Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensi vuoden varalle: Halloween EI OLE pyhäinpäivänä!

Vierailija

Naamioitumiset, karkit ja kepposet ja muu hölynpöly oli perjantaina. Kuinka idiootti pitää olla, ettei tätäkään tiedä? Pyhäinpäivä ei ole Halloween eikä kukaan varsinkaan kaipaa teidän persehedelmien karkin kerjuuta silloin!

Sivut

Kommentit (90)

Vierailija

Itse asiassa Suomessa ei vietetä halloweenia, paitsi ihan kaikkien mahdollisten kissanristiäisten vuoksibilettävien keskuudessa, joiden ikä noin 20 v.

Vierailija

Minä näin kyllä eilen eli pyhäinpäivänä muutaman mamman naamioituine kakaroineen varmaan kerjuukierroksella. Ei näillä mammoilla ainakaan ollut tiedossa mikä päivä oli.

Vierailija

Halloween on aina 31.10. kun taas pyhäinpäivää vietetään 31.10.-6.11. välillä osuvalle lauantaille. 

Molempia saa Suomessa viettää jos tahtoo. Mitä eilen kauppojen parkkipaikkoja katseli, niin harva pyhäinpäivää kotin pyhänä enää edes pitää. 

Vierailija

Ehkä Suomeen kaivattaisiin lisää yhteisöllisiä juhlia. Joskus tulevaisuudessa meilläkin voitaisiin juhlia ilman viinaa ja kauheaa juhlijoihin kohdistuvaa vihaa.

Vierailija

Mulle on sama mitä ja milloin, tänne synkkään syksyyn ja perikärsimyksen valtaamaan harmaaseen luterilaisuuteen mahtuu hulluttelua ja juhlintaa.

enkä tarkoita: karkin kerjäämistä, järkkyjuopottelua ja muuta ylivetämistä. 

Me hulluteltiin eilen ja oli kivaa! Lastenkin mielestä oli supermahtavaa kun aikuisetkin heittääntyi. Paljon tehtiin itse, säästyi rahaa ja oli yhdessätekemistä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa Suomessa ei vietetä halloweenia, paitsi ihan kaikkien mahdollisten kissanristiäisten vuoksibilettävien keskuudessa, joiden ikä noin 20 v.

Mikä helvetin juhlapoliisi sinä luulet olevasi? Kyllä Suomessa saa viettää ihan mitä juhlia haluaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Halloween on perseestä. Pyhäinpäivä on hiljainen, arvokas juhla. 

Kaikkea ei tarvitse karnevalisoida.

En edes muista omasta lapsuudesta pyhäinpäivää, onko tätä jotenkin vietetty ennen 2000 lukua?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Halloween on aina 31.10. kun taas pyhäinpäivää vietetään 31.10.-6.11. välillä osuvalle lauantaille. 

Molempia saa Suomessa viettää jos tahtoo. Mitä eilen kauppojen parkkipaikkoja katseli, niin harva pyhäinpäivää kotin pyhänä enää edes pitää. 

Ei kaupat olleet eilen auki, paitsi jotkut pikkukaupat. Tällä yhden kaupan parkkipaikalla oli paljon autoja siksi, että ko. kauppa on vastapäätä kaupungin isointa, päähautausmaata. Normi arjesta poiketen ne autot eivät olleet lähellä kaupan pääovea, vaan päinvastoin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä parkkipaikoilla sitten oli? Kaupathan oli kiinni, itse huomasin tämän kantapään kautta ja piti käydä ABC:llä hakemassa sunnuntain sapuskat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vaikea sitä on ymmärtää, että ne ovat kaksi täysin eri juhlaa? Jos ne sattuvat samalle päivälle, kuten tänä vuonna, niin miksi ei saisi juhlia halloweenia vaikka onkin pyhäinpäivä? Monet saattaisivat vastata tähän että "ei Suomessa ole juhlaa nimeltä halloween", mutta onhan se nyt kuitenkin fakta että todella monet sitä täälläkin juhlivat! 

Hyvin harva suomalainen nykyään "juhlii" esimerkiksi pitkäperjantaita, joka on kuitenkin vapaapäivä, joten teidän halloween-vastaisuuden myötä se pitäisi poistaa, koska eihän sitä kukaan juhli? :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes muista omasta lapsuudesta pyhäinpäivää, onko tätä jotenkin vietetty ennen 2000 lukua?

Ennen sitä vietettiin nimellä pyhämiesten päivä.

Vierailija

Hurskastelijat juhli yhtään sen enempää pyhäinpäivääkään, juovat kämpässä kaljaa ja töllöttävät telkkaria. Kaikki iloinen hulkuttelu lapsilla pitää pilata vittumaisella nillittämisellä! 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat