Kuka teistä on tämä (tyhmä) orimattilalainen äiti, jolla (valitettavasti) on 4 vee lapsi?

Vierailija

Orimattilalainen Siiri Saarinen oli eilen illalla ulkoiluttamassa mäyräkoiriaan, kun äitinsä kanssa ollut noin 4-vuotias poika pysähtyivät ihmettelemään koirien ja Saarisen ulkoiluvarustusta.

Saarisen mukaan lähellä kävellyt poika oli jo pitkään ihmetellyt heidän asujaan.

- Sitten poika katsoi minua ja kysyi, mitä koirallani on päällä. Vastasin, että sillä on vilkkuva heijastinpanta, jonka avulla kaikki autoilijat näkevät sen.

Poika katsoi vilkkuvaa pantaa ihaillen. Poika kysyi Saariselta, mitä hänellä on päällään.

- Vastasin, että tämä on taikaviitta. Minut näkee vaikka pilkkopimeässä.

"Taikaviitta" ihastutti poikaa, ja Saarinen kertoo tämän kiljaisseen, että haluaa samanlaisen.

Äiti oli todella nuiva ja sanoi vihaisesti että et saa, se on ihan nolo, Saarinen kertoo.

Saarinen oli ymmällään. Saarisella oli päällään heijastinliivi, samoin toisella koiralla.

Huomasin, miten äidin sanat saivat pojan häpeämään. En osannut enää sanoa mitään. Äiti ja poika jatkoivat matkaansa.

Loppumatkan Saarinen mietti, mitä hän voisi tehdä. Hän päätti kirjoittaa tapahtuneesta Facebookiin.

- Jos heijastinliivien käyttäminen tarkoittaa, että olen nolo, niin minä haluan olla nolo, Saarinen sanoo.

Saarisen eilen illalla julkaisema Facebook-päivitys leviää sosiaalisessa mediassa hurjaa vauhtia. Se on kerännyt lauantaiaamupäivään mennessä lähes 9000 jakoa.

Saarinen sanoo, että koiranulkoiluttajia näkee harvoin pukeutuneena heijastimiin. Saarisesta esimerkiksi Orimattila on pieni kaupunki, jossa ei ole katuvaloja ja ihmisten pitää kävellä autoteiden varressa. Ilman heijastimia ihmisiä ja koiria ei näe.

Hän kertoo aina käyttäneensä koirien kanssa heijastinliiviä.

- Toivon, että Facebook-päivitykseni herättää ihmiset. Jokaisella lapsella pitäisi olla oma taikaviittansa.

Lähde

Kommentit (2)

Vierailija

Mä uskon, että juttu on liioiteltu, mutta siitä huolimatta pidän tätä tarinaa hyvänä. Päiväkodeissahan sellaiset on nykyään melkein kaikilla. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat