Elämä kihomatojen kanssa

Mato-ongelmainen

Olen parikymppinen nuori nainen, joka on kärsinyt kihomadoista nyt puolitoista vuotta ja tuosta viimeisen puolen vuoden ajan oireita on ollut jatkuvasti. Tuota ennen matosia ilmeni muutaman kuukauden välein ja ne hoituivat pois Pyrvinillä, mutta nyt olen pisteessä, jossa edes monet monet Vermox kuurit eivät ole tehonneet, vaikka olen syönyt kyseistä lääkettä eri pituisilla väleillä.

Nukun joka yö sinkkipasta peräaukon ympärillä, jolloin en tunne kutinaa ja saan nukuttua rauhassa. Käyn suihkussa aamuin illoin ja pesen tuolloin huolellisesti alapääni. Pesen sen myös käsisuihkulla wc-käyntien yhteydessä. Tämä mato-ongelma on edennyt siihen pisteeseen, että madot eivät ilmaannu vain öisin, vaan kiemurtelua ja matosia alkaa näkyä jo neljän aikaan päivällä. Tämän takia sosiaalinen elämäni on kärsinyt huomattavasti, sillä ei tee mieli mennä opiskelijatapahtumiin/nähdä kavereita iltaisin, kun alapää kutisee molempien reikien ympäriltä jatkuvasti, sillä ei tuo sinkkipastakaan pysy paikallaan jos istuu/liikkuu muuten paljon.

Pesen käsiä jatkuvasti saippualla ja kynsiharjalla, jonka myös vaihdan usein. Vältän sormin syömistä ja jynssään joka toinen päivä oven kahvat/vessan hanat ja teen yleissiivouksen kerran viikossa. Pesen puhelimeni joka päivä, samoin läppärini yms asiat joita saatan käyttää sängyssä ollessani. Lakanat vaihdan joka toinen päivä enkä käytä enää käsipyyhettä, vaan kuivaan käteni käsipaperiin.

Tämä ongelma on paisunut sellaisiin mittasuhteisiin, että olen jopa harkinnut itsemurhaa, sillä en vain jaksa elää tällä tavalla saastuneena. Etenkin kun kuvioihin on ilmaantunut todella ihana mies, joka on myöskin kiinnostunut minusta, mutta en uskalla viedä juttua pidemmälle, ettei häneenkin tartu nämä madot. Olen käyttänyt tunteja netin selaamiseen etsiessäni vinkkejä tästä kamalasta ongelmasta eroon päästäkseni, mutta mikään vinkeistä ei toimi. Olen kokeillut läpi papaijat, piimaat, neilikat ja vaikka mitkä, mutta mikään ei auta.

Tämän viestin idea oli vain avautua tästä pahasta olosta, jonka tuo tartunta on minulle aiheuttanut. Maailmassa on pahempiakin asioita ja mielummin otan tämän kuin jonkun aivomadon tai vaikka syövän, mutta näin pitkään jatkuneena ongelma ottaa todellakin minusta ylivallan ja on jatkuvasti ajatuksissani päälimmäisenä.

Sivut

Kommentit (72)

Vierailija

Missä lämpötilassa peset vaatteesi ja pyyhkeesi? Sohva?Mitä ruokaa syöt? Keiden kanssa olet tekemisissä? Onko varmasti kyse kihomadoista?

Aloittaja

60 asteessa. Sohvaa minulla ei edes ole ja syön monipuolisesti, mutta pyrin välttämään sokeria, sillä ymmärtääkseni madot saavat siitä ravintonsa. Olen yksinasuva sinkku, mutta vanhempani ovat syöneet lääkekuureja myös ja heillä ei ole lainkaan oireita. Ja on, tunnistan kyllä madon. Niitä on peräaukon lisäksi myös vaginan alueella.

Aloittaja

Opiskelen yliopistossa ja itseni ikäisten ystävieni eli en siis lainkaan lasten, jotka olisivat voineet saada tartunnan vaikkapa päiväkodista

Vierailija

Mene lääkäriin, määrää varmaankin paremmat tropit sinulle. Nuo madothan tulevat käsittääkseni immuuneiksi joillekin lääkeaineille. Eli jos olet ottanut matokuureja Pyrvinillä, Vermoxilla ym. aivan ohjeiden mukaisesti uusien, niin sittenhän ne ovat näihin aineisiin tottuneita. Varmaankin olet googlannut, että kuureja voi uusia 9-10 pvän välein useammankin kerran? Nuo lääkkeet vaan maksavat niin pirusti... (60 egeä pieni purkki!)

Kokeilepa vielä syödä papaijan siemeniä. Luin netistä, että joku kaiken kokeillut oli niillä saanut häädettyä madot, ja tuota konstia käytetään kuulemma jossain etelän maissakin, jos kihomadot ovat ongelmana.

Ja tsemppiä, meillä oli niitä kerran lasten tarhatuliaisina, eikä todellakaan naurattanut. Onneksi Pyrvin auttoi. Nykyään olen aivan säikkynä kaikenmaailman loisten - täiden, luteiden, torakoiden ym. hotellituliaisten kanssa - ja tuo vaikuttaa siihen, että olen himosiivoaja aina vieraiden käytyä meillä. Pakotan lapsenikin vaihtamaan heti vaatteet, kun tulevat kotiin. Samoin pakotan kaikki vieraatkin käsien pesulle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin, määrää varmaankin paremmat tropit sinulle. Nuo madothan tulevat käsittääkseni immuuneiksi joillekin lääkeaineille. Eli jos olet ottanut matokuureja Pyrvinillä, Vermoxilla ym. aivan ohjeiden mukaisesti uusien, niin sittenhän ne ovat näihin aineisiin tottuneita. Varmaankin olet googlannut, että kuureja voi uusia 9-10 pvän välein useammankin kerran? Nuo lääkkeet vaan maksavat niin pirusti... (60 egeä pieni purkki!)

Kokeilepa vielä syödä papaijan siemeniä. Luin netistä, että joku kaiken kokeillut oli niillä saanut häädettyä madot, ja tuota konstia käytetään kuulemma jossain etelän maissakin, jos kihomadot ovat ongelmana.

Ja tsemppiä, meillä oli niitä kerran lasten tarhatuliaisina, eikä todellakaan naurattanut. Onneksi Pyrvin auttoi. Nykyään olen aivan säikkynä kaikenmaailman loisten - täiden, luteiden, torakoiden ym. hotellituliaisten kanssa - ja tuo vaikuttaa siihen, että olen himosiivoaja aina vieraiden käytyä meillä. Pakotan lapsenikin vaihtamaan heti vaatteet, kun tulevat kotiin. Samoin pakotan kaikki vieraatkin käsien pesulle.

Ajatella, että madot aiheuttavat hysteriaa ja ylihygieenisyyttä! RELAX!

Aloittaja

Vierailija kirjoitti:

Juu pitänee ottaa lääkäriin yhteys, tuntuu vaan ainakin nettikeskustelujen perusteella, että monet jotka ovat lääkärissä käyneet eivät ole siitä juurikaan hyötyneet.

Olen syönyt nyt viikon papaijatabletteja, enkä ole huomannut minkäänlaista vaikutusta, mutta pitänee kokeilla sitten noita pelkkiä siemeniä vielä :) 

Juu näiden myötä on kyllä muuttunut todella pelokkaaksi kaikkien loisten suhteen! 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat