Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauan lääkärillä kestää kirjoittaa B-lausunto?

Vierailija

Viime viikolla kävin lääkärissä ja vielä ei ole sitä kirjoittanut...

Kommentit (4)

Vierailija

Ihme puupäälääkäreitä teillä. Itse olen saanut B-lausunnon lääkäriltä heti samalla käynnillä mukaan, sekä myös heti välittömästi faxattu tarvittaviin instansseihin+ postitse vielä tullut yksi kopio kotiin. Sanokaa että tarvitsette sen heti elleivät tajua.

Nykyteknologialla ei ole yhtään hyväksyttävää syytä tuollaisen potilaalle erittäin tärkeän ja oleellisen , rutiininomaisen perusasian myöhästymiselle.

Vierailija

Riippuu aikatauluista systeemeistä ja ennen kaikkea siitä, millaista B-lausuntoa pitää kirjoittaa. Usein käyntitekstin/ epikriisin voi hyödyntää B-lausunnossa.

Meilkein aina sanelen sen lausunnon heti vastaanoton jälkeen muiden paperitöiden yhteydessä. Sitten sanelunpurkujonoista yms riippuen lausunnon lopullinen valmistuminen kestää ehkä noin viikon.

Toki sen voi tehdä saman tien jos on aikaa. Mutta silloin sen joutuu kirjoittamaan itse. Ja jos vastaanottoja on puolen tunnin välein niin välttämättä siihen ei ole aikaa. Joten sen vaatiminen turhaan heti kouraan on kohtuutonta seuraavaa potilasta ajtellen. Osastotyössä asiat toimii hieman toisin, ja usein se on annettavissa kouraan potilaan kotiutuessa.

P.S harvemmin sillä B-lausunnolla on kovin kiire. Jos tarvitaan kuukausien sairaslomaa, B-lausunto voi viikon pari hyvinkin odottaa ja samoin useimpien erityiskorvattavien lääkkeiden kanssa, kun kelqn käsittelyssäkin mwnee viikkoja (syöpälääkket tms on joskus poikkeuksia).
Terv lekuri

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat