Omainen estää potilaan tapaamisen osa 2.

Vierailija

Isäni makaa vakavasti sairaana sairaalassa eikä isän uusi vaimo ole suostunut poistumaan huoneesta vaikka pyysin, niin että saisin tavata isää rauhassa. 

Aikoinaan kun isä oli tutustunut vaimoonsa hän joskus sanoi vaimolleen, että minä, joka olin teini-ikäinen ja asuin äidilläni haluan olla isän kanssa kahdestaan, mutta vaimo ei kunnioittanut isän sanomisia. Hän ei jättänyt meitä kahdestaan. 

Mitä isä olisi voinut tehdä? Erota? Ei. Hän ei eronnut ja halusi vain väen vängällä, että minä ja vaimo tulemme toimeen. No emmehän me tule, kun vaimo suhtautui minuun tuolla tavalla. Minä vain silloin sen tilanteen jouduin hyväksymään, sillä en halunnut hylätä isääni. Ei kai se ollut isän syy, että vaimo ei kunnioitanut isän tyttärensä puolesta esittämää toivetta sen vertaa, että olisi antanut meidän olla joskus kahdestaankin? 

Ei ole odotettavissa että isä nyt saa sairasvuoteellaan vaimoa sen enempää tottelemaan ja kuriin kuin silloin aikoinaankaan. Eli minun puolestanipuhujaa ei ole suvusta löytynyt.

Alan olla ihan epätoivoinen ja onneton. Koska pelkään, että vaimo on hankkinut itselleen erivapauden istua siellä myös ennen vierailuaikaa, joka voisi olla ainoa tapa minun tavata isää. Asun reilun 100 km päässä.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Saisitko sairaalan henkilökunnasta jonkun avuksesi, jos selittäisit tilanteen? Voisiko joku hoitaja tulla hakemaan isän puolison hetkeksi pois, vaikka paperiasioiden selvittelyn tekosyyllä?

Vierailija

Eli ei se aina ole sen miehen aloitteesta tai silkkaa pelkkää välinpitämättömyyttä, jos hylkää tavallaan lapsensa. Vaimon pitäisi kunnioittaa edellisestä liitosta syntyneitä lapsia, että näilläkin on tarpeita isää kohtaan edelleen, vaikka uusi vaimo onkin ihana jne. ja jos mies pyytää lapsensa takia jotain niin ei sanoa "ei käy".

Minusta isääni morkattiin eilisessä ketjussa hieman liikaa. Kyllä hän haluaisi nyt tuolla sairaalassa ollessaan että saa tavata minua, ja minä taas en halua, että vaimo on paikalla, mutta mikä olisi se tapa tavata, jos isä pyytää vaimoa nyt poistumaan, mutta vaimo sanoo, ettei lähde? Mitä isä voi sanoa?

Mutta minä arvaan, ettei hän enää pyydä, koska hän tietää sen itsekin turhaksi. Vaimo jää siihen istumaan, koska tietää myös, ettei isä voi hänelle mitään. Ei nyt eikä ole voinut koskaan aikaisemminkaan. 

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Saisitko sairaalan henkilökunnasta jonkun avuksesi, jos selittäisit tilanteen? Voisiko joku hoitaja tulla hakemaan isän puolison hetkeksi pois, vaikka paperiasioiden selvittelyn tekosyyllä?

On vaikeaa löytää sanoja, joilla puhuisi, kun ei minulla periaatteessa ole mitään vaimoa vastaan, tilanne on vain niin absurdi. Luulin ilman muuta, että hänkin on siellä huoneessa eri aikoihin kuin minä, ja minä olisin siellä sentään vain noin puoli - 2 tuntia kerrallaan, enkä edes joka viikko. Haluaisin sen ajan olla isän kanssa rauhassa. Miksei vaimo voi mennä siksi aikaa asioille, niin ajattelin, että hän haluaisi tehdä mieluummin kuin olla siinä häiritsemässä. Siis vaikka on hiljaa, niin hän häiritsee. Mutta ei, hän haluaa olla paikalla ja mahdollisimman ikävä minua kohtaan. Vaikka olisikin suuttunut minulle, niin luulisi, ettei tarvitse tuollalailla osoittaa mieltään minulle. Mitä hyötyä siitä on mihinkään? 

Pelkään sairaalankin vain haluavan pestä käsiään näistä ikävistä omaisten välisistä riitatilanteista. Sinänsä minulla ei ole hänen suuntaansa mitään riitaa, en vain halua hänen olevan tapaamisessa.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mikset voi tavata isää vaimon läsnäollessa? Siis jos toinen on idiootti, miksi sinunkin pitää olla?

No esimerkiksi jos puhun isälle niin vaimo vastailee isäni puolesta. Se saa minut raivon partaalle. Se on MINUN ISÄNI ja minun isäsuhteeni. Ei hänen. En tunne häntä kohtaan mitään. Jos häntä pyytää olemaan hiljaa niin luuletko, että se auttaa? Ei auta. Hän saa puhua mitä hän haluaa. 

Tällaiset kertakaikkiaan myrkyttävät tapaamiset enkä saa jutella ja olla isän kanssa rauhassa!

Ap

Vierailija

Vaimo siis ujuttautuu mukaan keskusteluun aivan kuin olisin taas tullut tapaamaan isääjahäntä, enkä isää. He ovat siis yhdessä olleet minulle sellainen isäjaXxxxx (vaimon nimi) -persoona, ja sen kanssa pitäisi seurustella edelleen. Vaikka en minä halua! 

Haluan puhua VAIN ISÄNI KANSSA. Ja tavatakin vain isääni. En halua vaimon kuikuilevan, katselevan, en yksinkertaisesti olevan läsnä, kun tapaan isääni. 

Ap

Vierailija

Isän tapaaminen onnistuu nyt vielä yhden kerran privaatisti, koska vaimolla on ONNEKSI yksi pakollinen muutamien päivien meno tällä viikolla, mutta entä sen jälkeen? Isä on varmaan vielä pitkähkön ajan sairaalassa. Tietysti voi olla, että se vaimon päivystäminen vuoteen äärelläkin vähenee, ja asiat järjestyvät taas ja voin nähdä isää rauhassa. 

Mutta isän voinnin huonontuessa sama tilanne on taas edessä.

Ap

Vierailija

Kun he asuivat kotona en voinut tavata isää enää lainkaan, koska isä ei lähtenyt minua tapaamaan kun vaimo ei pitänyt siitä enkä minä halunnut mennä heille, koska en olisi tuntenut oloani lainkaan tervetulleeksi vaimon puolelta eikä isä - kuten on nähty - osaa puolustaa minun oikeuksiani.

Nyt kun sairaala on julkinen paikka, niin voin mennä tapaamaan isääni helpommin. Tuntuu kuin isä ja itsekin olisi Taleban-hallinnon alaisena.

Ap

Vierailija

ei siihen vakavasti sairaan vuoteen vieressä istumiseen ympäri vuorokauden mitään erivapautta tarvita. Usein sairaaloissa tuodaan jopa sänky yöksi  lähiomaiselle.

Aivan yhtä hyvin sinä voit sopia sairaalan kanssa, milloin tulet käymään vierailuajan ulkopuolella sillaiseen aikaan vierailuajan ulkopuolella, kun ei ole kiertoja, toimenpiteitä eikä muuta hoitoa.

Toistan aiempaan ketjuun kirjoittamani: niin katkeraa kuin se onkin, joudut tunnustamaan sen tosiasian, että isällesi on nyt hänen nykyinen vaimonsa läheisempi kuin sinä.

Vierailija

Minä kokeilisin sitä, etten huomioisi vaimoa lainkaan ja puhuisin pokkana suoraan isälle, miten sustan tuntuu oudolle/pahalle/vaivaannuuttavalle, kun teillä ei ole kahdenkeskistä aikaa. Ääliövaimo ei varmaan sittenkään anna tilaa, mutta onpahan näpäytetty ja sanottu suoraan. Ei sulla kai ole muuta vaihtoehtoa kuin tavata isää vaimon haukankatseen alla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

ei siihen vakavasti sairaan vuoteen vieressä istumiseen ympäri vuorokauden mitään erivapautta tarvita. Usein sairaaloissa tuodaan jopa sänky yöksi  lähiomaiselle.

Aivan yhtä hyvin sinä voit sopia sairaalan kanssa, milloin tulet käymään vierailuajan ulkopuolella sillaiseen aikaan vierailuajan ulkopuolella, kun ei ole kiertoja, toimenpiteitä eikä muuta hoitoa.

Toistan aiempaan ketjuun kirjoittamani: niin katkeraa kuin se onkin, joudut tunnustamaan sen tosiasian, että isällesi on nyt hänen nykyinen vaimonsa läheisempi kuin sinä.

No en koe itse niin ja vaikka olisinkin, niin aivan sama. Eikä se siltä kuulosta, kun on isää kuunnellut tässä vuosien varrella. Mutta minä haluan vain tavata isää kahden kesken, en ajattele, mitä mieltä isä on vaimosta.

Ap

Vierailija

Aloittaja on sairas. Miksi edellinen ketju poistettiin?

Pakkomielle ei näytä hellittävän. Faktat ei täsmää, mutta joku syy tähän pakkomielteeseen aloittajalla on

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat