Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö Professori Orave ollut PVS-opettajana kauemmin kuin vuoden? Vai muistanko ihan väärin?

Vierailija

Luin vaan juuri tyttärelleni HP ja Puoliverinen Prinssi-kirjaa ja siinä Dumppis sanoi ettei sen jälkeen kun Voldemort kävi toisen kerran hakemassa PVS-opettajan paikkaa, ole kukaan pysynyt siinä jobissa vuotta kauempaa. Eli vihjasi minusta että Voldis olis kironnut sen jotenkin.
Mutta eikös Orave ollut siinä työssä pitempää? Minä luulin että vuodenvälein vaihtuvat opettajat alkoi vasta siitä kun Harry ystävineen tuli kouluun? Hagridhan jotain siitä puhui Oravesta ekassa kirjassa että oli ennen oikein reipas nuorukainen ja hyvä opettaja mutta sitten piti vuoden tyylin virkavapaata matkustellakseen ja näki matkoillaan ilmeisesti niin kamalia asioita ettei enää sen jälkeen ollut entisellään. Tosiasiassahan Orave matkusti mm Albaniaan jossa tapasi Voldiksen ja sai sen takaraivoonsa.
Vai muistanko mä nyt tän jutun ihan väärin?

Kommentit (7)

Vierailija

Minä käsitin niin, että Orave on ollut opettajana vain vuoden. Tuli kouluun opettajaksi kun Harry aloitti. Voldemort varmaan käskenyt hakemaan paikkaa, jotta voisi tuhota Potterin ja siinä sivussa hakea viisaste kiven ja saada ikuisen elämän.
Orave toki oli matkustelemassa, mutta en muista, että olisi ollut ennen sitä opettajana.

Vierailija

Ei sitä kyllä mainittu puoleen eikä toiseen mutta minäkin arvelin kuitenkin hänen aloittaneen opettajana vasta Harryn tultua kouluun. Oli sitä ennen matkustanut. Ollut koulussa tylypahkassa jossa Hagrid oli tutustunut.
Nyt olen lukemassa meidän 9v tytölle puoliverinen prinssi kirjaa. Innoissaan halunnut kuulla kaikki. Elokuvia en kuitenkaan näytä vielä.

Vierailija

Miksiköhän tuosta jästitiedon opettamisesta ei ollut kirjoissa mitään mainintaa? Tyhmää että Rowling vaan tipauttelee tollasia nippelitietoja säännöllisin väliajoin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat