Vaimo väittää tukistamista väkivallaksi

Vierailija

Meillä on 2 lasta, 2v ja 4v pojat. 4v on luonteeltaan aika villi ja häntä pitää välillä vähän ojentaa. Eilen hän kaatoi mun kahvikupin olohuoneen matolle josta suutuin vähän ja annoin pojalle tukkapöllyä. Kaikki oli normaalia tämän jälkeen, kunnes vaimo illalla sängyssä alkoi itkemään. Kysyin että mikä on ja hän vastasi haluavansa, että lopetan lastemme fyysisen kurittamisen, koska se saa hänet voimaan huonosti. Minä naurahdin, koska eihän tukistaminen ole fyysistä kurittamista. Vaimoni mielestä kuitenkin on. 

Mitä mieltä? Olenko väärässä

M36

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Jos tukistat itseäsi, voidaan ajatella ettei se ole väkivaltaa. Ketään muuta et voi tukistaa. Ja jos vaimosi tai lapsesi ilmoittaa polisille, saat syytteen. 

Vierailija

Voivatko ihmiset ihan oikeasti olla näin tietämättömiä, että fyysinen kurittaminen on kielletty laissa jo vuonna 1984, jolloin M36 oli itse lapsi. Vanhempasikin rikkoivat lakia?

Vierailija

Olet, oikeus on katsonut lapsen tukistamisen väkivallaksi ja vanhemmat on saaneet tuomioita. Eli kyllä, lain mukaan tukistaminen on väkivaltaa ja rikos. Vaimosi voisi mennä tekemän susta rikosilmoituksen ja mitä todennäköisimmin saisit tuomion. 

Lisäksi sanosin, että vanhempi joka ei osaa kasvattaa lasta ilman väkivaltaa on luuseri. Lopeta se lapsesi tukistaminen, mikään kahvikupin kaataminen ei siihen oikeuta. Vai saako vaimos vetää sua turpaan jos vahingossa kaadat kahvisi? 

Vierailija

Eihän kahvilatyöntekijäkään saa tulla sua lyömään jos läikytät kahviasi tarjottimelle, vai mitä? Sehän olis vasta näky! Läpsis kasvoillesi ja sitten tulis itku.

Vierailija

Ennen sanottiin että joka vitsaa säästää, vihaa lastaan. Kuinka moni tuon aikaisen kasvatuksen kokenut lienee kärsinyt loppuelämänsä aikana joutumisestaan kurituksen kohteeksi, mene ja tiedä. Arvaisin että aika moni.

Vierailija

Suomen lain mukaan se on fyysistä väkivaltaa ja se on lailla kiellettyä.

Ei lasta tarvitse kurittaa fyysisesti. Hän kyllä ymmärtää puhettakin.

Tiesitkö että sinut voidaan nostaa syytteeseen tuosta ja voit saada enimmillään puoli vuotta ehdotonta vankeutta ja lievimmillään sakkoja.

Ja tietty lapset joutuu lastenvalvojan tarkkailuun.

Vierailija

Teetkö koskaan mitään itse vahingossa väärin? Haluaisitko, että vaimosi vaikka paukauttaisi pannulla päähän tai tukistaisi? Väärinhän tuo on ja niin turhaa. Katsokaa äidit ja isät peiliin, ei lapsi kurittamalla kasva hienoksi ihmiseksi.

Resiprookkinen
Seuraa 
Liittynyt24.10.2015

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se väkivaltaa.

Ei minun mielestä. Yhtä lailla voi sanoa että kutittaminen on sitten väkivaltaa. PS. tyttölasta en varmaan tukistaisi mutta kyllä pojat sen kestävät.

AP

Usein nämä tavat periytyvät, mutta voisit luottaa leegioon psykologeja, jotka ovat todenneet lapsuuden traumojen aktivoituvan vasta keski-iässä. Eli vaikka lapsi olisikin "kovapäinen" ja ei osoita itkemisellä tms katumusta, jää tukistaminen hyvin suurella todennäköisyydellä hänen alitajuntaansa... ja mahdollisesti tukistelee omia lapsiaan.

Niin paljon on eläin ihmistä viisaampi, että se ei ota enempää kuin tarvitsee. Ihminen ei edes tiedä, mitä tarvitsee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tulisi kaupungilla tai ravintolassa tukistamaan sinua, olisiko se väkivaltaa?

Joku kolme kertaa suurempi, jolla on muutenkin henkinen yliote.

Ap, väkivalta synnyttää vain väkivaltaa ja levottomuutta. Sanot lapsen olevan villi. Kasvatatko häntä fyysisesti? Olet itse pilaamassa häntä ja syytät siitä lasta. 

Vaimosi itki ihan syystä ja voi olla, että hän ei lopulta kestä ja lähtee. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat