Akateemisesti koulutettu, mutta tyhmin asiakas kuukausiin työkkärissä...

Vierailija

Ah, nuo työttömät maisterit! Siellä se Tieto lepää. Ylimielisesti täydessä vitutuksessa joutuu työkkäriin ilmottautumaan ja vastapäätä istuu virkailija joka ei ehkä olekaan akateeminen kuten hän. Voi kamalaa.

Siinä sitten pitäisi alkutietoja täytellä. Kun kuitenkin Akateeminen Maisteri on hänkin rahaa vailla jostain, niin pitäisi myös täyttää se työttömyyskorvauksen maksaja sinne. Että sitten tyhmä virkailija osaa laittaa maksulausunnon oikeaan paikkaan.

Mitä kirjoittaa Akateeminen Maisteri työttömyysturvan maksajan kohdalle? Kirjaapi siihen isoilla kirjaimilla että AKAVA. Kysyin sitten että ihanko tosiaan näin on. Maksaako AKAVA sun työttömyyskorvauksen? Asiakas tuhahtelee, että kyllä minä olen akavan jäsen. Joo, niin varmasti kyyllä olette. Nyt on kysymys tuosta työttömyyskorvauksesta, jota olette ilmeisesti anomassa, että tosiaanko sinne laitatte hakemuksen.

Rouva asiakas ei sitten osannut mitään järkevää vastausta antaa, niin jätettiin sitten se kohta täyttämättä. Saatesanoilla, että ehkä saatte sen selville jotenkin että minne esimerkiksi olette vuosikausia jäsenmaksua maksaneet, että olisko siinä tullut samalla maksettua kassan maksua. Jos jotenkin sen saisitte selville, ihan teidän itsenne takia. Ilmoitelkaa sitten kun asiasta jotain tiedätte, kiitos ja näkemiin.

En ole noin pöljää ennen tavannutkaan. Jätin sitten tasan tiedot täyttämättä ja siirsin uusimisen jonnekin 6kk päähän. Josko sitten jossain vaiheessa huomaa että pitäiskö jotain asioita hoitaa ja selvittää. Minä tämmöisenä tyhmänä merkonomina en tietenkään mitään tiedä enkä osaa. Näillä mennään.

Sivut

Kommentit (98)

Vierailija

Olipas vittumainen kirjoitus. En minäkään tietäisi mitä tuohon kysymykseen vastataan, kun en ole työtön. Mikset vain huomauttanut, että "tämä kohta on varmaankin täytetty väärin"?

ei-akateeminen hoitaja

Vierailija

Sulla taitaa olla vakavaa alemmuudentunnetta akateemisten suhteen. Kuvittelet meidät kaikki ylimielisiksi kusipäiksi jotka halveksitaan jos joku on "vain merkonomi". Ja sitten vittuilet asiakkaille vain siksi kun oletat akateemisuuden perusteella ylimieliseksi kusipääksi, vaikka suurin osa meistä akateemisista ei ajatella ollenkaan noin.

En kyllä minäkään tietäisi mitään noista  työttömyyteen liittyvistä paperiasioista enkä korvausten hakemisesta, koska onneksi en ole koskaan työttömäksi joutunut. Ei se mikään kauhea vika ole, jos täytyy kysyä virkailijalta neuvoa, ei mitään erityistä tyhmyyttä. Ei nämä ole asioita joiden kanssa muut kuin työkkärin työntekijät ja pro-työttömät joudu tekemisiin kovinkaan usein.

Vierailija

Akava on yleisjärjestö, joka hoitaa akateemisten alojen jäsentensä asioita. Akava ei aivan varmasti maksa kenellekkään akateemiselle mitään työttömyyskorvausta vaikka miten laitat sinne hakemusta ja olet jäsen. Tämä nyt pitäisi jokaisen akadeemisenkin tietää. Jokainen duunari tietää varmasti, että mihin liittoon on liittynyt ja maksanut jäsenmaksuja sekä kassan maksuja. Ja ihan varmaan tietää että se kassa sen korvauksen maksaa. Ja osaa varmasti lähettää hakemuksen oikeeseen osoitteeseen.

Ettekö te lue omaa tilinauhaanne sen vertaa että tietäisitten mihin liittoon kuulutte? Eikö oman ammattiliiton asiat ole ihan jokaiselle kuuluvaa yleistietoa, että se tiedetään siis.

Onnea vaan sille joka laittaa työtön-työtön-työtön hakemuksensa jonnekin yleisjärjestöön toimistoon. Tuskin rahaa tiedossa. Tämän tietää mun tuttavapiirissä kaikki.

Vierailija

Kerro ap missä tarkalleen olet töissä ja tuntomerkkisi niin ilmiannan sinut työnantajallesi kun et tee työtäsi. SINUN tehtävä on auttaa näitä ihmisiä, ei potea alemmuudentunnetta ja kiusata heitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olipas vittumainen kirjoitus. En minäkään tietäisi mitä tuohon kysymykseen vastataan, kun en ole työtön. Mikset vain huomauttanut, että "tämä kohta on varmaankin täytetty väärin"?

ei-akateeminen hoitaja

No sepä siinä onkin. Asiakkaan mielestä se ei ollut ollenkaan väärin täytetty. Hän väitti että on akavan jäsen. Mitäpä siihen sitten vastaan väittämään. Varmaan näin on asia. 

Vierailija

Työkkärin toiminta on niin mykistävän vammaista että jos olet siellä töissä niin sinulla ei ole paljon varaa yhtään ketään arvostella.

Oletko mahdollisesti stereotyyppinen eli ~40-vuotias, lihava ja ruma työkkäriakka vai oletko vasta matkalla sellaiseksi?

Oletko muuten koskaan ollut oikeissa töissä?

Vierailija

Kun kerran tiesit että tuo kohta oli väärin täytetty niin mikä esti auttamasta ja neuvomasta asiakasta asiallisesti? Kuuluu se asiakaspalvelu ja asiakkaan kohtaaminen ihan merkonomikoulutuksen alkeisiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kerro ap missä tarkalleen olet töissä ja tuntomerkkisi niin ilmiannan sinut työnantajallesi kun et tee työtäsi. SINUN tehtävä on auttaa näitä ihmisiä, ei potea alemmuudentunnetta ja kiusata heitä.

Nojaa. Vakituisessa valtion virassa ollessa ei kauheesti työnantajaa kiinnosta meidän tekemiset ja tekemättä jättämiset. Osastonjohtaja ei itse tee sitäkään vähää. 

Minähän nimenomaan yritin tehdä työtäni ja saada asiakkaalle sen maksulausunnon työttömyysturvaa varten. Asiakkaalla oli vaan omasta mielestään asiat selvät ja minä en tietenkään mistään mitään tiennyt, hänen mielestään. 

Joten mua on turha syyttää. En mä voi ketään pakottaa kertomaan semmoisia tietoja, mitä asiakas ei halua kertoa. Hän on sitä mieltä että akavan jäsenyys riittää.Mitäpä minä siihen sitten vastaan väittämään.  Tosiaankin olen vain töissä valtiolla pienellä palkalla ja täysin ylityöllistettynä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on oikeus suojatyöpaikkasi asioista huudella julkisesti?

Te työkkärin luuskat olette ehdottomasti alinta paskasakkia.

Kiitokset tästä. Olen ihan normaali suomalainen, minulla on perhe ja ystäviä. Olen aika pidetty ystävien ja harrastusteni parissa. En ole ennen tiennytkään että olen paskasakkia, vaikka yli 50 vuotta tässä maailmassa jo elänyt. 

Jos asiakas ei usko palaakaan minun osaamiseeni ja asiantuntemukseen asiassa, niin mikäs siinä sitten auttaa. Hän on oman asianasa paras tietäjä tietysti. Mun kyselyt ja alkuhaastattelut oli hänelle pelkkää tuskaa, eiku tietysti paskaa kun on paskasakin tekemisistä kysymys.

Ehkäpä joskus kevään korvilla sitten uudestaan. Siihen saakka toivottelen tällekin asiakkaalle hyvää jatkoa.

Vierailija

Hyvin on mennyt ammattiliittojen propaganda muutenkin perille, jos joku kuvittelee, että edes oma työttömyyskassa sen päivärahan maksaa. Laittaa maksuun, mutta ei maksa. Raha tulee työttömyysvakuutusmaksuista, eli kaikki ne sen maksavat, joilta se peritään. Myös kassaan kuulumattomat maksavat kassalaisten ansiopäivärahat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on oikeus suojatyöpaikkasi asioista huudella julkisesti?

Te työkkärin luuskat olette ehdottomasti alinta paskasakkia.

Kiitokset tästä. Olen ihan normaali suomalainen, minulla on perhe ja ystäviä. Olen aika pidetty ystävien ja harrastusteni parissa. En ole ennen tiennytkään että olen paskasakkia, vaikka yli 50 vuotta tässä maailmassa jo elänyt. 

Jos asiakas ei usko palaakaan minun osaamiseeni ja asiantuntemukseen asiassa, niin mikäs siinä sitten auttaa. Hän on oman asianasa paras tietäjä tietysti. Mun kyselyt ja alkuhaastattelut oli hänelle pelkkää tuskaa, eiku tietysti paskaa kun on paskasakin tekemisistä kysymys.

Ehkäpä joskus kevään korvilla sitten uudestaan. Siihen saakka toivottelen tällekin asiakkaalle hyvää jatkoa.

Työkkärissä osaamista ja asiantuntemusta? Salli mun nauraa.

Olette suojatyöpaikassanne, teitä ei kiinnosta asiakkaanne, ja olette todella asiattomia ihmisiä kohtaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei-akateeminen hoitaja

No sepä siinä onkin. Asiakkaan mielestä se ei ollut ollenkaan väärin täytetty. Hän väitti että on akavan jäsen. Mitäpä siihen sitten vastaan väittämään. Varmaan näin on asia. 

Et osannut siinä tilanteessa sitten avata suutasi ja kertoa että tuohon kohtaan täytetään kassan, ei liiton nimi. Idiootti, ja tuollaisesta vittuilusta täytyy sulle vielä maksaakin. Sä olet töissä siellä jotta sinä osaat täytellä nuo paperit oikein, ei ole asiakkaan tehtävä. Vai onko sun mielestä ok, jos lääkäri iskee vastaanotolla potilaalle terveysportin nenän eteen ja sanoo että diagnosoi ite ittes, mä meen kahville.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat