Sanokaa, olinko laiska luuseri paska kun en ottanut yhden päivän työvuoroa vastaan?

Vierailija

Tänään tarjottiin työvuoroa nopealla aikataululla. Soitto tuli puoli yhdeksältä ja töissä olisi pitänyt olla yhdeksältä. Kävellen matkaa 20 min., bussilla 7 min., busseja tulee noin vartin välein. Olin just herännyt ja vasta menossa suihkuun. Töitä olisin tarvinnut ja jäi harmittamaan. Olinko nyt rajoittunut ihminen ja laiska luuseripaska, kun en likaisella tukalla ja pesemättömänä lähtenyt työvuoroon puolen tunnin varoitusajalla?

Jatkossa pitää varmaan istua kotona valmiina kengät jalassa aamuseitsemästä lähtien, jos haluaa töitä.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Jokaisen oma asia. Itse olen lähtenyt töihin niin, että on soitettu klo 6.40 ja olen ollut nukkumassa. Työvuoro on alkanut klo 7.00. Olen ilmoittanut, että saatan vähän myöhästyä, mutta otan työvuoron vastaan ja tulen heti, kun olen saanut vaatteet päälle ja hampaat pestyä.

Mutta kuten sanoin, jokainen tekee itse nämä päätökset.

Vierailija

Niin olen minäkin lähtenyt. Sunnuntai aamuna soitettu klo 07.00. Ei kun äkkiä vaatteet päälle ja töihin. Kyllähän ne ymmärtää, että matkoihin se aikansa menee?

Vierailija

Tuo minun homma olisi ollut asiakkaiden kanssa olemista, ja siksi olisin halunnut olla huoliteltu. Olen roikkunut listoilla ko. työhön nyt puoli vuotta, ja tämä oli ensimmäinen kerta kun tuli soitto. Siksi olin vielä nukkumassa. Olin jo menettänyt uskoni siihen, että koskaan mitään töitä tarjotaan. Alussa, kun olin ilmoittautunut tuurauslistoille, olin aina aamuisin valmiina lähtemään, jos jonnekin pyydetään. Siksi harmittaa nyt aivan sikana. Harmittaa siis sekä se, että soittivat, että oma valinta, kun en lähtenyt. Mutta tukka oli oikeasti niin rasvainen ja ällöttävä, etten olis voinut mennä ihmisten eteen ja esiintyä vakuuttavasti koko päivän.
 -ap

Vierailija

Itse asiassa kun keikkahommahan on ilmaista varallaoloa. Minulla on puhelin aina matkassa ja kun soi, niin suunnitelmat muuttuu juuri sillä hetkellä, kun tarjotaan töitä. 

Se on toki eri asia, jos ei halua töitä, niin silloin ilmoittaa, että en tule. Mutta kokemuksesta tiedän, että jos pari kertaa kieltäytyy ilman pätevää syytä (on varattu toiseen paikkaan tms.), niin uutta soittoa ei enää tule.

Itse en aio tällä hetkellä ottaa vakituista työtä vastaan, vaan teen keikkoina, koska tienaan tuntityönä paljon enemmän, kuin kuukausipalkalla ja tarvitsen tällä hetkellä kaiken rahan, mitä saan työllä kerättyä kasaan. Mutta se edellyttää juuri sitä, että koko ajan on ns. varallaolossa eli valmis lähtemään lyhyellä varoitusajalla.

Vierailija

Tuossa meidän hommassa se keikan tarjoaja ei ole aina sama henkilö (yleensä ei ole koskan sama henkilö), eikä ole edes sama työpaikka, jonne mennään. Itsellä on pääsy rekisteriin katsomaan omia tietoja, eikä sinne mitään kieltäytymisiä kirjata, eikä sellainen olisi luvallistakaan. En usko, että tuosta kieltäytymisestä seuraisi, ettei enää töitä tarjottaisi. Nyt jos olen puoli vuotta ollut listoilla ja yksi soitto on tullut, niin enpä kovin montaa työvuoroa nyt ole menettänyt jatkossakaan, seuraavaa tarjousta voinee odotella joskus maalis-huhtikuussa.

Senkään takia en tosiaan ollut valmis likaisena lähtemään töihin, kun edes itse fyysinen paikka ei ole tuttu, en ole koskaan käynyt siellä. Olisinko löytänyt sen heti siinä kiireessä, jos puolijuoksua hölkkään että ehdin yhdeksäksi. Ja sitten pitäisi vetää vieraille ihmisille jotain juttua. Se on eri asia, jos olisi joku siivous-, pakkaus- tai kassatyö, eikä esiintymistä. Tai ylipäätään paikka, joka on entuudestaan tuttu. -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuossa meidän hommassa se keikan tarjoaja ei ole aina sama henkilö (yleensä ei ole koskan sama henkilö), eikä ole edes sama työpaikka, jonne mennään. Itsellä on pääsy rekisteriin katsomaan omia tietoja, eikä sinne mitään kieltäytymisiä kirjata, eikä sellainen olisi luvallistakaan. En usko, että tuosta kieltäytymisestä seuraisi, ettei enää töitä tarjottaisi. Nyt jos olen puoli vuotta ollut listoilla ja yksi soitto on tullut, niin enpä kovin montaa työvuoroa nyt ole menettänyt jatkossakaan, seuraavaa tarjousta voinee odotella joskus maalis-huhtikuussa.

Senkään takia en tosiaan ollut valmis likaisena lähtemään töihin, kun edes itse fyysinen paikka ei ole tuttu, en ole koskaan käynyt siellä. Olisinko löytänyt sen heti siinä kiireessä, jos puolijuoksua hölkkään että ehdin yhdeksäksi. Ja sitten pitäisi vetää vieraille ihmisille jotain juttua. Se on eri asia, jos olisi joku siivous-, pakkaus- tai kassatyö, eikä esiintymistä. Tai ylipäätään paikka, joka on entuudestaan tuttu. -ap

Luuletko, että muut menevät aina tuttuun paikkaan?

Olen mennyt lukemattomia kertoja työvuoroon ihan outoon paikkaan, mitä olen saanut etsiä jopa navigaattorin avulla, että löydän sen. Ja ihmisten kanssa on totta kai joutunut "esiintymään", vaikka paikat ovat olleet täysin outoja. Se on se ammattitaito, millä tätä tehdään.

Mutta toki jos ei halua töitä, niin silloin kannattaa kieltäytyä. Käy se paskainen tukkakin tekosyystä. Me jatkamme sinun elättämistä veroeuroilla.

Vierailija

Kyllä. Olet laiska luuseri paska. Tuskin sulle enää soitetaan kun kieltäydyit tarjotusta työvuorosta joten no hätä joten jatkossa voit olla rasvaa tihkuva karvapehko ihan vapaasti.

Vierailija

Kyllä. Olet laiska luuseri paska. Tuskin sulle enää soitetaan kun kieltäydyit tarjotusta työvuorosta joten no hätä. Jatkossa voit olla rasvaa tihkuva karvapehko ihan vapaasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että muut menevät aina tuttuun paikkaan?

Olen mennyt lukemattomia kertoja työvuoroon ihan outoon paikkaan, mitä olen saanut etsiä jopa navigaattorin avulla, että löydän sen. Ja ihmisten kanssa on totta kai joutunut "esiintymään", vaikka paikat ovat olleet täysin outoja. Se on se ammattitaito, millä tätä tehdään.

Mutta toki jos ei halua töitä, niin silloin kannattaa kieltäytyä. Käy se paskainen tukkakin tekosyystä. Me jatkamme sinun elättämistä veroeuroilla.

Tiedän kyllä itse, että haluan töitä. Sitä ei kukaan muu voi puolestani määritellä. Kaikilla on varmasti omat reunaehtonsa töiden tekemiselle. Toisilla ne on vähäisemmät, toisilla on enemmän ehtoja. Myönnän, että en ole nöyrimmästä päästä - esim. kymmenellä eurolla tunti en liikahda minnekään. 15 euroa on jo sellainen, että voin harkita.

Tunti varoaikaa olisi tarvittu tänä aamuna, eli jos soitto olisi tullut kahdeksalta, olisin lähtenyt. Puoli tuntia oli liian vähän, kun matkaan menee siitä yli puolet. Jonain toisena aamuna olisin ollutkin lähtövalmis ja silloin puoli tuntia olisi riittänyt. Toisaalta taas työn tarjoaja olisi voinut sanoa, että "tule kun ehdit, parempi että tulet vaikka vartin yli yhdeksän kuin et ollenkaan". Hän ei niin sanonut, vaan paikalla piti olla kello yhdeksän. Joten kun en voi varmaksi luvata että siihen ehdin, niin oli mielestäni reilua se sanoa.

Tuosta veroeuroilla elättämisestä: saan joka tapauksessa saman verran opintotukea, otanpa töitä vastaan tai en. Eli mitään lisälaskua yhteiskunnalle ei nyt tullut, varsinkaan jos joku otti tuon työn vastaan ja siitä syntyi verotuloja. -ap

Vierailija

Vastaisuuden varalta kannattaa varmaan pitää hygieniastaan sen verran huolta, ettei tarvitse kieltäytyä töistä paskaisen tukan takia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kun keikkahommahan on ilmaista varallaoloa. Minulla on puhelin aina matkassa ja kun soi, niin suunnitelmat muuttuu juuri sillä hetkellä, kun tarjotaan töitä. 

Se on toki eri asia, jos ei halua töitä, niin silloin ilmoittaa, että en tule. Mutta kokemuksesta tiedän, että jos pari kertaa kieltäytyy ilman pätevää syytä (on varattu toiseen paikkaan tms.), niin uutta soittoa ei enää tule.

Itse en aio tällä hetkellä ottaa vakituista työtä vastaan, vaan teen keikkoina, koska tienaan tuntityönä paljon enemmän, kuin kuukausipalkalla ja tarvitsen tällä hetkellä kaiken rahan, mitä saan työllä kerättyä kasaan. Mutta se edellyttää juuri sitä, että koko ajan on ns. varallaolossa eli valmis lähtemään lyhyellä varoitusajalla.

Saanko kysyä millä alalla olet? Saatko jotain nopean tulijan lisää palkkaan? Muutenhan tuo on työnantajalle ihan lottovoitto, ilmainen päivystäjä aina valmiina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vastaisuuden varalta kannattaa varmaan pitää hygieniastaan sen verran huolta, ettei tarvitse kieltäytyä töistä paskaisen tukan takia.

Sehän oli menossa suihkuun! :D

Vierailija

Kympillä ei edes ahteri liikahda? Eli jos sulle tarjottaisiin opiskelun ohella vaikka vaatekaupassa töitä 20h viikko, niin kieltäydyt kun palkka on sulle liian vähän? 

OMG, mikä kermaperseilijä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tunti varoaikaa olisi tarvittu tänä aamuna, eli jos soitto olisi tullut kahdeksalta, olisin lähtenyt. Puoli tuntia oli liian vähän, kun matkaan menee siitä yli puolet. Jonain toisena aamuna olisin ollutkin lähtövalmis ja silloin puoli tuntia olisi riittänyt. Toisaalta taas työn tarjoaja olisi voinut sanoa, että "tule kun ehdit, parempi että tulet vaikka vartin yli yhdeksän kuin et ollenkaan". Hän ei niin sanonut, vaan paikalla piti olla kello yhdeksän. Joten kun en voi varmaksi luvata että siihen ehdin, niin oli mielestäni reilua se sanoa.

Tuosta veroeuroilla elättämisestä: saan joka tapauksessa saman verran opintotukea, otanpa töitä vastaan tai en. Eli mitään lisälaskua yhteiskunnalle ei nyt tullut, varsinkaan jos joku otti tuon työn vastaan ja siitä syntyi verotuloja. -ap

No mitä sä nyt selität? Ei niiden siellä puhelimen toisessa päässä ole tarkoitus sanoa sulle että ei haittaa vaikka tulisit vähän myöhässä, koska tietysti ne haluaa että tulet ajoissa. Se on sun tehtävä sanoa että voit tulla, jos ei haittaa että tulet vartin myöhässä. Yleensä ne on siinä vaiheessa kiitollisia ja suostuu, mutta ei ne sitä ehdota kun eihän ne voi tietää että missä sä sillä hetkellä olet, oletko hereillä, oletko pukeissa, millä kuljet yms.

Tekosyitä kaikki.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat