Millainen on "pelottava pirttihirmu ämmä"?

Vierailija

Sain miehen kaverilta kuulla olevani sellainen. Jäi vähän epäselväksi, mitä se käytännössä tarkoittaa...

Kommentit (11)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sain miehen kaverilta kuulla olevani sellainen. Jäi vähän epäselväksi, mitä se käytännössä tarkoittaa...

Nopeasti ex. Sellainen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka välittää turhasta ja oikeastaan joka asiasta. Yrittää kontrolloida toisen menoja ja kieltää kaiken.

Ja riippuu vähän siitä, MITÄ pitää kieltää ja MITÄ ei hyväksy. On miehiä, jotka menevät ja tekevät ihan mitä itse huvittaa välittämättä puolisostaan yhtään mitään. Ja myös samanlaisia naisia! Tällaiselle on aivan oikein sanoa, ettei hyväksy kaikkea ja että on oltava rajat, joita ei vaan voi ylittää, jos mieli yhdessä pysyä. Itse en kauaa katsoisi puolisoa, joka aamuviiteen luuraa ties missä (ellei ole oikeasti töissä!), enkä sitä, että hän viis välittää tunteistani, jotka ovat aivan oikeutettuja, jos hän itse loukkaa minua tietoisesti loukkaavilla valinnoillaan.

Pirttihirmun nimen saa usein kunniallinen ja hyvä vaimo, joka haluaa pitää myös miehensä läheisenä, kunniallisena, hyvänä miehenä ja lasten isänä. Kaveripiiri on usein se, joka tuollaisia halveksivia nimikkeitä kaverin vaimolle antaa, koska monella on likainen halu repiä se hyvä ja toimiva parisuhde ja perhe, kun heidän kaverinsa ei lähdekään arveluttaville poikien reissuille pettämään vaimoaan! Pelkäävät, että kaveri vielä kertoo sille "pirttihirmulle", joka paljastaa heidän reissujensa teot heidän omille vaimoilleen ja tyttöystävilleen.

Moni mies valitsee silti oman vaimonsa ja tämän pyyntöjen kuulemisen, sen sijaan, että lähtevät poikien reissuille rikkomaan omaa suhdettaan ja luottamustaan omaan puolisoonsa. Toki niitäkin naisia on, joille nuo poikien reissut ovat sallittava tekosyy päästä vastavuoroisesti itse tummien lomaromanssiensa sänkyyn...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka välittää turhasta ja oikeastaan joka asiasta. Yrittää kontrolloida toisen menoja ja kieltää kaiken.

Ja riippuu vähän siitä, MITÄ pitää kieltää ja MITÄ ei hyväksy. On miehiä, jotka menevät ja tekevät ihan mitä itse huvittaa välittämättä puolisostaan yhtään mitään. Ja myös samanlaisia naisia! Tällaiselle on aivan oikein sanoa, ettei hyväksy kaikkea ja että on oltava rajat, joita ei vaan voi ylittää, jos mieli yhdessä pysyä. Itse en kauaa katsoisi puolisoa, joka aamuviiteen luuraa ties missä (ellei ole oikeasti töissä!), enkä sitä, että hän viis välittää tunteistani, jotka ovat aivan oikeutettuja, jos hän itse loukkaa minua tietoisesti loukkaavilla valinnoillaan.

Pirttihirmun nimen saa usein kunniallinen ja hyvä vaimo, joka haluaa pitää myös miehensä läheisenä, kunniallisena, hyvänä miehenä ja lasten isänä. Kaveripiiri on usein se, joka tuollaisia halveksivia nimikkeitä kaverin vaimolle antaa, koska monella on likainen halu repiä se hyvä ja toimiva parisuhde ja perhe, kun heidän kaverinsa ei lähdekään arveluttaville poikien reissuille pettämään vaimoaan! Pelkäävät, että kaveri vielä kertoo sille "pirttihirmulle", joka paljastaa heidän reissujensa teot heidän omille vaimoilleen ja tyttöystävilleen.

Moni mies valitsee silti oman vaimonsa ja tämän pyyntöjen kuulemisen, sen sijaan, että lähtevät poikien reissuille rikkomaan omaa suhdettaan ja luottamustaan omaan puolisoonsa. Toki niitäkin naisia on, joille nuo poikien reissut ovat sallittava tekosyy päästä vastavuoroisesti itse tummien lomaromanssiensa sänkyyn...

Tässä ainakin ollaan hyvää vauhtia matkalla kohti täydellistä pirttihirmua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kauaa katsoisi puolisoa, joka aamuviiteen luuraa ties missä (ellei ole oikeasti töissä!), enkä sitä, että hän viis välittää tunteistani, jotka ovat aivan oikeutettuja, jos hän itse loukkaa minua tietoisesti loukkaavilla valinnoillaan.

Moni mies valitsee silti oman vaimonsa ja tämän pyyntöjen kuulemisen, sen sijaan, että lähtevät poikien reissuille rikkomaan omaa suhdettaan ja luottamustaan omaan puolisoonsa.

Itse en myöskään katselisi naista joka asettaa ties mitä rajoja sen verukkeella "kuinka paljon häntä se loukkaa". Tuollainen suhde kuin koiralla talutushihnan perässä, uusiin suuntiin on lähdettävä koska emäntä käskee tai pää irtoaa.

Minä tasan tarkkaan menen poikien kanssa etelään jos haluan koska

a) olen uskollinen

b) annan vaimonkin mennä.

Oikeastaan kohta on turha mainita sillä kun menen jätkien kanssa lomalle niin silloin menen jätkien kanssa lomalla. En ole menossa nussimaan, vaikka naisten logiikka näin kai sanookin.

Vierailija

Pirttihirmusta tulee mieleen elähtänyt nainen, jolla pari mukulaa ja koti elämän tärkein asia. Ei halua tehdä tai harrastaa mitään kodin ulkopuolella, joten kieltää saman mieheltä. Yksikin harrastusilta viikossa on petos perhettä kohtaan ja mökkiviikonloppu kaveriporukassa johtaa eroon. Pyrkii pomottamaan ja kontroloimaan kaikkea peitelläkseen omaa huonoa itsetuntoaan.

Vierailija

Katsokaamme peiliin ...

Minä näen "elähtäneen ämmän", joka ei hypi miehen pillin mukaan vaan elää omaa elämäänsä. Pitäköön mies pirttihirmuna tällaista, joka ei niele kaikkia ilkeyksiä, ei siedä juopottelua ym.

Yhä enemmän alan näyttää pirttihirmulta vuosien mittaan, sillä minulla on yhä vähemmän syytä edes yrittää miellyttää miestä, ja siedän yhä vähemmän häneltä loukkauksia ja muita röyhkeitä käytöstapoja.

Huonoa itsetuntoa minulla ei ole vaan päin vastoin, minun ei tarvitse nöyristellä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat