Miksi ihmiset ovat niin itsekkäitä?

Vierailija

Pitävät haukkuvia koiria rivi/kertostaloissa, kärhyyttävät tupakkaa parvekkeilla ja terasseilla, möykkäävät yökaudet? Ja jos joku onneton näistävalittaa niin saa kylän mainen ja kehotuksen muuttaa korpeen omakotitaloon. Miksi joisenkin itsekkyys on oikeutetumpaa kuin suurimman osan asumisviihtyvyys?

Kommentit (10)

Vierailija

Kaikki ei häiriinny samoista asioista. Niin se vain on.

Mulla on yksi harrastus, jossa nyt käy yksi semmoinen nainen joka sanoo olevansa kaikeille allerginen. Saattaa ollakin, mutta on tää nyt sitten, kun kellään ei saisi olla mitään hajustettua missään, hajustetulla pesuaineella pestyjä vaatteita tai hajustettua dödöä tai hiuksissa mitään joka tuoksuu miltään. Eikä saisi olla kotona koiria tai kissoja tai hevosta...  

Tään yhden takia. Niin kukakohan tässä on itsekäs. Se yksi yliyliyliherkkä joka tunkee tähän harrastukseen väen vängällä vai me kaikki muut jotka eletään vaan normaalia elämää?

Vierailija

Joillekin koiran pitäminen tai vapaa tupakointi on asumisviihtyvyyttä. Minä en hyväksy tupakointia, mutta ymmärrän kyllä että kaikki eivät ajattele kaikista asioista samalla tavalla kuin minä. Ihmiset ovat erilaisia. Minäkin olen erilainen kuin muut ja joskus jopa minä saatan ärsyttää muita.

Vierailija

Niinno. kuka nyt kulloinkin on itsekäs: se joka ei tykkää tupakan hajusta ja haluaa estää jotakuta polttamasta omassa kodissaan parvekkeella vai se, joka tupakoi omalla parvekkeellaan. Nämä ovat ap ihan määrittelykysymyksiä.

Itse en tupakoi, eikä minulla ole koiria tms., mutta koen, että ne ovat muille ok. Siinä vaiheessa jos jonkun hurtta möykkää yöt läpeensä, se käy toki häiriöksi koko talon asukkaille. Mutta olisi itsekkyyttä vaatia, ettei muilla saa olla koiria, joista joskus päiväaikaan kuuluu ääntä.

Live and let live!

Vierailija

Pointtini oli se että olemalla melko hiljainen asukas en koe olevani itsekäs enkä häiritse muita. En tee pahaa kenellekään. Kun taas koiran haukunta ja tupakinsavu ovat konkreettisia häiriötekijöitä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pointtini oli se että olemalla melko hiljainen asukas en koe olevani itsekäs enkä häiritse muita. En tee pahaa kenellekään. Kun taas koiran haukunta ja tupakinsavu ovat konkreettisia häiriötekijöitä. 

Jonkun mielestä taas on itsekkyyttä kun naapurit vetäytyvät omiin oloihinsa, eivätkä seurustele rennosti kaikkien taloyhtiössä asuvien kanssa. Joku voi pitää sinua koppavana ja ylpeänä - ja itsekkäänä. En minä sitä tupakointia edelleenkään hyväksy, mutta meitä ja mielipiteitä on moneen junaan. Kompromisseihin päästään helpommin siten, että yrittää ensin edes hiukan ymmärtää asioita toisen ihmisen näkökulmasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sustakin jotain ääntä lähtee, kun elät ja olet. Hajuakin aika varmasti jostain päästä... Mikä sinä olet määrittämään normaaleja elämisen sivutuotteita ei-häiriöiksi ja häiriöiksi niin kauan, jos ne eivät riko talon järjestyssääntöjä? Sinä et suvaitse sellaisia juttuja, joita sinä itse et tuota - tupakansavua ja koiran haukahduksia, mutta pidät itsestäänselvänä vaikkapa sitä, että aamulla lähdet pihalta töihin autolla ja auto tuottaa pakokaasua ja ääntä. 

Vierailija

Ja lapset! Miten jotkut voivat hankkia lapsia kerrostaloasuntoon! Ettekö te tajua, miten paljon meteliä niistä lähtee. Itsekkäät ilkimykset!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ex-poikaystävä oli todella itsekäs kun ei edes halunnut imeskellä tissejäni.

Hyi vittu ei kukaan halua tietää

Vierailija

No ensi keväänä on tulossa kaiketi laki parveketupakoinnista. Kukahan itsekäs ihminen sellaisenkin keksinyt? Kun kaikkien pitäisi saada poltella parvekkeillaan. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat