Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies, miten suhtautuisit, jos vaimosi paljastuisi lapsettomaksi?

Vierailija

Kysymys on otsikossa. Jättäisitkö? Hankiutuisitteko lapsettomuushoitoihin/keinohedelmöitykseen? Adoptoisitteko?

Olen joskus miettinyt asiaa ja tullut siihen lopputulokseen, että ei, en haluaisi adoptoida tai turvautua muuhunkaan poppakonstiin. Enkä todellakaan jättäisi vaimoani lapsettomuuden takia. Elämä ilman lapsia olisi siis ihan ok, kuten myös sekin, että lapsia tulisi.

Olen kuitenkin ymmärtänyt, että moni on tässä asiassa aika ehdoton, ellei sitten ole vapaaehtoisesti lapseton. Elämä ei kuitenkaan aina mene suunnitelmien mukaan. Vahvat sopeutuvat, heikot juoksevat karkuun.

Kommentit (13)

Vierailija

Olen vapaaehtoisesti lapseton, joten tuo ei haittaisi. Hoitoihin tai adoptioon en luonnollisestikaan suostuisi, ja ehkäisystä täytyisi silti huolehtia (esim. vasektomia).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kysymys on otsikossa. Jättäisitkö? Hankiutuisitteko lapsettomuushoitoihin/keinohedelmöitykseen? Adoptoisitteko?

Olen joskus miettinyt asiaa ja tullut siihen lopputulokseen, että ei, en haluaisi adoptoida tai turvautua muuhunkaan poppakonstiin. Enkä todellakaan jättäisi vaimoani lapsettomuuden takia. Elämä ilman lapsia olisi siis ihan ok, kuten myös sekin, että lapsia tulisi.

Olen kuitenkin ymmärtänyt, että moni on tässä asiassa aika ehdoton, ellei sitten ole vapaaehtoisesti lapseton. Elämä ei kuitenkaan aina mene suunnitelmien mukaan. Vahvat sopeutuvat, heikot juoksevat karkuun.

Ihanaa tietää, että sinunkin kaltaisiasi on.

T. Lapsettomuuden vuoksi hiljattain jätetyksi tullut murheellinen nainen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ihanaa tietää, että sinunkin kaltaisiasi on.

T. Lapsettomuuden vuoksi hiljattain jätetyksi tullut murheellinen nainen

Ikävä kuulla. :( ap

Vierailija

Itsekään en voi saada lapsia ja vaikka olenkin nuori (alle 30) koen, että tämä on asia, joka on tuotava varhain esille, jos parisuhdetta lähdetään rakentamaan. En välttämättä halua lapsia, vähän sellainen olo, että jos tulee niin on tullakseen, mutta jos mies todella toivoo lapsia niin en halua olla sen esteenä. 

Vierailija

Mun mies sanoi aikalailla samalla tavalla, kun oltiin yritetty neljä vuotta lasta. Lapsia saimme ilman hoitoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itsekään en voi saada lapsia ja vaikka olenkin nuori (alle 30) koen, että tämä on asia, joka on tuotava varhain esille, jos parisuhdetta lähdetään rakentamaan. En välttämättä halua lapsia, vähän sellainen olo, että jos tulee niin on tullakseen, mutta jos mies todella toivoo lapsia niin en halua olla sen esteenä. 

Siis et voi saada lapsia, mutta tulee jos on tullakseen? Anteeksi, mutta en nyt ymmärrä.

Vierailija

Yleensä kai ihmiset tietää naimisiin mennessään onko heillä lapsia. Naiset ainakin. Ei kai se mikään paljastus ole? Eri adia, sitten jos ihminen ei pysty saamaan lapsia ja on lapseton. Ennen myös ihmisistä voitiin sanoa, että nainen on maho, kuten samotaan naaraspuolisista eläimistä, jotka eivät onnistu lisääntymään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siis et voi saada lapsia, mutta tulee jos on tullakseen? Anteeksi, mutta en nyt ymmärrä.

Tarkoitan sitä, että mahdollisuus on lähes mitätön. Jos sattuisi tärppäämään niin tottakai pitäisin, koska tuskin toista samanlaista tilaisuutta saisin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat