Miksi Apple ei anna ladata päivitysta kännykkäverkolla?

Vierailija

Kännykkäliittymäni on jopa nopeampi kuin käytettävissä oleva wifi. Miksi Apple ei kuitenkaan anna ladata päivitystä kuin wifillä? Mikä järki?

Kommentit (6)

Vierailija

Maailmalla mobiilidatan hinta on keskimäärin ihan toista luokkaa kuin täällä, ja saatta olla joku yläraja datan määrälle esim. kuussa, jonka jälkeen joko nopeus tippuu tai maksaa vielä reilusti enemmän. Rajaton data ei ole niin yleinen maailmalla kuin meillä.

Koko luurin päivityspaketin koko on tyypillisesti melko iso. Vuosi sitten näkyy tulleen jopa viiden gigan päivitys, viimeisin reilu gigan. Esim. ATT:n (usa) plännerin mikälie-sopparin yläraja on vaatimaton 5 gigaa.

Joten negatiivisen julkisuuden ja oman tukipalvelunsa tukkeutumisen ja yleisen säätämisen välttämiseksi eivät anna vetää päivitystä puhelinverkon yli.

Kyllähän se minuakin ottaa päähän mutta minkäs teet

Vierailija

No Applehan on tunnetusti tarkoitettu tietämättömille ja sanoisin jopa vähän tyhmille ihmisille. On siis ihan loogista ettei tollasta voi tehdä matkapuhelinverkon kautta. Apple pitää huolen vähän yksinkertaisista asiakkaistaan ja estää heidän puhelinlaskunsa kasvamisen. Siinä vaiheessa kun et suojelua tarvi niin homma tuntuu erittäin ärsyttävältä, mutta minkäs teet kun systeemi on kehitetty niille yksinkertaisille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No sanos muuta! Vittu mulla on ohjelmistopäivitys niin hemmetin jäljessä kun ei ole wifiä.

Tsama täällä.
Oon mä kotain pienempää vetänyt wifin kautta joskus. Mutta en vaan jaksa päivittää versioo, mieluummin kestän, olenhan aitohumanisti.😇

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat