viitannut eri lähteisiin mm. ulkomainen media ja youtuben videot (kuva kertoo kuitenkin aina jotain, vaikka olisikin asenteellisesti sinne laitettu). 

Minut on leimattu jatkuvasti vähä-älyiseksi persuksi, putintrolliksi, rasistiksi, öyhöttäjäksi, mv-lehden lukijaksi, venäjämieliseksi, hommalaiseksi ja vaikka miksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Alussa homma meni jankkaamiseksi, koska ketjut.. ne asiallisetkin poistuivat heti.. joten ihmisiä alkaa vähemmästäkin ottamaan päähän. Kukaan ei jaksa enää vääntää järkeviä perusteluja ketjuihin, koska ketju katoaa pian kuitenkin.

Ap tässä myös.

Samaa mieltä kanssasi. Olisi kuitenkin kiva kuulla niitä perusteltuja kommentteja. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen osallistunut kymmeniin poistettuihin ketjuihin. En ole kertaakaan haukkunut ketään 'suvakkia' tai maahanmuuttajaa rasistisesti tai loukkaavasti. Olen esittänyt ilmiöön liittyen näkemyksiä, ennustuksia, arveluita taustoista ja poliittisesta pelistä jne. Viitannut eri lähteisiin mm. ulkomainen media ja youtuben videot (kuva kertoo kuitenkin aina jotain, vaikka olisikin asenteellisesti sinne laitettu). 

Minut on leimattu jatkuvasti vähä-älyiseksi persuksi, putintrolliksi, rasistiksi, öyhöttäjäksi, mv-lehden lukijaksi, venäjämieliseksi, hommalaiseksi ja vaikka miksi.

Ap tässä taas:

Sinua kohtaan on toimittu väärin suvaitsevien puolelta. Olen pahoillani. Sinun kaltaisia kaipaisinkin keskusteluihin, sillä sinulla näyttää olevan hyvät perusteet mielipiteellesi. :) Moni ei ole perillä maailman asioita. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Haluaisin itse keskustella perinpohjaisesti ja kuulla mielipiteitä. Itse olen "suvakki" mutta tahtoisin kuulla oikeasti fiksusti perusteltuja vastapuolen kommentteja. Vaikka olen ok keskustelun löytänytkin niin aina jostain tupsahtaa ilkeämielinen kommentti -> keskustelu poistetaan. Ehkä pitää löytää joku objektiivisempi keskustelupalsta, missä eivät anonyymit pääse trollailemaan :/ 

Ei tule onnistumaan, koska ainoastaan maahanmuuttoa puolustavat kommentit voivat säilyä millään palstalla. Vähän sama juttu oli suomettumisen aikana, kun ainoastaan Neuvostoliittoa ylistävät kommentit sallittiin. Jopa matematiikka on sensuroitu, eli edes numeroilla keskustelu ei onnistu - sanoista puhumattakaan.

Uskon, että vastustavat kommentit säilyvät myös, jos ne ovat asiallisia ja keskusteluun ei tule trolleja huutelemaan hävyttömyyksiä. Uskon, että monen keskustelun poistamisen syynä on myös suvaitsevaisten ihmisten kommentit siitä, että suvaitsemattomat olisivat rasisteja. 

-AP

Närkästynyt

Minä olen saanut muutamaan otteeseen bannit ihan vain sillä, että olen osallistunut johonkin poistettuun viestiketjuun ja ollut eri mieltä kuin supisuvaitsevaiset. Ei täällä pysty kommentoimaan asiallisesti, sillä joku tulkitsee kommenttisi kuitenkin asiattomaksi, jopa kansan kiihottajaksi.

Vierailija

No eipä ole ainoa aihe, josta täällä on mahdotonta keskustella asiallisesti. Yritetään vaikka Suomen kaksikielisyydestä, terveellisestä ravinnosta, Venäjästä, automerkkien paremmuudesta, ja kohta taas alkoholin sopimisesta jouluun. Hirveäksi huudoksi ja parjaamiseksi menee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut muutamaan otteeseen bannit ihan vain sillä, että olen osallistunut johonkin poistettuun viestiketjuun ja ollut eri mieltä kuin supisuvaitsevaiset. Ei täällä pysty kommentoimaan asiallisesti, sillä joku tulkitsee kommenttisi kuitenkin asiattomaksi, jopa kansan kiihottajaksi.

Kommentti ei ole silloin täysin asiallinen, jos sen voi kokea kansan kiihottamisena :/ 
Tiedän, että joskus lauseen muotoilu on vaikeaa tämän takia ja tiedän myös, että monet ovat liian herkkänahkaisia ja ottavat monet asiat liian tosissaan. 

-AP 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä olen kertonut miten jouduin opiskeluaikana ahdistelluksi Ruotsissa joitakin vuosia sitten ja että mitä Ruotsiin kuuluu nyt koska minulla on paljon tuttuja siellä, niin kaikki ketjut katoaa vaikkei niissä ole ollut mitään nimittelyä, vainoa eikä yllyttämistä! Olen vaan todennut että kohta Suomi on samanlaisissa ongelmissa kuin Ruotsi, ja että näyttää siltä että Helsingissä on kohta samanlaisia alueita jossa ei valkoihoisen kannata enää liikkua, kuten Tukholmassakin tai joutuu puukotetuksi tai kivitetyksi kuten pari vaaleaa ruotsalaista tuttua ovat kokeneet!

Ap taas.

Itsekin olen kokenut ahdistelua maahanmuuttajien toimesta toisessa Euroopan maassa, jossa on paljon maahanmuutoa. En silti tee niistä päättelyjä, sillä uskon, että kyseessä on aika pitkälti myös siitä, miten asioita järjestetään. 

Itse asun melko isossa kaupungissa Suomessa. (joo on täällä joitain isompia kaupunkeja :D ) ja asun alueella, jonne kantaväestö ei yleensä muuttaisi. En ole kokenut lainkaan ongelmia tai turvattomuutta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kauniita naisia ahdistellaan ja voivat pahoin kun eivät halua sellaista huomiota.

Vastenmielisen näköiset naiset vihaavat kauniita naisia ja syyllistävät näitä että ovat tahallaan houkutelleet miehet kimppuun ja puolustavat miehiä sama mitä tekisivät.

Tämä ajattelutapa on yleistynyt Suomessa, VALITETTAVASTI. Nainen on susi toiselle naiselle!

Ehkä valitettavasti totta. En itse osaa vastata väitteeseen, sillä en kuulu kumpaankaan ryhmään. Olen ns. keskiverto omasta mielestäni. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat