Rupean kasvissyöjäksi auttakaa

Vierailija

Aamupalaksi oli kasviksiskeittoa, lihanpalasilla.

Mitä ihmettä minä teen nyt kikherneillä? Ostin luomua.
Mihin niitä voi yhdistellä ja miten ne valmistetaan? Purkissa ovat.

Kommentit (13)

Vierailija

Muista sitten välttää riisiä joka sisältää raskasmetalleja ja arseenia. Sit kannattaa välttää gluteenia koska siitä saat vaikka mitä suolisto-ongelmia vaikka et keliakiko ole. Todennäköisesti ihosi myös kiittää. Vältä maissia koska tärkelyyspitoisuuden ansiosta lisää riskiä sairastua diabetekseen. Väktä myös soijaa koska estrogeenin takia lisää rintasyövän riskiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
TYÖNNÄ LIHAISA KABANOSSI PERSEREIKÄÄS JA JUOKSE KADULLA ALASTI

Tuo on hyvän lihan väärinkäyttöä. Häpeä.

Vierailija

Miksi ryhdyt kasvissyöjäksi ennenkuin tiedät asiasta mitään?

Kasvisruoka on ihan oikeaa, monipuolista ruokaa. Siihen voi yhdistää esim. maitotuotteita tai kananmunia. Se ei ole laihdutusruokaa. 

Kikherneitä voit laittaa esim. patoihin ja keittoihin tai jauhaa niistä hummusta. Reseptejä on netti väärällään. Jos käytät purkki-kikherneitä, muista huuhdella ne ennen käyttöä. Voit myös ostaa kuivattuja kikherneitä, linssejä, erilaisia papuja ja esikäsitellä ne pussien ohjeiden mukaan ja pakastaa sopivina annoksina. Ei ole vaiva eikä mikään. 

Miksi syöt kasviskeittoa lihanpalasilla aamupalaksi jos aiot kasvissyöjäksi? Voisit syödä vaikka puuroa marjoilla, hyvää kahvia tai teetä, kunnon leipää, päälle muusattua avokadoa ja tomaatteja, ehkä jugurttia, murskattuja pähkinöitä ja hunajaa. 

Mutta siis: älä ala kasvissyöjäksi ennenkuin tiedät jotakin aiheesta. 

Vierailija

Kik-herneet voi yhdistää vaikka pekonin kanssa tai kinkun. Lisukkeeksi salaattia, niin maukas pekoni-kikherne-salaatti kasvisateria on valmis!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ryhdyn pikkuhiljaa. Viimeviikolla tein itse pinaattikeittoa. Jos joka viikkokin opettelisi yhden kasvisruoan, niin vuodessa osaa jo 50 ruokalajia ;)

fhfgh

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruoka on ihan oikeaa, monipuolista ruokaa. Siihen voi yhdistää esim. maitotuotteita tai kananmunia. Se ei ole laihdutusruokaa. 

Kikherneitä voit laittaa esim. patoihin ja keittoihin tai jauhaa niistä hummusta. Reseptejä on netti väärällään. Jos käytät purkki-kikherneitä, muista huuhdella ne ennen käyttöä. Voit myös ostaa kuivattuja kikherneitä, linssejä, erilaisia papuja ja esikäsitellä ne pussien ohjeiden mukaan ja pakastaa sopivina annoksina. Ei ole vaiva eikä mikään. 

Miksi syöt kasviskeittoa lihanpalasilla aamupalaksi jos aiot kasvissyöjäksi? Voisit syödä vaikka puuroa marjoilla, hyvää kahvia tai teetä, kunnon leipää, päälle muusattua avokadoa ja tomaatteja, ehkä jugurttia, murskattuja pähkinöitä ja hunajaa. 

Mutta siis: älä ala kasvissyöjäksi ennenkuin tiedät jotakin aiheesta. 

Pakko sanoa, että olipas hölmö vastaus.

Tutkimalla oppii.

Vierailija

Etsi jotain kasvisruokareseptejä netistä. Vaikka jotain blogeja. Helpompi tehdä ruokaa valmiiden reseptien mukaan kuin yrittää entisenä sekasyöjänä kehittää itse kasvisruokia. Nimimerkillä kokemusta on. Muistan itsekin, kun aloin vegaaniksi, niin oli todella vaikea keksiä mitään kasvisruokia, kun oli niin tottunut siihen ajatusmaailmaan, että kaikessa on oltava lihaa. Kun löysin keittokirjat, niin ruokavalio parani kertaheitolla ja kerrankin opin tekemään hyvänmakuista kasvisruokaa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Etsi jotain kasvisruokareseptejä netistä. Vaikka jotain blogeja. Helpompi tehdä ruokaa valmiiden reseptien mukaan kuin yrittää entisenä sekasyöjänä kehittää itse kasvisruokia. Nimimerkillä kokemusta on. Muistan itsekin, kun aloin vegaaniksi, niin oli todella vaikea keksiä mitään kasvisruokia, kun oli niin tottunut siihen ajatusmaailmaan, että kaikessa on oltava lihaa. Kun löysin keittokirjat, niin ruokavalio parani kertaheitolla ja kerrankin opin tekemään hyvänmakuista kasvisruokaa!

Olet oikeassa. Siksi näitä ohjeita kyselenkin.

Tähän mennessä olen tehnyt:

Pinaattikeitto

Kasviscrepit

Ratatuoille vai miten se kirjoitetaan

Kasvispizza

Salaattia tietenkin

Erittäin kasviksinen keitto (vain vähän lihaa)

Hernekeitto, voisiko kinkun korvata jollakin?

Leipää tietenkin ja riisiä, pinaattipastaa (pitäisi ostaa pastakone tulisi halvemmaksi)

Lisäksi olen höyryttänyt Parsaa, Broccolia, Vihreitä papuja

Kaikenlaisia kasviksia olen tietenkin syönyt raakana, mutta tiedän tiedän, että kovin vajavainen on listani. Tarkoitus olisi lisätä joka viikko jotain uutta. Tofu ja soijapihvit yms. kiinnostaisi.

Sienipihvejä yms. sieniä olen tehnyt eri muodossa. Ainiin sienillä täytettyjä paprikoita olen tehnyt.

Lisäksi kiinnostaisi itujen kasvatus.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat