Apua, olen ihan pulassa :( (Raskaus ja miehen uhkaus erosta jos en tee aborttia)

Vierailija

Lapset eivät ole olleet suunnitelmissa vielä, joten ehkäisy on ollut kunnossa. Silti olen aina ollut sitä mieltä, että jos ehkäisy sattuu pettämään niin en tee aborttia. Mies on tiennyt tämän ja ollut ihan sinut asian kanssa.
Nyt sitten oikeasti on käynyt niin että ehkäisy on päässyt pettämään. Miehen ensireaktio oli että ehdottomasti abortti, eikä se mielipide ole muuttunut asiaa sulattelemallakaan. Itse en aborttia halua.
Viimeisin käänne oli kun riitelimme taannoin tästä asiasta. Mies sanoi että jos en tee aborttia niin hän jättää minut. Mielestäni miehen vaatimus on kohtuuton sillä hän on tiennyt kantani jo ennen raskautta, eli mikään yllätys tämän ei pitäisi olla. Toki olin itsekkin aluksi järkyttynyt tästä raskaudesta, joten en ihmettele miehen järkytystä.
Jos ero tulee, olen valmis jäämään lapsen kanssa yksin mutta en voi olla miettimättä onko oikein hankkia lapsi jos alusta asti tietää ettei isä tule välttämättä olemaan kuvoissa mukana...

Sivut

Kommentit (92)

Vierailija

noniin molemmillahan on oma tahto

hän voi tahtoessaan jättää sinut

sinä voit teettää abortin tai pitää lapsen

lapsia on syntynyt "ilman isää" aina - ennustamiseksi menee onko lapsen paras sitten ilman isää, paskan isän kanssa tai yllättääkö isä ja onkin paras isä ja juuri tälle lapselle vai niille jotka syntyvät myöhemmin (jonkun toisen naisen kanssa)

Vierailija

Voi kurja :/ Ensinnäkin, mä en tuollaisen miehen kanssa suhdetta jatkaisi. Todella idioottimaista, että hän on tiennyt ettet aborttia tee jos raskaaksi tulet, ja on päättnyt silti jatkaa suhdetta kanssasi.
Toisaalta uskon, että jos pidät lapsen niin mies on hänen elämässään mukana. Voi olla, että mies on vain kovin paniikissa. Siitä huolimatta laittaisin suhteen poikki.

Vierailija

Itse tekisin abortin ja jättäisin miehen. Etsisin uuden miehen ja eläisin elämääni. Voit pitää lapsenkin jos haluat mutta on tuo pakkottaminen isäksi typerää myös vaikka yhtä syyllinen hänkin tilaasi on ellei sulta "pillerit pettänyt" kun "unohdit" ottaa niitä. Ikä ja työura vaikuttaa myös. Jos olet yli 30-vuotias niin abortti vaihtoehtona voi olla vaikeampi kun ikää jo on. Jos olet 20-vuotias niin aikaa lisääntyä on vielä todella rutkasti.

Vierailija

Erohan teillä on tiedossa jokatapauksessa. Vai voisitko muka tehdä abortin JA jäädä yhteen miehen kanssa joka sellaista on vaatimalla vaatinut. Luottamuspula tuosta seuraa ja pahinta laatua oleva sellainen, tiedät nyt että mies ei tule tiukassa paikassa sinua tukemaan.
Eroa nyt! Mieti vain itsesi kannalta, oletko valmis lapseen. Yksinkin pärjää, eikä lapsen kannalta ole mitenkään väärää tilannetta syntyä.

Vierailija

Teidän suhde on ohi joka tapauksessa. Nyt sä voit joko pääättää pitää lapsen yksin tai tehdä abortin yksin. 

Ei ole oikein tehdä lapsia ilman isää, mutta ei ole oikein myöskään tehdä aborttia noinkin mitättömän syyn takia. Sä olet tilanteessa, jossa et voi välttää tekemästä väärin, ja sun on vain mietittävä, mikä on se pienempi paha, jonka kanssa sitten opettelet elämään.

Vierailija

Sun pitää ajatella sitä lasta. Onko sinusta kasvattamaan lapsi yksin?

Mä laittaisin sen suhteen ajattelun nyt taka-alalle ja pohtisin sitä lapsen parasta. Isättömiä, onnellisia lapsia on ollut ja on maailma pullollaan.

Minkälainen elämäntilanteesi on, onko mahdollisuutta kasvattaa lapsi yksin?

Jos päätyisit aborttiin, niin olisiko suhteella siltikään mahdollisuutta?

Realistisesti sun pitää miettiä tämä tilanne, koska todennäköisintä on että jäät lapsen kanssa yksin, joten sitä on parasta pitää ajattelussa lähtökohtana.

Vierailija

Yh:na on erittäin raskasta. Itse olin myös sitä mieltä, että aborttia en tee. Nyt viisaampana jos olisin saanut päätöksen uudelleen tehdä, olisin päättänyt toisin. Tosin lapsen isä halusi lapsen syntyvän. Olimme kuitenkin tunteneet liian vähän aikaa ja ero tuli jo raskausaikana.

Toisaalta jos teet abortin, tuskin haluat enää miehen kanssa jatkaa. Asia tulee aina kummittelemaan mielessäsi. On mielestäni väärin pakottaa miestäsi isäksi. Tulet lastasi varmasti kuitenkin rakastamaan. Kannattaa ottaa kaikki apu vastaan. Käyt vaikka ammattilaisella juttelemassa.

ps. Kaikesta selviää.

Vierailija

Kuten aikaisemmatkin ovat vastanneet; tuossa asiassa ei voi tehdä kompromissia ja teidän suhde on kyllä nyt joka tapauksessa ohi. Erotkaa ja päätät sitten pidätkö lapsen. Jos olet edelleen sitä mieltä että et aborttia tee, niin pystyt varmasti kasvattamaan lapsen ilman tuollaista "isää".

Tsemppiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tollainen suhde ei tule toimimaan, ero tulee teit mitä vaan.

Mulla on kanssa yksi sukulainen jonka mies painosti tekemään abortin. No ero tuli sitten joka tapauksessa 4 onnettoman aviovuoden jälkeen

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat