Joko tästä on ketju? Julianna, 5v, päättää itse haluaako hoitoa vai kuolla kotona.

Vierailija

Juliannalla on kuolemaan johtava, etenevä tauti. Sairaalahoidot infektion iskiessä ovat tuskallisia. Vanhemmat ovat päättäneet kuunnella tyttärensä toivetta mennä mieluummin taivaaseen kuin sairaalaan seuraavan infektion iskiessä. 

Vanhemmat ovat vakuuttuneita siitä, että Julianna ymmärtää kuoleman käsitteen ja on tehnyt ratkaisunsa tietoisesti. Asiasta on paljon keskustelua, jotkut asiantuntijat sanovat että lapsi on muodostanut päätöksensä ja suhteensa asiaan sen perusteella, mitä huomaa vanhempiensa toivovan. 

Tässä linkki pitkään artikkeliin: 

http://myfox8.com/2015/10/27/parents-allow-5-year-old-to-choose-heaven-o...

Mitäs mieltä olette? 

Minä olen vain sitä mieltä, että kysymys ei ole mustavalkoinen, oikeaa tai väärää vastausta ei ole. 

Kommentit (5)

Vierailija

Tyhmää että uskonnollisten valheiden vuoksi ei muka hoideta. Nelivuotias nyt uskoo kaikki sadut mitä hänelle kerrotaan.

Toivottavasti tytölle keksittäisiin parantava hoito vaikka eihän se valitettavsti kovin todennäköistä ole... :( 

Vierailija

Minusta viisivuotias ei voi missään nimessä tehdä itsenäisesti tuollaista päätöstä. Ja hänelle saattaa tulla turvaton olo siitä, että vanhemmat laittavat hänet päättämään tuollaisesta yksin.

Sinänsä tuon tytön hoidon tavoitteet ovat jutun perusteella ihan selvät - jos tauti on etenevä ja jo pitkälle edennyt ja aiemmatkin infektiot on saatu hoidettua vain juuri ja juuri, niin eihän häntä pidä enää hoitaa aktiivisesti. Tytölle parasta on hoito, jolla tähdätään siihen, että hänellä on mahdollisimman hyvä olla, eikä yritetä pidentää elämää kaikin keinoin. Mutta ei ole ollenkaan oikein, että päätös pannaan edes leikisti hänen harteilleen.

Vierailija

Miksi ap on otsikoinut noin huonosti? Tytärhän ei päätä, vaan vanhemmat. Tuo oli vsin tyttären toive (jota vanhemmat ovat päättäneet kuunnella).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat