Kuinka paljon ennen koulun alkamisaika teidän koululaiset nousevat ylös?

Vierailija

Meidän ala-asteikäiset, 3.&6. Luokkalaiset nousevat ylös klo 07, kun koulun kello soi 8.15. koulumatkaa kilometri. Aamuunista äitiä tämä ärsyttää... Eli on herätty, käyty vessassa, puettu,syöty aamupala ja herätetty mutsi...niin sitten on luppoaikaa lukea akkareita aamulla...mur.

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Herätän vitosluokkalaisen hänen toiveestaan klo 6.30, lähden itse 6.45. Koulu alkaa joko klo 8 tai 9. Olen ehdottanut että soittaisin tai laitettaisiin kello soimaan, mutta haluaa mieluummin herätä ajoissa, tykkää touhuilla itsekseen aamuisin omia juttujaan. :) 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Herätän vitosluokkalaisen hänen toiveestaan klo 6.30, lähden itse 6.45. Koulu alkaa joko klo 8 tai 9. Olen ehdottanut että soittaisin tai laitettaisiin kello soimaan, mutta haluaa mieluummin herätä ajoissa, tykkää touhuilla itsekseen aamuisin omia juttujaan. :) 

Meillä koulumatkaa vajaa kilsa, eli lähtee siis 7.45 tai 8.45.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
3 tuntia ennen

meillä urheillaan ja tehdään läksyt ennen koulua. koulun jälkeen aina vapaa-aikaa ja yhdessäoloa perheen kanssa.

Meneekö kahdeksaan? Ja viideltä ylös? Vai meneekö kymmeneen kouluun ja sitä ennen aamutreenit? seitsemältä ylös.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
3 tuntia ennen

meillä urheillaan ja tehdään läksyt ennen koulua. koulun jälkeen aina vapaa-aikaa ja yhdessäoloa perheen kanssa.

Urheillaan?

Vierailija

Aamu-uninen äiti voisi huolehtia niistä lapsistaan aamulla! Miten olisi vaikka yhteinen aamupala? Aika paljon mukavampi aloitus päivälle, kuin se, että äiti valittaa, että lapset ovat liian aikaisin valmiita... Myöhästelläkö niiden pitäisi?

Vierailija

Viidesluokkalainen heräilee aina vähän ennen seitsemää (pyytänyt herättämään, ennen kuin lähdetään töihin), mutta nousee sängystä vaihtelevasti 7.15-8.30 välillä, riippuen meneekö kahdeksaksi vai kymmeneksi ja riippuen kuinka väsynyt on. Koulumatkaa alle puoli kilometriä, lähtee n. kymmentä vaille tasan (koulu alkaa tasalta).

Vierailija

Ja lisään vielä, että noin tunti ennen lähtöä nouseminen on täysin normaalia! Näitä vartin pikalähtöjä harrastavat lähinnä teinit, äitinä luulisi sinun arvostavan sitä, ettei aamuisin ole kiirettä ja myöhästelyä... Jotenkin en jaksa edes uskoa tätä...

Vierailija

Jos koulu alkaa klo 8.00, herätään yleensä klo 6.30-6.45 riippuen ehdinkö viedä lapset autolla vai menevätkö bussilla. Itse herään yleensä vielä vähän aikaisemmin ja keitän kahvit (joskus puuron) ja vien koiran. 

Koulumatka autolla n. 15 min, bussilla n. 25 min + kävely bussipysäkille 5 min.

Kun olivat tuossa lähikoulussa ja koulumatkaa n. 200 m, niin herätys vaikka vasta 7.15 ja lähtö kouluun klo 7.50. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aamu-uninen äiti voisi huolehtia niistä lapsistaan aamulla! Miten olisi vaikka yhteinen aamupala? Aika paljon mukavampi aloitus päivälle, kuin se, että äiti valittaa, että lapset ovat liian aikaisin valmiita... Myöhästelläkö niiden pitäisi?

Ton ikäset osaavat kyllä hoitaa aamurtiinsa ihantse. Äiti katsos oli tänäänkin päässyt vasta klo 06 nukkumaan, niin kyllä se korpeaa kun heti klo 07 herää astioisen kilinään.

Ap

Vierailija

Meillä 50 min - 1 h 10 min ennen. Useimpina aamuina kouluunlähtö on 20 min vaille, koulukyydillä (pahimpana aamuna kuljetus tulee jo 55 min ennen koulun alkua. Silloin on pakko herättää 1h 40 min ennen koulun alkua tai viedä itse (matkaa häthätää 3km). Kuljetus on vaarallisen reitin takia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä 50 min - 1 h 10 min ennen. Useimpina aamuina kouluunlähtö on 20 min vaille, koulukyydillä (pahimpana aamuna kuljetus tulee jo 55 min ennen koulun alkua. Silloin on pakko herättää 1h 40 min ennen koulun alkua tai viedä itse (matkaa häthätää 3km). Kuljetus on vaarallisen reitin takia.

Mikset saata heitä tuota 3km?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 tuntia ennen

Urheillaan?

En ole tämä vastaaja, mutta meillä on lapsella yleensä kerran viikossa aamutreenit, jotka alkavat klo 07. Silloin hallilla on oltava n. 6.30 ja kotoa lähdetään klo n. klo 06.15, eli herätys about 5.45 edellyttäen että kaikki kamat on valmiina.

Mutta onneksi siis vain kerran viikossa ja vain yhdellä lapsella :) 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat