"Urat" emättimen sivuilla

Vierailija

Onkohan normaalia että heti emättimen suulta ylöspäin tuntuu molemmilla sivuilla "urat."Huomaan selkeästi esim.tamponia laittaessa että se saattaa luiskahtaa vähän näihin onkaloihin sivuilla,mikä tuntuu vähän epämiellyttävältä.Näiden "urien" keskellä on kova isohko pallomainen möhkäre.Tuskin se on kohdunkaula,koska se tuntuu kaikissa kierron vaiheissa heti emättimen aukon jälkeen.Emätin tuntuu siis sisältä ikäänkuin u:n muotoiselta.
Mahtaisikohan kyseessä olla joku laskeuma,emättimen väliseinä vai olenko vain anatomisesti poikkeava(kaksoisemätin!)?! Sain lapsen 3v sitten enkä muista että olisin tuntenut näitä "sivuväyliä" saati pallukkaa keskellä aiemmin.

Täytyy kyllä varata aika gynelle,mutta kohtalotovereita on aina kiva saada. ;)

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Minulla oli samanlainen. Oli nestetäytteinen kysta, joka kasvoi odotusaikana suht isoksi. Leikattiin kymmenisen kuukautta synnytyksen jälkeen. Oli alunperin niin symmetrisesti emättimen etuseinässä, etten tajunnut siinä olevan mitään outoa. Lähinnä häiritsi tuo kuvaamasi tamponin luiskahtaminen.

Gynelle vaan aika.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pallukka on kohdunnapukka ja ne urat on vaan seinämää. Pyöreäkö sen pitäisi olla?

Lukekaahan tarkemmin. Mistä lähtien kohdunnapukka on ollut heti emättimen suulla?

Vierailija

En tietenkään kuvittele että emättimen pitäisi olla pyöreä!Sanoinko niin? On ihan tarpeen pohtia jos huomaa jotain muutoksia tms. emättimessä.

Ja tosiaan niinkuin edellinen kirjoittaja totesi,ei kohdunnapukan kuulu olla emättimen suulla. Tuo kysta voi olla mahdollinen.. T.ap

Vierailija

Itselläni on ihan samanlainen. Synnytysten jälkeen muuttunut. Lievää virtsarakon laskeumaa, ei muuta ihmeellistä. Eiköhän joku gyne olisi sanonut, jos jotain outoa olisi. On meinaan vuosia sitten sellaiseksi mennyt. Mitään haittaa siitä ei ole minulle.

Vierailija

Voisiko olla myooma, eli hyvänlaatuinen kohdun lihaskasvain. Tosi yleisiä ja sinällään vaarattomia, mutta voivat aiheuttaa oireita.

Gynelle joka tapauksessa kannattaa mennä näyttämään.

Vierailija

Hei Ap! Tiedän mitä "uria" tarkoitat, sillä minulla on ihan samanlailla. On ollut aina, eikä ole mitenkään vaivaksi. Luulempa että se on ihan normaalia anatomiaa vain. Ja tuollainen isohko pallomainen möhkäre niiden urien välissä tosiaan on joka jatkuu ylös pitkin emättimen etuseinämää. Olen pitänyt sitäkin aina ihan normaaliin anatomiaan kuuluvana vain. Sen olen huomannut siitä, että kiihottuessa mitä lähempänä O:mia on, sitä kovemmaksi ja isommaksi se möhkäre muuttuu ja sen hierominen ja paineleminen tuntuu kivalta. :D En usko että se mikään laskeuma tai kysta voi olla. Mielestäni se tekee emättimestä vieläkin tiukemman tuntuisen ja kaikki miehet ovat sanoneet samaa.

N26 (ei lapsia)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia teille ketka vastasitte asiallisesti. Tuota virtsarakon laskeumaa olen myos epaillyt...Ap
Katsopa ihan koulun bilsan kirjaa tms. emättimen seinämät ovat luonnostaan täynnä niitä uria, ei se mikään sileä pötkylä ole.

Tai tutki kuvia netistä.

Mikä teitä teinejä oikein vaivaa, kun netti on pullollaan tieoa, mutta ihan hassuja pohditte täällä?

Vierailija

Kuulostaa minusta ihan normaalilta.Sellainen U:n muotoinen se emätin useimmilla on. Sen huomaa yleensä selvemmin synnytyksen jälkeen, jos emätin ei ole ihan niin tiukka kuin nuorena - sellainen hyvin tiukka emätin yleensä on niin supussa ettei siitä huomaa niitä uria ja sitä miten emättimen etuseinä kupertuu sisäänpäin "pallukaksi". 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia teille ketka vastasitte asiallisesti. Tuota virtsarakon laskeumaa olen myos epaillyt...Ap
Katsopa ihan koulun bilsan kirjaa tms. emättimen seinämät ovat luonnostaan täynnä niitä uria, ei se mikään sileä pötkylä ole.

Tai tutki kuvia netistä.

Mikä teitä teinejä oikein vaivaa, kun netti on pullollaan tieoa, mutta ihan hassuja pohditte täällä?

Ne haluaa kuulla, että tuo on erityistiukan pinpin tunnusmerkki. Uritettu ja pyörä, parasta A-luokkaa. Jos mies tuollaisen vain onnistuu löytämään, ei ikinä petä :D

Vierailija

Kuulostaa mielestäni normaalilta.

Olisiko synnytyksessä tullutta lievää laskeumaa tms joka ei kuitenkaan aiheuta toimenpiteitä. Itselläni taisi tulla myös synnytyksen jälkeen vastaavanlainen.

Vierailija

Emätin ei ole koskaan muodoltaan putkimainen, vaan siinä on vasen ja oikea puoli, jotka laajenevat ja supistuvat. Navanpuolella oikean ja vasemman välissä on lihasharjanne. Näin on jo synnyttämättömällä naisella. Vaikuttaa normaalilta. Kohdunkaula on joko suoraan syvimmässä kohdassa tai vähän kallistuneena johonkin suuntaan siellä emättimen perällä.

Kuvauksesi perusteella ajattelen, että sinulla on ihan normaali vagina.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat