6 lasta ja vauvakuume nostaa päätään!? Muita useamman lapsen perheen äitiä jolla on vauvakuume?

Vierailija

Miten saada ajatus päästä pois vai vieläkö yksi?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Meille tulossa nyt viides, ja ensimmäistä kertaa voin aidosti sanoa, että tämä tuntuu nyt viimeiselle enkä edes ole suunnitellut jo seuraavaa. Itselleni on nyt herännyt halu tehdä jotain muuta kun pursuta tenavia yhtenään, joten kun tämä pienimmäinen nyt syntyy ja kasvaa, aion ajatella jo itseänikin. Pitää nauttia kunnolla vauva-ja pikkulapsiajasta, nyt kun se vielä käsissä on :)

Joku viisas sanoi joskus, että sen kohdallaan tietää kun lapsia on tarpeeksi, ja perhe kasassa. Näin se taisi olla. Meillä homma alkaa tuntua jo aika valmiilta, joten luulen että järki ja mukavuudenhalu voittaa mahdollisen vauvakuumeen jatkossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tulonne ja menonne? miten iso asunto? pystyttekö käymään esim tivoleissa,sirkuksessa yms?

Tulot, menot ja asunnonkoko on järjestely- ja tahtokysymyksiä. Sirkukset ja tivolit ei ole hyvän elämän edellytyksiä olleet tähänkään asti.

Vierailija

Meillä on kaksi lasta ja vauvakuume ollut moneen kertaan. Mutta tuo lapsiluku on kyllä sellainen,että ehdottomasti täytyy pitää järki päässä!

Meidän tulot on sellaiset, että pystymme elättämään hyvin kaksi lasta. Voidaan maksaa heille mieluisa harrastukset, käydä lomareissuilla, ostaa niitä vaatteita mistä pitävät ja vielä säästämään rahaa pahanpäivän varalle.

Minun mielestäni jokainen saa tehdä ihan miten paljon vaan lapsia, mutta tulot täytyy olla sellaiset että heidät pystyy hyvin elättämään.

Tähän saan varmaan sata vastausta siitä, että rakkaus on tärkeintä blaablaablaa, mutta olen itse kasvanut tuollaisessa monilapsisessa perheessä, missä rahasta oli tiukkaa.

Kyllä meillä ruokaa olin perusasiat kunnossa, mutta ei koskaan uusia vaatteita, ei reissuja tai kalliita harrastuksia.

Äitini mielestä ei sellaisia kaivattu, mutta kyllä minä olisin joskus halunnut muutakin kuin siskojen vanhoja vaatteita.
olisi ollut prikin erittäin mieluista harrastusta, mutta ne olivat liian kalliita.

Äitini oli ylpeä siitä että hänen lapsensa eivät tarvitse itään ohjattua harrastustoimintaa vaan keksivät tekemisen itse. Oikeasti en koskaan raaskinut äidille kertoa, että kyllä me oltaisiin haluttu. Siihen vaan ei ollut mitään mahdollisuutta.

Vierailija

Minkä ikäinen nuorin on? Usealle tulee vauvan kasvaessa taaperoksi vauvakuume. Se voi mennä yllättäen ohi jos ei heti kuumeessa ala tekemään vauvaa.

Kannattaa miettiä omaa jaksamista, JA riittääkö sulla aikaa kaikille lapsille, olla kahdestaankin lasten kanssa jne. Tietty raha-asiat myös, onko varaa harrastuksiin, jos lapsi haluaa sunnuntaijumpan lisäksi alkaa kilpailla, maksut on kovat jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulonne ja menonne? miten iso asunto? pystyttekö käymään esim tivoleissa,sirkuksessa yms?

Tulot, menot ja asunnonkoko on järjestely- ja tahtokysymyksiä. Sirkukset ja tivolit ei ole hyvän elämän edellytyksiä olleet tähänkään asti.

Opettakaa sitten lapsenne olemaan valittamatta ja kiusaamatta rikkaampia lapsia kun teidän lapsenne ei mihinkään maksulliseen pääse ikinä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Opettakaa sitten lapsenne olemaan valittamatta ja kiusaamatta rikkaampia lapsia (????)kun teidän lapsenne ei mihinkään maksulliseen pääse ikinä.

Vielä koskaan 20 vuotta lasten metkuja ja tappeluita katsoneena en ole nähnyt että ne köyhät lapset kiusaisi rikkaampia siitä mitä heillä on. Kyllä tilanteet on päinvastoin olleet 100% niin päin, että rikkaampi lapsi nälvii köyhempää, laiha lihavampaa jne.

Vierailija

Minua kyllä kiusattiin. Perheemme oli erittäin hyvätuloinen ja minua kiusattiin mm. Leviksistä jotka minulla oli. Vaikka ne muotia olikin niin useammalla meidän luokkalaisella niihin ei olut varaa ja sen sain kyllä tuntea nahoissani

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Opettakaa sitten lapsenne olemaan valittamatta ja kiusaamatta rikkaampia lapsia (????)kun teidän lapsenne ei mihinkään maksulliseen pääse ikinä.

Vielä koskaan 20 vuotta lasten metkuja ja tappeluita katsoneena en ole nähnyt että ne köyhät lapset kiusaisi rikkaampia siitä mitä heillä on. Kyllä tilanteet on päinvastoin olleet 100% niin päin, että rikkaampi lapsi nälvii köyhempää, laiha lihavampaa jne.

Tänä aamuna juuri olin itse tilanteessa jossa köyhä sossuperheen lapsi, kiusasi varakkaamman perheen lasta kateuttaan kun ei pääse ensi viikonloppuina samoihin juttuihin kuin tuo rikkaampi lapsi. Kyllä monesti köyhät lapset ovat huonoja käytökseltään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Alapeukuista päätellen on siis oikeasti ihmisiä, joiden mielestä lapsilla on ruoan, vaatteiden, huolenpidon, kodin, harrastusten,  lelujen, ym tarpeellisten lisäksi välttämätöntä olla sirkushuvejakin?

Ja asunnon koko on oikeasti järjestelykysymys: jokaisella lapsella ei tarvitse olla 30 neliön omaa huonetta vaatehuoneella ja vessalla.

Ilmankos ei rahat perheillä riitä, jos tärkeysjärjestys ja vaatimustaso on tuollainen :/

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tänä aamuna juuri olin itse tilanteessa jossa köyhä sossuperheen lapsi, kiusasi varakkaamman perheen lasta kateuttaan kun ei pääse ensi viikonloppuina samoihin juttuihin kuin tuo rikkaampi lapsi. Kyllä monesti köyhät lapset ovat huonoja käytökseltään.

Minulla kyllä ihan päinvastaiset kokemukset. Rikkaiden lapset ei osaa arvostaa mitään saamaansa. Syntttärilahjatkin haukutaan paskoiksi, kun tiedetään sen arvo alle satasen arvoiseksi, ja heitetään saatu lahja näyttävästi jopa roskiin kun on ensin ivattu sen antaja kaikkien kuullen. Aika huonona käytöksenä pitäisin sitäkin. Näin yhtenä esimerkkinä...

Vierailija

Ei meillä ole kuin 90 neliön siisti rivari asunto. Lapsille omat huoneet kyllä.

Ja kyllä edelleen olen sitä mieltä, että lapset tarvitsevat myös irtiottoja arjesta ja niitä sirkushuveja.

Ja tämän sanon ihan sillä omalla kokemuksella, en millään mutu tuntumassa.

Toisekseen monesti tälläkin palstalla valitellaan rahan vähyyttä miten ei esim. Joululahjoihin yms. Ole varaa. Jos siihen uskaltaa kommentoida jotai säästämisestä , tai ennakoinnista saa viha päällensä siitä, miten jokaiselle voi tulla se tilanne, että 3-5 lapsen jälkeen jää yllättäen työttömäksi ja rahat siksi tiukassa.

No ei voi jos niitä lapsia ei ole niin montaa. Me ollaan ihan keskituloisia vain, mutta säästötilillä on mukava summa sille pahanpäivän varalle, ettei sitten ainakaan ihan pulassa olla. Jos lapsia meillä olisi enemmän, ei säästöön tietenkään olisi jäänyt noin paljoa rahaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole kuin 90 neliön siisti rivari asunto. Lapsille omat huoneet kyllä.

Ja kyllä edelleen olen sitä mieltä, että lapset tarvitsevat myös irtiottoja arjesta ja niitä sirkushuveja.

Ja tämän sanon ihan sillä omalla kokemuksella, en millään mutu tuntumassa.

Toisekseen monesti tälläkin palstalla valitellaan rahan vähyyttä miten ei esim. Joululahjoihin yms. Ole varaa. Jos siihen uskaltaa kommentoida jotai säästämisestä , tai ennakoinnista saa viha päällensä siitä, miten jokaiselle voi tulla se tilanne, että 3-5 lapsen jälkeen jää yllättäen työttömäksi ja rahat siksi tiukassa.

No ei voi jos niitä lapsia ei ole niin montaa. Me ollaan ihan keskituloisia vain, mutta säästötilillä on mukava summa sille pahanpäivän varalle, ettei sitten ainakaan ihan pulassa olla. Jos lapsia meillä olisi enemmän, ei säästöön tietenkään olisi jäänyt noin paljoa rahaa.

Niin ja olin siis 6

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat