Asevelvollisuus on miesten sortoa

Vierailija

Ei naisetkaan armeijaan mene joten miksi minun miehenä sinne pitää mennä? Jos kerran eletään tasa-arvoisessa yhteiskunnassa niin samat oikeudet ja velvollisuudet sitten naisella ja miehellä pitäisi olla. Törkeää miesten sortoa koko asevelvollisuus. Naiset voi tehdä jotain hyödyllistä sillä aikaa kuten olla töissä tienaamassa rahaa kun mä joudun kärsimään armeijassa perkele. Suomessa vaan paapotaan naisia ja miesten tasa-arvo ongelmiin ei kukaan puutu.
M19

Sivut

Kommentit (68)

Vierailija

Totta, mitään tasa-arvoista hommassa ei ole. Eikä nykyään mene läpi se paska ja vellihousuksi haukkuminen, tosimies hölynpöly mihin jotkut naiset vetoaa.

Niin ja olen käynyt intin muuten.

Vierailija

Armeijalla on aivan muu tehtävä kuin tasa-arvo. Siitä olen samaa mieltä että asevelvollisuuden pitäisi koskea naisiakin, koska hehän menestyvät varusmiespalveluksessa erittäin hyvin, ja tärkeintä on saada paras mahdollinen aines maanpuolustuksen pariin.

Vierailija

Miehethän sen asevelvollisuuden ovat keksineetkin.

Nyt jään vain odottamaan, oletko se sama tyyppi, joka aloittaa säännöllisin väliajoin näitä ketjuja ja syyttää feministejä siitä, etteivät he poista miehiltä kyseistä velvollisuutta.

Vierailija

Olen feministi, ja myös sitä mieltä että asevelvollisuus on epätasa-arvoa pahimmillaan. Lisäksi se, että totaalikieltäytyminen on rikos, on aivan älytöntä. Moni nuori murtuu armeijassa, mulla käy niitä ihan hirveästi sääliksi ketkä eivät kestä olla siellä. Se on miehelle todella herkkä ikä, ihan väärä ikä lähteä asepalvelukseen muutoin kuin varmasta omasta tahdosta.

Vierailija

Niin. Valitettavasti miehet eivät tunnu tekevän oikein mitään yleisen asevelvollisuuden poistamiseksi. Paitsi vinkuvat netissä, että naisten pitäisi tehdä asialle jotain. Suomalainen "mies" on vellihousu, joka on totutettu siihen, että äiti tai vaimo hoitaa kaiken. Valitettavasti tästä on osittain syyttäminen äitejä, mitäs kasvattivat pojistaan nössöjä vinkujia... 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Armeijalla on aivan muu tehtävä kuin tasa-arvo. Siitä olen samaa mieltä että asevelvollisuuden pitäisi koskea naisiakin, koska hehän menestyvät varusmiespalveluksessa erittäin hyvin, ja tärkeintä on saada paras mahdollinen aines maanpuolustuksen pariin.

Toki, koska 99% miehistä ei kiinnosta ja motivaatio 0, helppo menestyä tossa porukassa, kun nainen tulee into piukeana vapaaehtoisti hyvin motivoituneena ja treenattuna.

Vierailija

Edellien feministi jatkaa vielä. Tasa-arvon nimissä olisin kyllä valmis armeijaan, vaikka olenkin pasifisti. Jos se koskee vain yhtä sukupuolta, niin tilanne on epätasa-arvoinen. Ja ihan turha väittää, että nimenomaan feministit haluavat miesten pysyvän armeijassa naisten sijaan. Näin ei ole, asiasta on tehty joskus tutkimuskin joka esiteltiin joskus yliopiston luennolla. En tunne ketään feministiä, joka tahtoo miehille kurjempaa kuin naisille.

Mies 29v
Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

Vierailija kirjoitti:

Miehethän sen asevelvollisuuden ovat keksineetkin.

Nyt jään vain odottamaan, oletko se sama tyyppi, joka aloittaa säännöllisin väliajoin näitä ketjuja ja syyttää feministejä siitä, etteivät he poista miehiltä kyseistä velvollisuutta.

Niin mitä siitä? Miehet ovat keksineet myös gynekologian, e-pillerin, kotitalouskoneet, kierukan ja varmaan erilaiset naisten hygieniatuotteetkin.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija

Missäs sinä olet silloin kun nainen hoitaa vauvaa kotona? Varmaankin juuri siellä missä naiset ovat silloin kun sinä olet armeijassa. Minä jouduin esikoista hoitamaan kotona vuoden kun mies oli vain yhden kuukauden ajan. Mies on käynyt 6kk armeijan eli minä sain eläketappioita 6kk enemmän jo ensimmäisestä lapsesta. Jos armeija laitetaan koskemaan myös naisia niin sitten ne vanhempainvapaatkin jaetaan 50/50. Eli jos päätetään olla 3v kotona niin mies on 1,5v, muuten tässä käy niin ettei kukaan enää halua naisia töihin koska ne ovat joko armeijassa tai sikiämässä. On myös naisvaltaisia aloja (kuten hoitoala) joka pyörii sodassakin 24/7, kuten tähänkin asti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Totta kai useimmat armeijaan menevät naiset menestyvät hyvin, he kun menevät vapaaehtoisesti joten motivaatio on kohdallaan ja henkinen ja fyysinen kunto hyvä. Mutta entäpä sitten ihan keskimääset naiset? Heille asepalvelus olisi todella rankka ellei mahdoton taakka. Ei sillä että minusta miehilläkään pitäisi olla asevelvollisuutta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se onkin. Orja-armeija on 100% rikos ihmisoikeuksia ja yksilön vapautta vastaan.

Näin se on. Puhumattakaan veroista, jotka valtio ryöstää  minulta väkivallan uhalla ja käyttää sellaisiin tarkoituksiin, joita en halua tukea.

Entäs sitten oppivelvollisuus. siinä valtion pakkotoimia käytetään täysin puolustuskyvyttömiin lapsiin, jotka eivät voi edes lähteä täältä pakolaisiksi.

Eikös ole ihanaa asua täällä suomessa vapaamatkustajana. Antaa toisten tehdä työt (ne likaisetkin). Itse voi keskittyä täysin idividuaalisesti nauttimaan turvallisesta yhteiskunnasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai useimmat armeijaan menevät naiset menestyvät hyvin, he kun menevät vapaaehtoisesti joten motivaatio on kohdallaan ja henkinen ja fyysinen kunto hyvä. Mutta entäpä sitten ihan keskimääset naiset? Heille asepalvelus olisi todella rankka ellei mahdoton taakka. Ei sillä että minusta miehilläkään pitäisi olla asevelvollisuutta.

Toisi se kuitenkin enemmän naisia armeijan pariin, nyt on mahdollista että moni hyvä jää sen ulkopuolelle. Partio ja fitness eivät ole mitenkään harvinaisia naisilla. Intin käyminen on.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat