Lapsi uskoo joulupukkiin ja täyttää keväällä 10, pitäisikö kertoa?

joulupukki

Ihmettelee että jotkut kaverit ovat väittäneet että joulupukkia ei oikeasti ole... mutta on sitä mieltä että kaverit on väärässä.

Pitäisikö jo kertoa, vai romautanko jotain jos kerron?

Kommentit (10)

Vierailija

Meillä myös ensi kesänä 10v. täyttävä uskoo joulupukkiin. En jotenkaan raaskisi pilata joulunodotusta häneltä. Ovat pikkusiskon kanssa jo kirjoittaneet pukille ja piirtäneet hienot kuvat jotka annetaan sitten jouluaattona kun joulupukki tulee.

keväällä 12-vuotias

Kyllä se oikeasti tietää. Esitin minäkin silloin. Pilasivat vaan jouluni kertomalla tuommoisen.
Tiedän sen tunteen, kun haluaisi vaan olla edelleen se viaton pikkulapsi. Alapeukkusade tervetuloa.

Vierailija

Ei ne oikeasti usko, itse muistan kuinka kiva oli noin 7-vuotiaana homman hiffatuani mennä kuitenkin edelleen mukaan joulupukkisatuun, kirjoittaa kirje ja jännittää aattona pukin tuloa vaikka tiesin että isä ja äiti ne lahjat on ostanut ja pukki oli naapuri. Ei vaan halunnut sanoa sitä ääneen tai kyseenalaistaa vanhemmille, halusi säilyttää joulun taian ja olla lapsi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei ne oikeasti usko, itse muistan kuinka kiva oli noin 7-vuotiaana homman hiffatuani mennä kuitenkin edelleen mukaan joulupukkisatuun, kirjoittaa kirje ja jännittää aattona pukin tuloa vaikka tiesin että isä ja äiti ne lahjat on ostanut ja pukki oli naapuri. Ei vaan halunnut sanoa sitä ääneen tai kyseenalaistaa vanhemmille, halusi säilyttää joulun taian ja olla lapsi.

Ihana, en olekaan tullut ajatelleeksi että lapsi voisi noin pienenä osata esittää mukana! En taida vielä tänä jouluna siis kertoa ekaluokkalaiselleni. Sain itse tietää isosisaruksilta joskus jo 3-vuotiaana ettei joulupukkia ole.

Vierailija

Me kerrottiin meidän pojalle 7-v, ettei joulupukkia ole. Ei uskonut!! Usko pukkiin säilyi täytenä vielä neljännelle luokalle asti. Moni luokkakaverikin uskoi vielä silloin. Eli anna uskoa. 

Minulle ja siskolleni joulupukkiasia paljastui seurakunnan päiväkerhossa tätien kertomana, kun oltiin 5- ja 6-v. Kyllä oli äiti kiukuissaan tädeille. 

Vierailija

Mitä ihmettä tuossa on? Ottaen huomioon että on olemassa aikuisia, jotka uskovat erääseen 2000 vuotta sitten keksittyyn satuhahmoon, jonka olemassaolo on joulupukkiakin epätodennäköisempää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat