Ehdinko Helsinki-Vantaan lentoasemalle lähtevään lentoon

Vierailija

aamulla klo 7.30, mun bussi on lentokentällä 5.45 (1h 45min ennen lähtöä).
Euroopan suora lento, arkipäivä. Lähtöselvityksen teen kotona edellisenä päivänä, matkalaukku pitää laittaa ruumaan.

Kentän tiedoissa oli, että aamulla klo 6-8 on ruuhkaa. Kai tuolla ajalla sentään ehtii? Onko kokemusta ja paljon lentäneitä. Muuten pääsen kentälle klo 3 yöllä, joten ei oikein innosta odottaa 4½ tuntiakaan kentällä....

Kommentit (14)

Vierailija

Luultavasti ehdit mutta itse otan tavoitteeksi olla aina väh.2H ennen kentällä. Hki-vantaallakin on pari kertaa mennyt turvatarkastuksessa niin kauan että 2H ei meinannut riittää, koneeseen oli juostava suoraan turvatarkastuksesta.

Vierailija

Ehdit hyvin. Se pahin ruuhka sinne matkatavaran jättöön + turvatarkastukseen tulee 6.30. Kuudelta on vielä tosi hiljaista. 

Pikkasen riippuu myös lentoyhtiöstä ja sitä myöten terminaalista. Finskillä on nykyään automaatteja mihin voi jättää matkatavarat ja niihin ei juuri koskaan ole jonoa.

T. paljon työkseen ja lomillakin matkustava pääkaupunkiseudun asukki

Vierailija

Ehdit. Meidän viime lento lähti about 6.40 ja kun oltiin kentällä joskus viideltä niin koko baggage drop -jono ko. lennolle ei ollut edes auki vielä.

Matkalaukun pudotus menee aika sukkelasti, jos ei ole törttöilijöitä jonossa. Meillä siirtyi 90% muualle jonosta kun se tiski aukesi ja heille selvisi että tämä jono olikin vaan niille, joilla check-in oli jo tehty.

Turvatarkastus menee myös nopeasti jos otat takin pois ja vyön sekä kaikki muut metalliesineet ja laitat sinne yhteen koriin. Käsimatkatavara koriin myös ja jos on läppäriä tms niin se erikseen.

Nyt ei oo myöskään mikään sesonki niin varmasti ehdit ja sitten kiroat kun kello on 6.15, kaikki tehty ja ei mitään tekemistä kentällä ja yksi pullakin maksaa 5e.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehdit hyvin. Se pahin ruuhka sinne matkatavaran jättöön + turvatarkastukseen tulee 6.30. Kuudelta on vielä tosi hiljaista. 

Pikkasen riippuu myös lentoyhtiöstä ja sitä myöten terminaalista. Finskillä on nykyään automaatteja mihin voi jättää matkatavarat ja niihin ei juuri koskaan ole jonoa.

T. paljon työkseen ja lomillakin matkustava pääkaupunkiseudun asukki

Ok, Finnairin lento. Olen käyttänyt SAS:lla ennen itsepalvelu baggage dropeja, joten eiköhän ne Finnairillakin suju. Kiitos sullekin. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luultavasti ehdit mutta itse otan tavoitteeksi olla aina väh.2H ennen kentällä. Hki-vantaallakin on pari kertaa mennyt turvatarkastuksessa niin kauan että 2H ei meinannut riittää, koneeseen oli juostava suoraan turvatarkastuksesta.

No mulla ei ole vaihtoehtoa olla paria tuntia ennen, neljää tuntia ennen en sentään viitsisi olla, jos toinen vaihtoehto on1h 45min ennen lähtöä. ap

Vierailija

Turvatarkastus on 15 minuuttia maksimissaan.

Jos saat sijoitettua kaiken käsimatkatavaraan mitään ongelmaa ei ole, tuskin muutenkaan ongelmia tulee. Jos tulee pyydä, että check-in-tiskiltä ollaan yhteydessä portille. Joustoa löytyy lievästi, tosin lentoyhtiöstä riippuen.

Vierailija

Ne Finnairin itsepalvelu bag dropit on tosi hyviä. Muutamassa minuutissa olet tulostanut boarding passin, matkalaukkutägit ja jättänyt laukun ruumaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Turvatarkastus on 15 minuuttia maksimissaan.

Jos saat sijoitettua kaiken käsimatkatavaraan mitään ongelmaa ei ole, tuskin muutenkaan ongelmia tulee. Jos tulee pyydä, että check-in-tiskiltä ollaan yhteydessä portille. Joustoa löytyy lievästi, tosin lentoyhtiöstä riippuen.

Teen check-innin kotona, ainoastan laukku menee ruumaan. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ne Finnairin itsepalvelu bag dropit on tosi hyviä. Muutamassa minuutissa olet tulostanut boarding passin, matkalaukkutägit ja jättänyt laukun ruumaan.

Ok, eli olen jopa ajoissa =) ap. kiitos sulle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat