Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tutun 2v yritti liikuttaa kirjan kuvaa sormellaan kun oli hoidossa -surullista

Vierailija

Oli hämmentynyt kun kuva ei liikkunutkaan. Huomaa hyvin ettei pojalle ole oikeita kirjoja luettu. Jotenkin kauhean surullista kun kaikki tapahtuu nykyään älylaitteiden avulla.

Itse muistan lapsuudesta juuri ne hetket onnellisimpina kun siskon ja äidin kanssa käperryimme viltin alle lukemaan oikeaa kirjaa niin että äiti oli oikeasti meille läsnä eikä laasannut jotain vekotinta samalla.

Sivut

Kommentit (62)

Vierailija

Itse muistan 1800-luvulla kuinka meillä ei ollut ollenkaan kirjoja vaan äiti kertoi tarinoita ihan omasta päästään ilmaan mitään ihmeellisiä esineitä, jotka kertoisivat hänelle mitä pitää sanoa jonkin ihmeen "lukutaidon" välityksellä. Nykyisin ei ole mielikuvitusta!

Vierailija

No ei nyt minusta niin surullista ole. Voihan se olla, että on paljonkin luettu, mutta on nähnyt myös kosketusnäyttöjä, ja kaksivuotias nyt voi kokeilla mitä vaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oli hämmentynyt kun kuva ei liikkunutkaan. Huomaa hyvin ettei pojalle ole oikeita kirjoja luettu. Jotenkin kauhean surullista kun kaikki tapahtuu nykyään älylaitteiden avulla.

Itse muistan lapsuudesta juuri ne hetket onnellisimpina kun siskon ja äidin kanssa käperryimme viltin alle lukemaan oikeaa kirjaa niin että äiti oli oikeasti meille läsnä eikä laasannut jotain vekotinta samalla.

Jos lukee lapselle e-kirjaa niin onko se sitten vähemmän läsnä kuin tavallisen kirjan kanssa? Mielenkiintoinen ajatus

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma muuttuu, Eskoseni.

Monin tavoin huonompaan suuntaan. Ikävä kyllä.

Kieltämättä. Nykyisin on esim. turvallisempaa kuin koskaan aikaisemmin ihmiskunnan historian aikana ja myös yltäkylläisempää. On se niin perseestä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma muuttuu, Eskoseni.

Monin tavoin huonompaan suuntaan. Ikävä kyllä.

Tyypillinen vanha kääkkä, kaikki muutos on aina huonoa :) Lapsi oppi taas uuden asian, eli että kirja ja tabletti eivät ole sama asia.

Vierailija

Hirveän surullista? :'D Mukelohan on perillä uusimmasta teknologiasta. Vaikka fyysistä kirjaa ei olla saatettu lukea, se ei ole ainoa formaatti mistä tarinoita saa.

Vierailija

Nähnyt saman monta kertaa. Taaperotkin, joille luetaan paljon kirjoja, saattavat tehdä noin. Ei se ole surullista ollenkaan. Pieni lapsi opettelee miten maailma toimii. Sehän on iloinen asia!

Vierailija

Voivoi, minäkin muistan sen ajan kun ei osattu edes lukea ja kirjoittaa. Se oli aitoa aikaa se, ei luettu mitään tusinasatuja. 

Vierailija

6, noin yleisesti en tiedä kun ei ole muita hoitolapsia. Tämän pojan äiti ei ole lukiessaan läsnä. Poika plärää itse omaa näyttöään ja äiti omaa älykännykkäänsä, välillä lukee rivin tai pari. Kun hän hakee äidiltään kontaktia ynisemällä ja esim. koskettelemalla äidin kasvoja niin tämä siirtää pojan kädet syrjään ja hokee "joo joo kohta"

Ap

Vierailija

Kyllä itse olen myös huomannut että yritän lehdistä saada kirjoituksia isommiksi jos luinen lehtiä vaikka lääkärinodotustilassa..
Ja ikää 33 :D
Mut joo ymmärrän. Sikäli maailma vaan muutuu ja on mentävä muutosten mukana, itse luen muksuille kirjoja ja käydään kirjastossa joka toinen viikonloppu. Haluan että ns peinteet omasta lapsuudesta säilyy vaikka oma äiti ei satuj lukenut, oli vain äänikirja c-kasetilta ja antoi sen äänen kun on aika kääntää sivua merkin... Moni varmaan muistaa sen. Taisi olla tammen kultainen kirja kokoelma?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
6, noin yleisesti en tiedä kun ei ole muita hoitolapsia. Tämän pojan äiti ei ole lukiessaan läsnä. Poika plärää itse omaa näyttöään ja äiti omaa älykännykkäänsä, välillä lukee rivin tai pari. Kun hän hakee äidiltään kontaktia ynisemällä ja esim. koskettelemalla äidin kasvoja niin tämä siirtää pojan kädet syrjään ja hokee "joo joo kohta"

Ap

Miten tiedät tämän?

Vierailija

Pitäkää takakireänä kääkkänä mutta ei tuon ikäisen pitäisi olla sen kummallisemmin tekemisissä tabletin, tietokoneen tms. kanssa. 

Johan sitä on tutkimuksia tehty kuinka nykypäivän lapset viettävät aivan liian paljon aikaa ruudun ääressä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat