Miksi työssäkäyvää pitäisi arvostaa?

Vierailija

Tätähän näkee palstalla joka päivä. Työssäkäyvät ihmiset valittavat siitä ja tästä, vinkuvat työttömistä, pitävät itseään niin vitun erinomaisina ja nimittelevät ties millä pilanimilla kaikkia, jotka eivät suostu samaan paskaan.

Siitä huolimatta nämä samat mulkut ovat silti koko ajan itse vaatimassa arvostusta. Näiden mukaan muiden pitäisi oikein polvistua työssäkäyvän edessä ja pyydellä anteeksi omia valintojaan näiltä työnsankareilta. Sitten vasta nimittely ja itkeminen jos näin ei tapahdukaan, vaan työtön pysyy ylpeästi omien valintojensa takana.

Miksi siis pitäisi arvostaa näitä mulkkuja, jotka eivät ise hyväksy muiden valintoja ja ovat koko ajan kertomassa miten sunkin pitäisi elää, että elät "oikein"?

Sivut

Kommentit (72)

Vierailija

Mitäs luulet, kumpi pärjää paremmin sitten kun sosiaalietuudet lasketaan täysin riittämättömälle tasolle?

Kumpi joutuu kadulle asumaan, sinä vai työssäkäyvä?

Vierailija

Olen eläkkeellä 42 työvuoden jälkeen. Arvostan tietenkin heitä, jotka kustantavst elannon minulle ettei tarvitse kerjätä sitä niin kuin 150 vuotta sitten oli asiat. En pidä itseäni pummina. Pummeja ovat ne, jotka eivät työikäisinä ole rakentamassa tätä yhteiskuntaa. Nyt en tarkoita todellisia työttömiä tai työkyvyttömiä.

Vierailija

Samaa vihervasemmistoo kuin ne jotka ottamassa mamuja..vapaa maailma?

Kukas sen lystin maksaisi jos kaikki olisivat yhtä boheemeja kuin sinä?

Mistä saat rahan käyttää mömmöjä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitäs luulet, kumpi pärjää paremmin sitten kun sosiaalietuudet lasketaan täysin riittämättömälle tasolle?

Kumpi joutuu kadulle asumaan, sinä vai työssäkäyvä?

Ei liity aiheeseen mitenkään. Toki tuossa tapauksessa työssäkäyvät joutuvat paljon useammin varkauksien ja väkivaltarikoksen kohteeksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Millaistakohan on apn kaltaisten ihmisten arki..

En ainakaan valita muiden ihmisten "vääristä valinnoista", kuten nämä työnsankarit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulkut on aina mulkkuja, olivatpa töissä tai eivät. Älä välitä heistä.

Kaikki eivät kuitenkaan ole samassa mielessä mulkkuja. Jotkut ovat sentään rehellisesti mulkkuja, toisin kuin monet työnsankarit, jotka käyttäytyvät niin ylevästi ja koppavasti niitä kohtaan, jotka eivät samaan suostu. Kumma kyllä ovat silti vaatimassa itselleen arvostusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulkut on aina mulkkuja, olivatpa töissä tai eivät. Älä välitä heistä.

Kaikki eivät kuitenkaan ole samassa mielessä mulkkuja. Jotkut ovat sentään rehellisesti mulkkuja, toisin kuin monet työnsankarit, jotka käyttäytyvät niin ylevästi ja koppavasti niitä kohtaan, jotka eivät samaan suostu. Kumma kyllä ovat silti vaatimassa itselleen arvostusta.

Yllättävän monet mulkut työttömät muuttuvat mulkuiksi työssäkäyviksi työllistyttyään. Vähän samalla tavalla kuin entiset tupakoitsijat ovat pahimpia tupakoinnista räksyttäjiä. Ja ei, en tupakoi itse, en ole koskaan tupakoinut. 

Vierailija

Jokainen saa itse tehdä valintansa elämästään tottakai..mutta ei voi ottaa pullasta rusinoita.

Kai sää sitten elät täysin omavaraisesti jos on varaa rääkyä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa itse tehdä valintansa elämästään tottakai..mutta ei voi ottaa pullasta rusinoita.

Kyllä. Täytän työttömyyskorvauksen hakemukset aina oma-alotteisesti ja ajallaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Täytän työttömyyskorvauksen hakemukset aina oma-alotteisesti ja ajallaan.

No luulekko että ne työkkärin akat ottaa sen rahan jostain taikalaatikosta.

Tarkoitin että jokaisen elämäntapatyöttömän pitäisi asua hökkelissä metsässä ja syödä neulasia..ei nostaa korvauksia jos ei aio osallistua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat