Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Visa Electon on nolo teini-Visa!

Vierailija

Oltiin ulkomailla ostoksilla, huomasin viereisellä kassalla aikuisen naisen joka ojenteli Visa Electron-korttia, ajattelin että näkeehän noita sitten muuallakin kuin Suomessa. Samalla maksaja kääntyi sanomaan jotain miehelleen, suomeksi.

Onko suomalaisilla mennyt luottotiedot kun eivät saa oikeita Visakortteja, vai mikä saa ihmisen alentumaan ottamaan teinipankkikortin, vaikka saisi oikean kortin? Ruotsissa, Tanskassa, Ranskassa ja Briteissä kuulemma noita Electroneja ja Maestroja käyttää vain 15-17 vuotiaat teinit.

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Mitä väliä. En minä ainakaan ihmisiltä ekana kysy että näytäppä korttikokoelmasi että kehtaako kanssasi jutella.

Vierailija

Mulla on Visa Electron, ollut teinistä asti enkä näe mitään syytä vaihtaa sitä, koska pärjään sillä oikein hyvin. Mulle se kortti on kuitenkin pelkkä maksuväline, ei mikään statussymboli, jolla todisteen aikuisuuttani ja sitä, että varmasti on luottotiedot kunnossa.

T: 26v

Vierailija

Miksi ottaisin luottokortin kun en sellaista tarvitse? Hyvin olen 43 vuotta tullut toimeen ilmankin. Jos tarvitsen jotain kalliimpaa, ostan osamaksulla tai säästän rahaa, riippuen tarpeesta.

Vierailija

Mulla on pankkikortti ja master card omalle tilille. Mieheni tilille minulla on visa electron. Olenko nolo, kun maksan aina perheemme ruokaostokset miehen kortilla?

Tämä siis minun ja miehen välinen sopimus, että hän maksaa ruuat, koska on meistä se, joka tienaa. Itse olen kotona lasten kanssa.

Vierailija

Tuoksahtaa siltä, että ap on aivan vasta äsken saanut ensimmäisen "oikean" Visansa, ja nyt sitten nenä on pystyssä ja henkseli paukkuu.

Vierailija

Hmm. Mitä väliä jos joku maksaa ostoksensa Visa-electronilla tms, onhan silloin todennäköisesti jotain, mistä maksaa, kun taas luottokortilla on kärjistäen vain mahdollista luottoa eli oletus, että henkillöllä on sitten joskus varaa maksaa kun lasku tulee maksettavaksi...

Vierailija

Älä huoli ap. Ulkomailla luulevat monesti Electornia normivisaksi, joten et menetä kasvojasi, jos Electronilla etelänlomallasi makselet.

Ja mikäkö saa aikuisen käyttämään Electronia? Miksi en käyttäisi? Hirmuisen kätevä pankkikortti, joka käy ulkomaillakin. Luottoa käytän vain erityistilanteissa, kuten lentoja varatessa jne.

Vierailija

Jenkeissä on paljon hienoja kokemisen arvoisia ravintoloita ja klubeja jotka ottavat kortin vastaan ovella, siltä varalta että alat tilailemaan listalta 1500 US-dollarin arvoisia shampanjapulloja ja jätät maksamatta. Uskon ettei noihin paikkoihin edes pääse jos heiluttaa Electronia.

Mies ojensi viimeksi Floridassa ollessamme Nordean MasterCard-kultakortin niin saatiin huippupalvelu ja talo tarjosi alkujuomat, vaikka eihän tuo kortti ole mikään erikoinen täällä Suomessa vaan sen saa jokainen työssäkäyvä mutta se näyttää niin hienolta päällepäin kimalteineen että ulkomaan porukkakin on vaan että vau! :D Pääsimme sillä jopa jonon ohi, jonon jossa pariskunta heilutteli platinaista Amexiaan joka on aika mitättömän näköinen kortti ja varmaan aika tavis Jenkeissä.

Vierailija

Suomessa se normaali pankkikortti korvattiin jossain vaiheessa Electronilla, ja siksi monelle vaihdettiin se eivätkä ole viitsineet hakea uutta debit/credit-korttia tilalle?

Vierailija

Mitäs ihmettä nyt taas? Minulla on "oikeakin" luottokortti mutta arjessa käytän kyllä tyypillisesti Elektronia, miksi ihmeessä en käyttäisi? Vai pitäisikö niinkin arkipäiväisen asian kuin maksukortinkin olla ensisijaisesti joku status objekti jolla voidaan päteä sille vientovieraalle ihmiselle joka seisoo kassalla vieressäsi. Nyt AP vähän valoja päälle...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat