Kannabiksen laillistaminen pelastaisi Suomen talouden

Vierailija

Pinta-alaa olisi ja hamppu kasvaa mainiosti. Uudet lajikkeet mahdollistavat myös avomaaviljelyn. Laillistaminen houkuttelisi paljon turisteja ja rahaa.  Koko lakimuutoksen ympärille kehittyisi nopeasti paljon erilaisia yrityksiä jotka eivät liittyisi pelkästään kannabikseen, vaan hotelleja ja ravintoloita. 

Se myös elvyyttäisi ravintoloita ja hotelleja turistejen myötä. 

Vielä olisi aikaa ottaa monopoli haltuun. Kohta on liian myöhäistä. 

Sivut

Kommentit (92)

Aika alkaisi olla jo

Vielä tosiaan olisi aikaa tehdä mittavia voittoja ihan ensivuodesta lähtien. Pian muut maat lähtevät tekemään rahaa ja me olemme myöhässä.

Vierailija

Uudet lajikkeet avomaaviljely?
Hamppu on ollut Suomessa ihan ikivanha viljelykasvi, jäi vain pois muodista, kun tukijaisis maksettiin muusta viljelystä enemmän.

Vierailija

Nimenomaan. Olen usein ehdottanut, että Altia hoitaisi kasvatuksen ja Alko myynnin, jolloin edes jotenkin voitaisiin myös valvoa ikärajoja.

Verotulot valtiolle olisivat tervetulleet, ja tässä tapauksessa valtio saisi koko taloudellisen hyödyn.

Samoin poliisi voisi sitten vähät resurssinsa keskittää koviin huumeisiin liittyviin tutkimuksiin.

Asiasta keskustelukin on kiell...

Eikö tämä keskustelu poistettu jo kertaalleen?

Aihe vapaalla ei kannabiskeskusteluja pidetä. Näin olen ymmärtänyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Olen usein ehdottanut, että Altia hoitaisi kasvatuksen ja Alko myynnin, jolloin edes jotenkin voitaisiin myös valvoa ikärajoja.

Verotulot valtiolle olisivat tervetulleet, ja tässä tapauksessa valtio saisi koko taloudellisen hyödyn.

Samoin poliisi voisi sitten vähät resurssinsa keskittää koviin huumeisiin liittyviin tutkimuksiin.

Sepä se kun miten niitä kovia rikollisia saadaan kiinni. Helpompaa on ajella puistojen lähettyvillä ja ratsata hipin näköisiä tyyppejä ja sitten tehdä kotietsintöjä. Siihenhän poliisien huumetilastot perustuu tällä hetkellä. Kovia tekijöitä ei saada kiinni niin helposti. 

Poliisille hamppuhemmot ovat olleet pitkään leipätyö ja helppo homma.

Vierailija

Itse asiassa koko maailmanlaajuinen talouskriisi olisi nujerrettavissa laillistamassa kaikki huumeet. Niin suuri menoerä kieltolaki kokonaisuudessaan on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei pelastaisi.

Saattaisi itse pelastaa, varsinkin jos naapurimaissa kannabis ei olisi laillista. Tulisi turisteja venäjältä, muista pohjoismaista, baltialta, mahdollisesti puolesta, saksasta.

Vierailija

Todella hyvä idea. Aikaa on vain tosi vähän koska jos Viro tekee sen niin Viro tulee menestymään pian ja ajaa Suomen yli talouskehityksessä. Virossa on jo nyt paremmat ihmisoikeudet jos vertaa Suomen kannabislainsäädäntöön joka syrjäyttää nuoria ja aikuisia pois yhteiskunnasta :(

Kieltolaki syrjäyttää ja tekee taloudellista tappiota kaiken lisäksi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako kannabis ,jos sitä esim. pureskelee ja syö (...polttamisen sijasta siis ) ?

Ei ilman  kypsentämistä ennen pureskelua. Kannabis vaati vähintään 160c, että THCA muuttuu THC:ksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa koko maailmanlaajuinen talouskriisi olisi nujerrettavissa laillistamassa kaikki huumeet. Niin suuri menoerä kieltolaki kokonaisuudessaan on.

Heti kun Suomi siirtyy USA:n malliin ja jättää narkkarit hoitamatta niin laillistakaa vaan ihan kaikki aineet. Mutta yhtään ilmaista hoitoa ei tarvitse päivystyksessä enää narkeille ja puliukoille antaa. Kuolema korjaa muutamassa vuodessa ja siinä säästytään sitten sos.maksujen ym. maksamiselta. Eli kyllä, 100% säästöä tulee, mutta tosiaan, terveydenhuolto pitää sitten perustaa jollekin muulle kuin hyvälle tahdolle. Tähän päälle tosiaan turismi, verotulot jne. Eli tietyin ehdoin kannatan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako kannabis ,jos sitä esim. pureskelee ja syö (...polttamisen sijasta siis ) ?

Ei ilman  kypsentämistä ennen pureskelua. Kannabis vaati vähintään 160c, että THCA muuttuu THC:ksi.

Miten sen voi tehdä ? Käykö jos laittaa esim teen joukkoon?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat