Kommentit (7)

Niin

Nykyään vanhemmat menevät lasten ehdoilla.
Kasvamassa adhd narsistipolvi.

Esim omassa lapsuudessa joskus tehtiin lapsen kanssa jotain,piirreltiin vaikka. Kun äiti teki ruokaa isä piirteli.

Nykyään on niin että vaikka lapset olisivat lähes saman ikäiset, niin toinen säätää toisen kanssa toinen toisen. Vaikka esim kaksi leikki-ikäistä.
Lasten ei tarvitse ikinä tehdä mitään epämieluista vaan toinen lukee toiselle toinen toiselle juuri heidän valisemiaan kirjoja ja kun ensimmäinen mielihalu tulee vaikka keskeyttää ja juosta niin ei kun vanhemmat lähtevät showhun mukaan. Lapselle halutaan kai taata virikkeitä joten puhutaan ihan koko ajan kovaäänisesti välittämättä tippaakaan muista ihmisistä. Mennään joka oikkuun sataprosentyisesti

Esim omassa lapsuudessa julkisilla paikoilla, kirjastot, kulkuneuvot, olisi rohkaistu lasta viihdyttämöön itseään hiljaa, kehittämään omaa mielikuvitusra, keskittmistä, katsomasn itse, istumaan hiljaa vaikka luontoa katsellen mutta nykyään vanhemmat haluavat että ihan koko ajan on älämöll oman yhden lapsen ympärillä, edestakaisin seilataan joka oikkua noudattaen.

Sitten kun näitä narsisteja on luokassa 25 "erityislahjakasta ja pärjäävää ja puolensa pitävää "

Sosiaalisuudesta ja lasten kasvatuksesta on unohdettu hyvät tavat ja toisten ihmisten huomioon ottaminen ja lapsilta vaatiminen

Vierailija

Ennen edes vastasyntyneille ei sallittu edes ruokailussa omia vapauksia vaan oli rytmi.

Nykyään isotkin lapset vaativat että aina on tehtävä mitä haluaa ja missä haluaa ja tämä kyllä uuvuttaa kasvatusalan ihmiset kun näitä on ryhmä koolla.

Vierailija

Eilen mua tuli vastaan jalkakäytävällä äiti noin parivuotiaan lapsensa kanssa. Lapsi juoksi kädet levällään kaarrellen ja äiti hymyili kannustavasti ja sanoi rohkaisun sanoja lapselle. Ei ollut minulla tilaa kävellä vastaan, vaan piti astua ajoväylän puolelle. Äiti vain jatkoi hymyilyä lapselle ja ooooi kuinka sinä lennät, oletko lennokki?

Kyllä tuli sellainen olo, että mitähän tuostakin lapsesta tulee, kun ei tarvitse oppia mitään toisten kunnioittamisesta ja huomioimisesta, jalkakäytäväkin on hänen yksityiskäyttöönsä, muut väistyköön :(

Vierailija

On unohdettu, että hyvä käytös ei ole pelkästään kiitos, anteeksi, ole hyvä, päivää.

Se on myös toiselle tilan antamista eikä pelkästään sen itsekästä viemistä esim iän perusteella.

Vierailija

Lapsia voi huomioida monella tapaa. Ei tarvitse antaa kaikessa periksi tai tosiaan opettaa lasta esim. viemään fyysistä ja henkistä tilaa muilta koko ajan kaikkialla. Kotona voi leikkiä pitkiäkin aikoja kahdestaan, jutella mukavia jne. mutta lapsen pitäisi jossain vaiheessa tajuta ettei tilanne ole automaattisesti sama kyläillessä tai julkisella paikalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eilen mua tuli vastaan jalkakäytävällä äiti noin parivuotiaan lapsensa kanssa. Lapsi juoksi kädet levällään kaarrellen ja äiti hymyili kannustavasti ja sanoi rohkaisun sanoja lapselle. Ei ollut minulla tilaa kävellä vastaan, vaan piti astua ajoväylän puolelle. Äiti vain jatkoi hymyilyä lapselle ja ooooi kuinka sinä lennät, oletko lennokki?

Kyllä tuli sellainen olo, että mitähän tuostakin lapsesta tulee, kun ei tarvitse oppia mitään toisten kunnioittamisesta ja huomioimisesta, jalkakäytäväkin on hänen yksityiskäyttöönsä, muut väistyköön :(

Ja alapeukkuja tuli tähän kommenttiin.

Onko ok, että ÄITI/ISÄ antaa lapsen vallata koko jalkakäytävän?

Vierailija

JOO OLEN KASVATTANUT KANSSA OMIANI OVAT ,MINULLA ON 3 POIKA LASTA JA TODELLA HELPPOJA TAPAUKSIA, MUISTAN JOS EI HEILLÄ OLLUT AINA HYVIN TUOSSA KAPINA IÄSSÄ NIIN ME KESKUSTELIMME NIISTÄ AIHEISTA MITKÄ OLIVAT HEISTÄ PRBLEEMOJA  JA AINAHAN JOTAIN JÄÄ MATKALLA MUISTIIN.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat