Nuori nainen kysyy vanhemmilta ja viisaammilta: onko tällaisesta miehestä hyväksi aviomieheksi ja isäksi?

Vierailija

25-vuotias amk-tutkinnon suorittanut, töissä käyvä nuori mies. Kohtelias vanhemmilleni ja kavereilleni. Kivannäköinen. Harrastaa liikuntaa 2 kertaa viikossa. Käy baarissa kaveriensa kanssa lähes joka viikonloppu, juo tällöin humalahakuisesti. Nuuskaa säännöllisesti ja polttaa tupakkaa viihteellä.

Tekee pyydettäessä kotitöitä, harvemmin oma-aloitteisesti mitään "erikoisempaa" (kuten mikron pyyhdintä, vessan pesu, vuodevaatteitten vaihto ja pyykkääminen...), imuroi kuitenkin silloin tällöin pyytämättä. Saattaa kysyä, miksi hänellä ei ole puhtaita boksereita/ sukkia, kun hän ei ole viikkoon pyykännyt. Jättää usein sukkiaan ja muita vaatteitaan lattialle päiväksi pariksi. Harvemmin kokkailee muuta kuin uunissa pakastepizzaa, kalapuikkoja, uunimakkaraa tms. epäterveellistä. Ei osta itse salaattitarpeita eikä tee oma-aloitteisesti, syö sitä kuitenkin jos olen tehnyt. Harvemmin ostaa useammalle päivälle ruokaa ja myös syö ne, monesti jää vanhenemaan jääkaappiin (ei juuri suunnittele ruokaostoksiaan).

Käy silloin tällöin veljensä pojan kanssa pelaamassa jalkapalloa ja on ihan luonteva lasten kanssa, en ole tosin pidempiä aikoja nähnyt häntä esim. alle 3-vuotiaan kanssa. Kauhistelee välillä, kun lapsen saanut kaveri ei voi esim. koko juhannusta mennä miten haluaa. On kuitenkin omien sanojensa mukaan halukas hoitamaan omia (tulevia) lapsiaan kotona hoitovapaalla "joskus aikuisena."

Menee usein viikonloppuna mieluummin kavereidensa kanssa baariin kuin viettää iltaa minun kanssani. Ei nauti tavallisista koti-illoista (hyvää ruokaa ja lasi viiniä) viikonloppuisin, vaan pitäisi olla jotain erikoisempaa tekemistä. Usein "varaa" tv:n koko illaksi itselleen (jääkiekkoa tai jalkapalloa). Valvoo arkisinkin melko myöhään, sillä nukkuu pitkiä päiväunia töiden jälkeen.

Kuulostaako siltä, että miehestä tulisi hyvä aviomies ja isä? Kypsyykö tuosta iästä miehet enää paljoakaan?

Sivut

Kommentit (61)

Vierailija

Miten hän huomioi sinua? Elelettekö vaan saman katon alla? Kuvaile vähän suhdettanne, älä pelkästään luetteloi mitä mies tekee tai ei tee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
AV-palstalla tämä määritetään varallisuuden perusteella. Mies on hyvä kunhan rahaa on tarpeeksi.

Itselleni tällä ei niin ole väliä, sillä opiskelen hyvin työllistävää hyvin palkattua alaa. Mutta mies tienaa ihan tarpeeksi elättääkseen itsensä, mikä riittää minulle.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuulostaako siltä, että miehestä tulisi hyvä aviomies ja isä? Kypsyykö tuosta iästä miehet enää paljoakaan?
Kysymyksesi on minusta aika kummallinen. Minkälaisista "kypsymistä" odotat? Tarkoitatko, muuttuuko mies ajan mittaan enemmän sinun makusi mukaiseksi? Monen aviomies tai -vaimo on nimittäin sellainen, joka ei juuri kokkaa, tykkää käydä baareissa ja ihmettelee, miten rajoitettua elämää lapsiperheelliset elävät. Tämä ei kerro mitään siitä, onko suhde onnellinen vai ei.

Vierailija

Minulla tökkää silmään tuo humalahakuinen juominen lähes joka viikonloppu. Tuosta voi kehittyä pahakin alkoholiongelma tai sitten ei. Jos mies alkoholisoituu, niin sillä ei ole merkitystä, miten mukava mies on tai miten paljon hän tienaa. Alkoholistin kanssa elämä on yhtä helvettiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
25-vuotias amk-tutkinnon suorittanut, töissä käyvä nuori mies. Kohtelias vanhemmilleni ja kavereilleni. Kivannäköinen. Harrastaa liikuntaa 2 kertaa viikossa. Käy baarissa kaveriensa kanssa lähes joka viikonloppu, juo tällöin humalahakuisesti. Nuuskaa säännöllisesti ja polttaa tupakkaa viihteellä.

Tekee pyydettäessä kotitöitä, harvemmin oma-aloitteisesti mitään "erikoisempaa" (kuten mikron pyyhdintä, vessan pesu, vuodevaatteitten vaihto ja pyykkääminen...), imuroi kuitenkin silloin tällöin pyytämättä. Saattaa kysyä, miksi hänellä ei ole puhtaita boksereita/ sukkia, kun hän ei ole viikkoon pyykännyt. Jättää usein sukkiaan ja muita vaatteitaan lattialle päiväksi pariksi. Harvemmin kokkailee muuta kuin uunissa pakastepizzaa, kalapuikkoja, uunimakkaraa tms. epäterveellistä. Ei osta itse salaattitarpeita eikä tee oma-aloitteisesti, syö sitä kuitenkin jos olen tehnyt. Harvemmin ostaa useammalle päivälle ruokaa ja myös syö ne, monesti jää vanhenemaan jääkaappiin (ei juuri suunnittele ruokaostoksiaan).

Käy silloin tällöin veljensä pojan kanssa pelaamassa jalkapalloa ja on ihan luonteva lasten kanssa, en ole tosin pidempiä aikoja nähnyt häntä esim. alle 3-vuotiaan kanssa. Kauhistelee välillä, kun lapsen saanut kaveri ei voi esim. koko juhannusta mennä miten haluaa. On kuitenkin omien sanojensa mukaan halukas hoitamaan omia (tulevia) lapsiaan kotona hoitovapaalla "joskus aikuisena."

Menee usein viikonloppuna mieluummin kavereidensa kanssa baariin kuin viettää iltaa minun kanssani. Ei nauti tavallisista koti-illoista (hyvää ruokaa ja lasi viiniä) viikonloppuisin, vaan pitäisi olla jotain erikoisempaa tekemistä. Usein "varaa" tv:n koko illaksi itselleen (jääkiekkoa tai jalkapalloa). Valvoo arkisinkin melko myöhään, sillä nukkuu pitkiä päiväunia töiden jälkeen.

Kuvailit juuri tyypillisen suomalaisen 25-vuotiaan miehen niin stereotyyppisesti kuin ikinä vain kukaan pystyy tekemään.

Vierailija

Mun mielestä tärkeintä on se, haluaako mies viettää aikaa kanssasi. Ilmeisesti ei juurikaan. En arvaisi jättää ehkäisyä pois tuollaisen kanssa.

Kcc

Oisko parempi tytön kasvaa vielä,jos netistä pitää kysellä tommosesta asiasta neuvoa?

Vaikka saisitkin vakavia vastauksia,niin silti.

Senverran tipsiä että koulutuspohjalla ei ole mitää merkitystä siihen,onko hlö pätevä puoliso/vanhempi.

Vierailija

Jo työelämää jonkin aikaa kokenut aikuinen ihminen ei varmaan kauheasti enää muutu. Lapsiperheen elämä tulee olemaan ihan samanlaista kuin nykyisinkin, lisää vain kuvaan lapsi tai pari. Tuo mies voi olla siinä tilannekuvass yhtenä ylimääräisenä lapsena tai sitten häntä ei näy ollenkaan, kun hän on kaverien kanssa paossa meteliä ja vaivaa.

"Hoitovapaa" on lapsettomalle miehelle hatara käsite. Yleensä se nähdään pitkänä lomana, jonka aikana mies makaa nojatuolissa tai sohvalla telkkaria katsellen nukkuva lapsi mahan päällä kuin somassa nettikuvassa. Siihen ei kuulu siivoaminen, terveellisen ruoan kokkaaminen, vaipanvaihto tai muut sotkuiset lapsiperhejutut, ja siitä saa lomaa sitten, kun vaimo tulee töistä: mies lähtee kaverien luo tai katsoo matsin loppuun ja vaimo tekee ne kotihommat. Karu totuus tietysti paljastuu tositilanteessa, mutta ei se miehestä saa aktiivista kodin- ja lapsenhoitajaa aikaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat