Työn välttely on henkisesti raskasta

Vierailija

Koko ajan pitäisi keksiä mitä ihmeellisimpiä tapoja välttääkseen työtä siten, että silti pysyy kelan rahoilla. Samat temput ei enää kelpaa työkkärille ja siellä käytetään yhä enemmän mielivaltaisia perusteita uhkailuun ja pakottamiseen.

Työkkäri hönkiikin koko aja enemmän ja useammin niskaan. Enää ei voi ottaa karenssiakaan kun siitä tulee työssäolokarenssi, joka ei lopu itsestään kahden kuukauden päästä vaan siihen liittyy työssäoloehto.

Lisäksi sossunkin uhkailee 20% ja jopa 40% leikkauksilla tukiin, mikä vaikeutta tilannetta entisestään.

Auttaisiko sitten, jos hakee vaikka diagnoosin masennukseen vetomalla vaikka mt-ongelmiin? Pysyykö silloin kelan rahoilla vai tippuuko jollekin kuppaselle sairaslomarahalle?

Kommentit (6)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oisit nyt edes hetken oikeasti työtön, niin tietäisit, että se työkkäri ei oikeasti tee yhtään mitään.

En ole ollut päivääkään töissä. Ja kyllä se tosiaan tekee paljon, jos olet tarpeeksi nuori. Karenssia tulee vähän väliä, vaikka miten yrittää vältellä työtä huomaamattomasti.

Onnistuu hyvin. Stressaat liik...

Minä olin 20 vuotta tekemättä töitä yhtään. Ajattelin jo peruskoulun jälkeen että otan eläkkeen tavallaan ennakkona ja teen töitä sitten ja jos tuntuu siltä ettei jaksa niin menen sen jälkeen myös eläkkeelle. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos menisit sinne töihin vaan.

Periaatekysymys. En mene töihin ja yritän nyhtää mahdollisimman isot tuet. Se on vaan koko ajan hankalampaa, kun työkkärin ja sossun virkailijat ovat näköjään suojatyäpaikoissa eivätkä vaihdu kulumallakaan. Olisi paljon helpompaa, jos virkailijat vaihtuisivat vaikka puolen vuoden välein.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 20 vuotta tekemättä töitä yhtään. Ajattelin jo peruskoulun jälkeen että otan eläkkeen tavallaan ennakkona ja teen töitä sitten ja jos tuntuu siltä ettei jaksa niin menen sen jälkeen myös eläkkeelle. 

Eipä sua harmita sitten kun olet jo eläkkeesi nauttinut tavallaan. Tulevaisuudessa ei ole eläkkeitä. Tiesit sen varmasti vai?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat