En jaksa lähihoitajan työtä (keikkailu)

Vierailija

Olen 23v ja tehnyt jo viisi vuotta lähihoitajan työtä vanhuspuolella. Nyt olen viimeiset 3kk tehnyt keikkaa seuren kautta kotihoidossa enkä jaksa enää. Ajattelin että tämä olisi hyvä työmuoto, saan päättää itse vapaani jne. mutta en jaksa sitä että saan vain 1-2pvn töitä samaan paikkaan. Eli pahimmillaan 5pv vkossa eri työpaikassa ja aina uudet asiakkaat ja työalue sekä työkaverit joihin ei ehdi edes tutustua. Ennen tätä olin 2v vakituisena kotihoidossa, en myöskään sitä jaksa. Laitospuoli on tosi raskasta ja 3vuoroa joten se ei houkuta. Päihdepuoli voisi olla ihan ok, mutta työnantajat vaativat suuntautumisen siihen, itse olen suuntautunut sairaanhoitoon ja huolenpitoon. Hain hammashoito puolelle opiskelemaan (1vuoden erikoistumisvuosi), en tiedä vielä pääsinkö mutta koulu alkaisi tammikuussa. Onko kellään kokemusta voisinko saada liitolta tai jostain loppuvuodeksi sen verran tuloja että pärjää? En henkisesti jaksa enään päivääkään vanhustenhoitoa ja muuta ei ole tarjolla.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Helppo ratkaisu: irtisanoudu.

Olen seurella joten voin itse valita työvuoroja netistä. Ei siis ole pakoitetta ottaa vuoroja joten kynnys niiden ottamiseen on korkea kun työtä en jaksa eikä ole pakko ottaa vuoroja. Mutta miten pärjään rahallisesti loppuvuoden jos en niitä vuoroja ota..

Vierailija

Erikoissairaanhoidossa voisi tietyllä tavalla olla helmpompaa. Mutta siellä ei valitettavasti paljon käytetä muita kuin sairaanhoitajia. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Erikoissairaanhoidossa voisi tietyllä tavalla olla helmpompaa. Mutta siellä ei valitettavasti paljon käytetä muita kuin sairaanhoitajia. 

Totta.. Ja olen aivan loppu nykytilanteeseen. :( ap

Vierailija

Mene kouluun ja suorita esim. mielenterveys-päihdetyön koulutusohjelma. Sitten voit päästä esimerkiksi psykiatriseen sairaalaan tai päihdelaitokseen töihin. Tosin on sielläkin omat hankaluutensa, kuten väkivaltaiset ja vittumaiset asiakkaat. 

Vierailija

Paljonko saat palkkaa kuussa? Kannattaa selvittää mahdollisuutesi soviteltuun työttömyysetuuteen. Jos irtisanoudut, saat todennäköisestik karenssin :/

Vierailija

Miksi et menisi asiakaspalvelun ja tietohallinnan suuntaaviin opintoihin? Kestää vuoden kun olet jo valmis lähihoitajaja ja pääset sitten toimistosihteerin hommiin. Ei enää raskaita potilaita, paskanhajua ja kiirettä. Helsingissä ainakin on runsaasti töitä sihteereille (esim. HUS). Tiedän parikin lähihoitajaa, jotka ovat liian raskaan työn vuoksi vaihtaneet toimistosihteereiksi ja ovat nyt tyytyväisiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Paljonko saat palkkaa kuussa? Kannattaa selvittää mahdollisuutesi soviteltuun työttömyysetuuteen. Jos irtisanoudut, saat todennäköisestik karenssin :/

Tuli muuten mieleeni että voit tosiaan hakea työmarkkinatukea osa-aikatyön rinnalle, jolloin saat siis työmarkkinatukea niiltä päiviltä kun et ole ollut töissä. Ja sitten vain et mene enää töihin, muttet irtisanoudukaan, niin saat kokonaisen työmarkkinatuen. Se on tosin vain 524,80€/kk nettona, mutta saat siihen lisäksi asumistukea. Asutko yksin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuli muuten mieleeni että voit tosiaan hakea työmarkkinatukea osa-aikatyön rinnalle, jolloin saat siis työmarkkinatukea niiltä päiviltä kun et ole ollut töissä. Ja sitten vain et mene enää töihin, muttet irtisanoudukaan, niin saat kokonaisen työmarkkinatuen. Se on tosin vain 524,80€/kk nettona, mutta saat siihen lisäksi asumistukea. Asutko yksin?

En ole aloittaja, mutta hieman samanlaisessa tilanteessa. Mitä jos vaan "jättäydyn" määräaikaisen sopimuksen loputtua töistä pois, niin voinko saada ansiosidonnaista päivärahaa? Kuulun liittoon ja olen maksellut maksuja vuoden, eli sen puolesta kai olisin oikeutettu. Mutta tuo karenssi pelottaa ja se, että työkkäri pakottaa heti samoihin hommiin takaisin.

Vierailija

Jos määräaikainen soppari loppuu ja sitä ei jatketa, et saa karenssia. Sanot vaikka työnantajalle, että toinen duuni tiedossa. Ei työkkäri voi pakottaa siihen työhön, ellei sitä paikkaa laiteta uudestaan auki, jolloin työkkäri voi pakottaa sut laittamaan sinne hakemuksen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En asu yksin, maksamme ystäväni kanssa yhdessä 950e /kk vuokraa. Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat