Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaksa saatana! Lapsi 7v huutaa ihan kaikesta

Vierailija

Jokaisesta suuresta ja pienestä harmista tulee itku. Tänään se sai lettuja aamupalaksi, arvatkaa oliko se kivaa? Se on aivan sama mitä sen kanssa tekee tai ei tee, kaikki on perseestä.
Miksi tein lapsen?!

Kommentit (8)

Vierailija

Tuttu tunne. Menee ohi, onneksi. -Yksi kerta mulla meni hermo ruuan kanssa temppuiluun ja heitin lautasen ruokineen seinään  :(  Ja turha kivittää, kadutti itteenikin, tämä oli ainut kerta kun noin rankasti reagoin.

Vierailija

Oon ottanut välillä tavaksi pimahtaa kevyemmin ja sanoa, että en jaksa tollasta käytöstä katella, voi mennä huoneeseensa huutaa ja syödä kun osaa käyttäytyä. Mulle on luontaisempaa että hermo venyy aika pitkälle, mut sit ku se menee niin en meinaa palautua normaali tuulelle loppupäivänä. Ap

Vierailija

Ei ole tarkoitus olla kivaa. Tarjoa joka aamu se puuro tai ruisleipä ja älä kuuntele natinaa. Lapsi ei ole syntynyt sinua ilahduttaakseen joten älä edes yritä. Ota rennosti äläkä pingota.

Vierailija

Juu, en mä siksi laittanut lettuja, että lapsi olisi kivampi Silti vähän turhauttavaa, että aika tavalla jokainen asia on harmin aihe. Kuvittelin, että vanhemmuus hieman palkitsevampaa olis, tosin! Kai meillä kivaakin on joskus ollut ja tulee olemaan.ap

Vierailija

Mulla samanlainen huutaja lapsena. Neljä vuotta kuunnellut huutoa jo, oletan että edessä on vielä 14 vuotta samanlaista saikkaamista. Joka aamu jolloin pitää lähteä hoitoon, on hankala. Lapsi vetää kilarit ja huutaa, tein mitä tahansa tai jätin tekemättä. 

Mulla on myös lapsi, jonka perusluonne on paljon myönteisempi ja joustavampi. Voin sanoa, että äitiys tällaiselle lapselle, jonka kanssa voi olla myös hyviä hetkiä, on valtavan paljon palkitsevampaa.  Niin se vaan on. Äitikin on vaan ihminen joka väsähtää siihen että lapsi on jatkuvasti pahalla päällä.

Vierailija

5, mulla kans lapsi, joka huutaa aina kaikista samoista asioista. Hampaiden pesu ja kouluun lähtö, aina yhtä inhottavaa, ei se vaan totu näihin ikäviin pakkoihin.
Ymmärrän sinänsä, itsekin vihasin rutiineja jo lapsesta!
Ehkä joskus vielä uskallan minäkin tehdä toisen... ap

Vierailija

Tuon ikäisen kanssa pystyy jo keskustelemaan. Miksi huutaa, miten voisi opetella toisenlaista käytöstä? Puhukaa, kerro myös omista tuntemuksistasi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
5, mulla kans lapsi, joka huutaa aina kaikista samoista asioista. Hampaiden pesu ja kouluun lähtö, aina yhtä inhottavaa, ei se vaan totu näihin ikäviin pakkoihin.
Ymmärrän sinänsä, itsekin vihasin rutiineja jo lapsesta!
Ehkä joskus vielä uskallan minäkin tehdä toisen... ap

Niin, minäkin tajuan lastani, sillä vielä 30-vuotiaanakin inhoan rutiineja ja sellaista DDR-meininkiä, että nyt kaikki yhtenä massana tehdään sitä ja tätä ja omaa päätä ei saa käyttää. Toki mulla on rutiinit kunnossa ja aikuisena olen sopeutunut hajuttomaksi ja mauttomaksi koneiston osaksi. Mut lujille se otti, ja siksi kai mun lapsellakin on näitä vaikeuksia kun minä en syvällä sisimmässäni itsekään mitenkään paheksu sitä vastarintaa ja ole sitä mieltä, että ihmisen pitäisikään vaan iloisesti rallatellen tehdä aina kuten joku toinen haluaa. Tajuan sitä lasta ja useimmiten olen sitä mieltä että hän on ihan oikeassa ja voisi paremmin jos saisi itse enemmän päättää asioistaan. 

5

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat