Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauan lääkärillä kestää kirjoittaa B-lausunto?

Vierailija
10.11.2015 |

Viime viikolla kävin lääkärissä ja vielä ei ole sitä kirjoittanut...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla meni reilu viikko

Vierailija
2/11 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme puupäälääkäreitä teillä. Itse olen saanut B-lausunnon lääkäriltä heti samalla käynnillä mukaan, sekä myös heti välittömästi faxattu tarvittaviin instansseihin+ postitse vielä tullut yksi kopio kotiin. Sanokaa että tarvitsette sen heti elleivät tajua.

Nykyteknologialla ei ole yhtään hyväksyttävää syytä tuollaisen potilaalle erittäin tärkeän ja oleellisen , rutiininomaisen perusasian myöhästymiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni sai sen mukaansa lääkäriltä.

Vierailija
4/11 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aikatauluista systeemeistä ja ennen kaikkea siitä, millaista B-lausuntoa pitää kirjoittaa. Usein käyntitekstin/ epikriisin voi hyödyntää B-lausunnossa.

Meilkein aina sanelen sen lausunnon heti vastaanoton jälkeen muiden paperitöiden yhteydessä. Sitten sanelunpurkujonoista yms riippuen lausunnon lopullinen valmistuminen kestää ehkä noin viikon.

Toki sen voi tehdä saman tien jos on aikaa. Mutta silloin sen joutuu kirjoittamaan itse. Ja jos vastaanottoja on puolen tunnin välein niin välttämättä siihen ei ole aikaa. Joten sen vaatiminen turhaan heti kouraan on kohtuutonta seuraavaa potilasta ajtellen. Osastotyössä asiat toimii hieman toisin, ja usein se on annettavissa kouraan potilaan kotiutuessa.

P.S harvemmin sillä B-lausunnolla on kovin kiire. Jos tarvitaan kuukausien sairaslomaa, B-lausunto voi viikon pari hyvinkin odottaa ja samoin useimpien erityiskorvattavien lääkkeiden kanssa, kun kelqn käsittelyssäkin mwnee viikkoja (syöpälääkket tms on joskus poikkeuksia).

Terv lekuri

Vierailija
5/11 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin kesti, kun oli jo Kannassa käynnin jälkeen.

Vierailija
6/11 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lausunnot näy kannassa.

Vierailija
7/11 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lausunnot näy kannassa.

Aivan varmasti näkyy.

Vierailija
8/11 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu aikatauluista systeemeistä ja ennen kaikkea siitä, millaista B-lausuntoa pitää kirjoittaa. Usein käyntitekstin/ epikriisin voi hyödyntää B-lausunnossa.

Meilkein aina sanelen sen lausunnon heti vastaanoton jälkeen muiden paperitöiden yhteydessä. Sitten sanelunpurkujonoista yms riippuen lausunnon lopullinen valmistuminen kestää ehkä noin viikon.

Toki sen voi tehdä saman tien jos on aikaa. Mutta silloin sen joutuu kirjoittamaan itse. Ja jos vastaanottoja on puolen tunnin välein niin välttämättä siihen ei ole aikaa. Joten sen vaatiminen turhaan heti kouraan on kohtuutonta seuraavaa potilasta ajtellen. Osastotyössä asiat toimii hieman toisin, ja usein se on annettavissa kouraan potilaan kotiutuessa.

P.S harvemmin sillä B-lausunnolla on kovin kiire. Jos tarvitaan kuukausien sairaslomaa, B-lausunto voi viikon pari hyvinkin odottaa ja samoin useimpien erityiskorvattavien lääkkeiden kanssa, kun kelqn käsittelyssäkin mwnee viikkoja (syöpälääkket tms on joskus poikkeuksia).

Terv lekuri

"Joutuu kirjoittamaan itse". Jou jou jo joulu joutui. Vähän positiivisempaa tatsia ny hei. Sun täytyy kirjoittaa se itse. Joutuu.. jou mään tsigagoo nyys radio wata friistailör

Vierailija
9/11 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on mennyt 3-5 päivää. Kerran sain saman tien mukaan, mutta lausunto oli silloin tosi lyhyt (ihan riittävä kylläkin).

Vierailija
10/11 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on ikävää jos kauan lääkärillä kestää.

Löytyisiköhän lähiseudulta yhtään sellaista lääkäriä, jolla ei kauan kestäisi lausunnon kirjoittaminen?

Vierailija
11/11 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata vuotta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi