Miksi mulla alkoi menkat viikkoa aikaisemmin??

Vierailija

Mitä ihmettä. Mulla on nyt kiertopäivä numero 19 ja menkat alkoi?! Mikään keskenmeno ei voi olla, kun en ole harrastanut seksiä. Mistä tällainen voi johtua? Normaalisti on säännöllinen kierto.

Joku hetkellinen häiriö vainko? Onko tällainen yleistäkin?

Kommentit (11)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Keho ei ole kone.

No ei, mutta jotenkin se aina säikäyttää, kun sattuu omalle kohdalle.

Hirveän aikaisin alkoi... :/

ap.

Vierailija

Alkoiko ihan kunnolla vai olisiko jotain vuotohäiriötä, välivuotoa, mahdollista kiinnittymisvuotoa? Tosiaan, ei noista kauheasti kannata hätkähtää, keho tosiaan ei ole kone. :) Kuukautisethan alkavat n. 14 vuorokautta ovulaatiosta EIKÄ 28 (tai mikä kierron pituus onkaan), tässä kierrossa sulla sattui vaan ovulaatio tavallista aiemmin, eikä sen tarvitse merkitä mitään pysyvää. Onpahan vaan hyvä muistutus esim. ns. "varmoista päivistä". Mikään ei ole varmaa...

Vierailija

Joskus rankka liikunta voi aikaistaa menkkoja. Kierto lyhenee myös ennen vaihdevuosia, sulla ei kai siitä ole kyse. Yleensäkin kierron lyheneminen on merkki hedelmällisyyden alenemisesta. Itsellä menkat aikaistui tyroksiinilääkityksen aloitettuani. Myös vuodenajat (valoisuus/pimeys) vaikuttaa kierron pituuteen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keho ei ole kone.

No ei, mutta jotenkin se aina säikäyttää, kun sattuu omalle kohdalle.

Hirveän aikaisin alkoi... :/

ap.

Ei tuossa mitään säikähtämistä ole .Lähes jokaisella tulee joskus poikkeavia kiertoja. Yksittäinen sellainen ei ole minkäänlainen huolenaihe. Esim. ovuloimaton kierto voi aiheuttaa tuollaisen hyvin lyhyen kierron. Iän myötä ovuloimattomat kierrot vielä yleistyvät, mutta voi niitä tulla kaiken ikäisille joskus.

Vierailija

Minulla ja läheisellä ystävälläni alkoi myös tässä kuussa menkat viikkoa liian aikaisin. Eri aikaan kuitenkin, mutta molempia ihmetytti asia niin paljon että se tuli otettua puheeksi. Normaalisti kiertoni on todella säännöllinen, heittää korkeintaan päivän suuntaan tai toiseen.

Vierailija

Kiitti kaikille.

Voiskohan tällä valon määrän muuttumisella olla mitään vaikutusta, kun kerran kahdella muullakin ollut samalaista lähiaikoina.

Ja nyt kun rupesin miettiin, niin tuntuu niin  kuin ovulaatio olisi ollut heti edellisten menkkojen jälkeen. Muistan miten ajattelin, että onko mulla nyt jo ovis, kun oli sellasia oireita tuolla alapäässä. Nythän siitä olisi juuri se 14 päivää aikalailla. Ehkä 12.

ap.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat