Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottaa verotietojen julkaisu ensi viikolla

Vierailija

minä ja mieheni ansaitsemme molemmat yli 150te vuosittain ja olemme siten  verolistoilla netissä. Kun tieto on julkinen, lapset saavat kuulla tästä koulussa - jostain syystä nuo 10-, 12- ja 15-vuotiaat lapset ovat kovin tietoisia ystäviensä vanhempien tuloista...

Kukaan ei ymmärrä, että maksamme veroja noin 50 % tuloistamme ja teemme töitä noin 60 tuntia viikossa. Eikö hyvä veronmaksukyky ole enemmänkin kiitollisuuden kuin kateellisuuden aihe? 

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Niinpä. Supmalainen kadehtii, kaiilla pitäisi mennä huonosti. Kerro lapsillesi, että maksatte aika monta kotihoidontukea ym.

Vierailija

Kummallista, ettette ole sinut hyvintienaamisenne kanssa. Meinaan että pitää lastenkin saamia kommentteja pelätä. Olette hyvin tienaavia ja sillä sipuli. Jos se jonkun persettä kaivaa niin anna kaivaa. Mä sanoisin niin MUN lapsille. Meillä on kaikki oikeus olla varakkaita ja sillä sipuli. Ne ovat vain kateellisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

minä ja mieheni ansaitsemme molemmat yli 150te vuosittain ja olemme siten  verolistoilla netissä. Kun tieto on julkinen, lapset saavat kuulla tästä koulussa - jostain syystä nuo 10-, 12- ja 15-vuotiaat lapset ovat kovin tietoisia ystäviensä vanhempien tuloista...

Kukaan ei ymmärrä, että maksamme veroja noin 50 % tuloistamme ja teemme töitä noin 60 tuntia viikossa. Eikö hyvä veronmaksukyky ole enemmänkin kiitollisuuden kuin kateellisuuden aihe? 

Miksi luulet että se ei olisi muilla tiedossa että paljonko veroprosenttinne on?

Silti sinulla jää käteen kaksi kertaa niin paljon mitä keskituloiset tienaa bruttona ja niilläkin menee noin 30% veroa.

Vierailija

Ilmeisti olette kuitenkin vieraalla töissä, kun et ole pystynyt suojaamaan tulojasi veroilta? Eihän rikkaat ja yrittäjät yleensä maksa veroja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eikö hyvä veronmaksukyky ole enemmänkin kiitollisuuden kuin kateellisuuden aihe? 

LOL, ipanoiden pitäisi olla teille kiitollisia. Vähän lähteneet nuo jumalafantasiat lapasesta teillä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Verolistoilla näkyy aina myös veroprosentti, joten ei huolta.

Vierailija

Kyllä mäkin teen paljon työtä, mutten silti yllä tuollaisiin lukuihin. Verotettavat tulot viime vuodelta 29 000, joten mua taas hävettää tulojen alhaisuus. Brutto joku 32 000, mutta noistahan tehdään jotain vähennyksiä, verotiedoissa näkyy aina se pienempi luku. Meillä on kuitenkin tosi pienet menot, joten elämä on ihan kivaa ja säästöönkin jää. Silti olen hiukan kateellinen suurituloisille.

Vierailija

Mies on joka vuosi verolistan kärkikymmenikössä, hänellä on epätavallinen sukunimi, joten ei jää ollenkaan epäselväksi lasten kavereille, että isä tienaa hyvin. Minä olen onneksi listalla jossain sijalla 200-300, joten tuloni eivät lehtiin tule, vaikka mukavasti tienaan.

Lasten kaverit suhtautuvat ihmetellen, miksi meillä on ihan tavallinen auto, ihan tavallinen koti, ei mitään kalliita harrastuksia eikä hienoja matkoja. Kun teillä on rahaa, niin miksi ette sitä käytä? Onpa muutama 15v sanonut suoraa pojalle, että vanhempansa ovat tyhmiä, kun eivät osaa käyttää rahaa. Heillä on paremmat autot, paremmat harrastukset - ja paljon velkaa, mutta sitähän ei julisteta.

Meillä raha takaa lapsille pehmeän laskun opiskelu- ja työelämään. Asunnot opiskelukaupungissa on valmiina, kielikurssien sijaan ovat reissanneet sukulaisiin ulkomailla jne.

Vierailija

Olen suurituloinen. Teen töitä noin 12h/vrk vuoden jokaisena päivänä. Viimeksi olin lomalla vuonna 2011 kahden vuorokauden verran.

Saa kadehtia, nautin työstäni! Olen jokaiselle sanonut, että tervetuloa tekemään tätä hommaa, kaiken työstä tulevan saa pitää itsellään. Kukaan ei ole suostunut, on kuulemma hullun hommaa. Silti kannattaa aina kadehtia.

Vierailija

Lastesi kannalta huolestuisin ennemmin siitä, missä välissä te ehditte heidän kanssaan viettää aikaa, jos teette molemmat 60h työviikkoa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Teette miehesi kanssa molemmat 60 tuntia töitä viikossa? Mikä ala mahtaa olla kyseessä?

Intiimihieronta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat