Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jankkaaminen on sitä, kun keskustelukumppani ei suostu vaihtamaan mielipidettään, vaikka kuinka kertoisin hänen olevan väärässä

Vierailija

Kyllä mielipidettä kuuluu vaihtaa, kun käytän oikein monta huutomerkkiä, vetoan lasten hyvinvointiin ja spekuloin toisen persoonalla. Jankkaaja!

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jankkaamisenkin yleensä tarvitaan kaksi joista kumpikaan ei voi antaa periksi.

Siihen, että syyttää jotakuta jankkaajaksi, tarvitaan vain yksi. -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät ei myönnä olevansa väärässä. Eräskin pidempi keskustelu tällä palstalla on siitä hyvä esimerkki.

Mm. et kunnioita ihmisoikeuksia.

Mm. Tasapainoinen ihminen ei noteeraa isosti oikeassa ja väärässä oloa.  Tasapainoinen ja fiksu huomaa jonkun väärässä olon. Hän pohtii sitä että mistä tämä väärässä olo johtuu. Onko joku väärässä vai valehteleeko vain ja leikkii tietämätöntä. Onko hän vilpittömästi väärässä vai ainostaan saavuttaakseen jotain etua jne.

Väärässä olo on mielipide ja ihmisoikeuksien mukaan tähän mielipiteeseen on täysi oikeus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät ei myönnä olevansa väärässä. Eräskin pidempi keskustelu tällä palstalla on siitä hyvä esimerkki.

Mm. et kunnioita ihmisoikeuksia.

Mm. Tasapainoinen ihminen ei noteeraa isosti oikeassa ja väärässä oloa.  Tasapainoinen ja fiksu huomaa jonkun väärässä olon. Hän pohtii sitä että mistä tämä väärässä olo johtuu. Onko joku väärässä vai valehteleeko vain ja leikkii tietämätöntä. Onko hän vilpittömästi väärässä vai ainostaan saavuttaakseen jotain etua jne.

Väärässä olo on mielipide ja ihmisoikeuksien mukaan tähän mielipiteeseen on täysi oikeus.

Kyllä se on tyhmyyttä kun ei kykene muuttamaan mieltään vaikka perustein osoitetaan olevan väärässä. Näitä on valitettavasti yllättävän paljon. Lapsikin ymmärtää kun sille selittää mutta umpijuntti ääliö ei ymmärrä.

Vierailija

Häh? Eihän mielipiteet voi olla vääriä tai oikeita, koska ne ovat MIELIPITEITÄ. Sinä voit olla erimieltä asioista mutta ei se sitä tarkoita, että toinen olisi väärässä ja sinä oikeassa vica versa. Faktoista riiteleminen on eri asia.

Vierailija

Tietenkin voivat. Mielipiteiden kai yleensä tulis perustua faktoille... Jos faktat on revitty jostain p-silmästä niin ihan taatusti se mielipide on VÄÄRÄ.

Vierailija

Asiat riitelee,ei ihmiset..se unohtuu sosiaalisessa mediassa nopeasti..

toisekseen kannattaa muistaa että täällä emme voi erotella kuka on esimerkiksi mielipiteineen todella nuori,teini-ikäinen..(eli mitä suurimmalla tod.näk. väärässä)

tai vaikka mielenvikainen ja kirjoittelee jostain hoitokodista?

Minun mielestäni esim.koirat haisee pahalle..minun mielipiteeni.

Mutta jos väitän että ihmistä saa lyödä olen hullu..se ei ole enää mielipide?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Asiat riitelee,ei ihmiset..se unohtuu sosiaalisessa mediassa nopeasti..

toisekseen kannattaa muistaa että täällä emme voi erotella kuka on esimerkiksi mielipiteineen todella nuori,teini-ikäinen..(eli mitä suurimmalla tod.näk. väärässä)

tai vaikka mielenvikainen ja kirjoittelee jostain hoitokodista?

Minun mielestäni esim.koirat haisee pahalle..minun mielipiteeni.

Mutta jos väitän että ihmistä saa lyödä olen hullu..se ei ole enää mielipide?

Ei se ikä ole mikään tae siitä onko oikeassa. Monesti juuri vanhemmat on niitä jotka ennemmin väittää vaikka mustan valkoiseksi kuin myöntää olevansa väärässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mielipidettä kuuluu vaihtaa, kun käytän oikein monta huutomerkkiä, vetoan lasten hyvinvointiin ja spekuloin toisen persoonalla. Jankkaaja!

;D

My way or highway, thats it!!!

Vierailija

Ei mutta teinit usein luulee olevansa oikeassa...

Se on kato vähä hassua keskustella jostain asiasta elämän tuulissa kotonaan asuvan teinin kanssa joka on just pahottanut mielensä riideltyään äidin kanssa viikkorahasta ja tulee tänne kirjoitteleen että heittäisin vauvan ulos ikkunasta kun toinen stressaa yösyötöistä..

Vierailija

Minusta jankkaaminen on sitä(kin), että esittää samaa ennustetta tms. vuodesta toiseen, vaikka se ei tunnu millään toteutuvan. Mainio esimerkki ovat Taloussanomien kommentaattoripapat, jotka ovat vuodesta 2008 lähtien jankanneet, että ensi syksyyn mennessä asuntojen hinnat romahtavat vähintään 70 %. Eikä heitä yhtään haittaa se, että niitä ensi syksyjä on nähty jo 7.

Vierailija

Kukaan ei ole väärässä vain siksi että joku toinen kertoo (vaikka kuinka monesti) hänen olevan väärässä. Pitää olla todelliset perustelut miksi joku olisi väärässä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat