Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työmatkat on syvältä!

Vierailija

Aamulla herätys klo 4, jotta ehtii laittautua työvaatteisiin ja laittaa hiukset hyvin ja ehtii aamulennolle.

Pari tuntia lentämistä, taksilla hotelliin. Kuolemanväsynyt. Ja päivä vasta alussa.

Ensimmäinen tapaaminen suoritettu, kävin yksin lounastamassa ja nyt odottelen seuraavaa asiakasta. Sen jälkeen yksi palaveri ja illallinen työporukassa. Menee tietenkin myöhään, kun ei voi olla töykeä ja lähteä aikaisin pois.

Menee myöhään ennen kuin pääsee nukkumaan ja aamulla taas pitäisi olla niin hehkeänä. Koko päivä juoksemista vieraassa paikassa, eikä missään välissä mitään "omaa tilaa", missä nostaa jalat ylös tai rojahtaa sohvalle.

Ja iltalennolla takaisin kotiin, jonne pääsen hyvällä tuurilla just ennen puoltayötä.

Ja aamulla töihin.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Kiitos tästä, ei nyt sitten tunnu ollenkaan niin ikävältä olla työtön. Menenkin tästä saman tien sänkyyn ja nostan jalat ylös, yksin kun kissakin on ulkona.

Olemmeko edes pikkuisen kateellisia toisillemme?

Vierailija

Kuule se on ihan sinusta itsestäsi kiinni. Jos toisten mielipiteet on tärkeämmät kuin oma hyvinvointisi niin sitten ei pidä valittaa. Itse kertoisin että on ollut pitkä päivä ja en jäisi lorvimaan myöhään. Vaan aikanaan kotiin nukkumaan. Lentoajan myös käyttäsin hyväkseni ja nukkuisin.

Eli oma valinta miten päiväsi järjestät. Kyllä siihen voit vaikuttaa koska lepäät ja minkä aikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin, ja sitten jää aikaa vielä kirjoitella jollekin typerälle palstalle, senkin ajan voisi vaikka nukkua!

No niinpä. Minäpä täällä aurinkoisella terassilla näprään kännykkääni ja odottellen mister mikälietä saapuvaksi. Tuli tekstiviesti, että tulee a bit late. No kivahan tässä kovalla kahvilanpenkillä on odotella.

Jos olisin Suomessa omalla työpisteelläni, tekisin muita töitä odottaessani. Nyt en voi edes lähteä mihinkään, vaan nököttää tässä kiltisti.

Aiemmin kuvittelin, että lentomatkailu työn puolesta olisi luksusta. Ehkä ensimmäiset 5-10 matkaa olikin sitä. Lentäminen oli hauskaa. Mutta sitten niistä tuli arkea. Lentokentällä joutuu aina odottamaan. Joutuu aina istumaan paljon matkalla kentälle, kentällä ja lentokoneessa. 

Kaupunkia ei ehdi nähdä yhtään. Kentältä taksilla hotellille ja heti töihin. Tapaamisia, palavereja, seminaareja, kokouksia. Ei mitään luppoaikaa missään, en ehdi ikinä ostaa edes puolisolle mitään tuliaisia - paitsi kentältä jonkun perus-Tobleronen joka kerta.

Kävinpä Lontoossa toissaviikolla. Näin Big Benin. Lentokoneesta, matkalla poispäin. Muuten olisi ollut ihan sama, olisinko käynyt Jyväskylässä vai Lontoossa. 

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuule se on ihan sinusta itsestäsi kiinni. Jos toisten mielipiteet on tärkeämmät kuin oma hyvinvointisi niin sitten ei pidä valittaa. Itse kertoisin että on ollut pitkä päivä ja en jäisi lorvimaan myöhään. Vaan aikanaan kotiin nukkumaan. Lentoajan myös käyttäsin hyväkseni ja nukkuisin.

Eli oma valinta miten päiväsi järjestät. Kyllä siihen voit vaikuttaa koska lepäät ja minkä aikaa.

Äh, kun siis ne päivälliset ovat yleensä myös työtä. Verkostoitumista, työasioista keskustelua ei niin virallisesti. En koskaan jää millään tavalla norkoilemaan tai juhlimaan, vaan lähden sillä samalla sekunnilla, kun on sopivaa. Mutta jos kohdemaassa olen jonkun vieraana päivällisellä, en voi hotkaista ruokaa, sanoa kiitos ja heippa. Antaisin sekä itsestäni, yrityksestä ja myös suomalaisista epäkohteliaan ja juntin kuvan. 

Lentokoneessa en pysty nukkumaan mennessä koskaan, mutta aina kotiin tullessa nukun kuin tukki. 

ap

Vierailija

Kuulosta helpolta.

Omat työmatkat menee yleensä niin että aamulla lähtö lentokoneella. Kentältä suoraan työmaalle ja töitä painetaan yllensä jonnekkin 20-22 asti ja siitä mennään hotellille. Jossain välissä on napattu sapuskat jostain kaupasta tai käyty syömässä. Aamulla mennään yleensä aamupalalle heti kun se on hotellissa tarjolla ja siitä taas työmaalle, jossa ollaan sitten taas jotain klo 18-22, riippuu vähän miten hyvin hommat sujuu. Tätä tehdään sitten muutama päivä ja aika monesti vielä siirretään paluulentoa päivällä tai parilla, kun on tullut vastoinkäymisiä. Varsinkin jos on liikkeillä yksin, niin tuo voi olla raskasta, jos kaveri tai pari mukana, niin sitten vähän iisimpää.

Ja tavaraa on tietenkin aina niin paljon mukana että yritettään kentällä punnita laukkuja jakaa kamoja eri laukkuihin että ei tarvis ostaa ainakaan kovin monta lisälaukkua turhaan.

Vierailija

Kyllä katoaa glamouri matkustelusta, kun sitä tekee työkseen, ei vois vähempää kiinnostaa lentely ja hotellimajoitus.

-7-

Vierailija

Amen, mun "paras" duunireissu oli tossaa vuosi sitten Tukholmaan.. amulla kuuden jälkene kentälle, kone oli myöhässä eli juoksukävelyä Arlandan läpi siihen lentokenttähotelliin, jossa ikkunattomassa neukkarissa meni 10h, sen jälkeen takas kentälle ja kotiin. Lapset kysyi, että millasta oli Tukholmassa.. sen kun tietäisi.

Vierailija

Edustan yritystäni monesti niin kotimaassa kuin ulkomaillakin (nyt ansaitulla vuosilomalla) usko pois ei siinä kärsi kukaan kun kohteliaasti sanoo että lähtee siihen ja siihen aikaan.

Verkostoitumista voi tehdä muutenkin kuin istua yömyöhään illallisilla. Se on vain sellaista snoppailua. Itse selviän tuollaisista reissuista ihan ajallaan kotiin. Kuten aiemmin sanoin, sinä itse päätät millainen sinun päiväsi on.

Vierailija

Sallisko teidän firman matkustuspolitiikka sen että iltalentojen sijaan tulisi vaikka seuraavana päivänä aamulennolla Suomeen. Mun mielestä just noi iltalennot tekee sen kiireen tunnun ja jotenkin ankeeta sit rullailla sen lentolaukun kanssa koko päivän. Ja ikävää sekin ettei pääse missään välissä enää hotellille kun sieltä on tsekattu pois. Samalla sitten se aamulentopäivä olis helpompi, vaikka sitten etänä loppupäivä kotoa.

Vierailija

Jep jep. Mulla 1-3 työmatkaa Eurooppaan kuukaudessa. Yleisimmin aamulla lento, päivä töitä ja illaksi kotiin. Tai yö siellä, toinen päivä töitä ja illaksi kotiin. 

Jos matka osuu alkamaan maanantaista tai päättyy perjantaihin, olen joskus omalla rahalla pidentänyt matkaa niin, että olen mennyt edellisenä viikonloppuna paikalle tai jäänyt viikonlopuksi. Mutta eipä sitäkään oikein jaksa, kotona rentoutuu parhaimmin. Ja muualla vietetyn viikonlopun jälkeen (jota on edeltänyt rankat työpäivät) alkaa taas maanantaina työt. 

Samanlaisia matkoja on ollut lukemattomia kuin #9:llä. Olen "käynyt" tänä syksynä Amsterdamissa, Pariisissa, Münchenissä, Krakovassa, Toulousessa ja Oslossa niin, että kentältä suoraan taksilla hotelliin, hotellissa koko päivä töitä, illalla ei jaksa enää lähteä mihinkään (koska kello on 22..) ja aamulla töiden jälkeen taksilla kentälle ja kotiin. Eli aivan se ja sama olisinko ollut Dubaissa vai Vantaalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Edustan yritystäni monesti niin kotimaassa kuin ulkomaillakin (nyt ansaitulla vuosilomalla) usko pois ei siinä kärsi kukaan kun kohteliaasti sanoo että lähtee siihen ja siihen aikaan.

Verkostoitumista voi tehdä muutenkin kuin istua yömyöhään illallisilla. Se on vain sellaista snoppailua. Itse selviän tuollaisista reissuista ihan ajallaan kotiin. Kuten aiemmin sanoin, sinä itse päätät millainen sinun päiväsi on.

Juujuu. Kun ranskalaiset vasta aloittelevat sitä syömistä siinä 21-22 aikaan, niin suomalaisnainen haukottelee, kiittää seurasta ja menee nukkumaan. Jättää ranskalaiskollegat sinne syömään ja ihmettelemään, tuliko sanottua jotain pahasti, kun se lähti..

Vierailija

Kyllä minä tykkään työmatkoista, tuollaisistakin kuin ap:lla. Itse kun pystyn tarvittaessa nukkumaan missä vain, ja myös tekemään töitä myös missä vain, on se lentoihin tai kentillä kuluva aika tarvittaessa ihan yhtä pätevää työaikaa kuin konttorilla käytetty. Tai sitten voi nukkua tai lueskella, jos siltä tuntuu.

Illallisetkin ovat ihan mukavia, vaihteluksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat