Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyöräilijöille vaan lisää erityisoikeuksia

Vierailija

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ksml-pois-jalkakaytavilta-py...

Mutta mitään vastuuta heillä ei näköjään ole eikä haluta laittaa. Syy on tietenkin aina autoilijoissa ja kävelijöissä. Ei pyöräilijöissä

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Pyöräilijöiden oikeudet pitäisi todellisuudessa saada kunniaan ja autoilijoiden erityisoikeudet pois. On järjen vastaista että Helsingissäkin moni fyysisesti terve autoilee Kehä ykkösen sisäpuolella. Ensi alkuun ongelmaa voisi lähteä ratkomaan siten, että autoilijat ja pyöräilijät vaihtaisivat keskenään ajokaistoja. Autolla jurnuttaminen jalankulkijoiden seassa kapealla ja auraamattomalla (entisellä) jalkakäytävällä vähentäisi kummasti terveiden harjoittamaa huviautoilua kaupunkialueilla. Pyöräilijät ja hälytys- sekä jakeluajoneuvot saisivat sitten päästellä vapaasti pitkin hyvin hoidettua pääväylää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilijöiden oikeudet pitäisi todellisuudessa saada kunniaan ja autoilijoiden erityisoikeudet pois. On järjen vastaista että Helsingissäkin moni fyysisesti terve autoilee Kehä ykkösen sisäpuolella. Ensi alkuun ongelmaa voisi lähteä ratkomaan siten, että autoilijat ja pyöräilijät vaihtaisivat keskenään ajokaistoja. Autolla jurnuttaminen jalankulkijoiden seassa kapealla ja auraamattomalla (entisellä) jalkakäytävällä vähentäisi kummasti terveiden harjoittamaa huviautoilua kaupunkialueilla. Pyöräilijät ja hälytys- sekä jakeluajoneuvot saisivat sitten päästellä vapaasti pitkin hyvin hoidettua pääväylää.

Jos matka on niin pitkä että sitä ei voi kävellä niin käytetään autoa. Pyörällä ei tee yhtään mitään. 

Pyörät haittaa niin kävelijöiden kuin autojen liikkumista. Pyörävero olisi erittäin kannattava asia. 

Samoin määräys että autotiellä pyörien pitää liikkua yhtä nopeasti kuin autot ja muualla yhtä nopeasti kuin kävelijät.

Vierailija

Suomessa olemme jämähtäneet sellaiseen ajatukseen, että autoilu on sitä OIKEAA liikkumista ja kaikki muu sen rinnalla säälittävää räpeltämistä, joka aiheuttaa vain ongelmia. Oikeastihan pyöräilyn lisääntyminen on tälle ylilihavalle kansalle saasteisiin hukkuvassa maailmassa taivaan lahja, mutta kun joutuu turhaan hidastelemaan ja kolmio osoittaa väistämisvelvollisuuksia autoilijoille ja jossain ehkä kavennetaan viides kaista pois ja annetaan se pyöräilijöiden käyttöön, voi itku ja parku. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mitä erityisoikeuksia niillä on nyt?

Eihän niillä mitään muuta olekkaan kuin erityisoikeuksia. Pyörillä ei ole nopeusrajoituksia, ne saavat ajotiellä ajaa tavalla jona esim. moottoripyörällä ei koskaan saisi, ne saavat ajella niin autotiellä kuin kävelytiellä jne.

Polkypyörien pitäisi ajaa autotiellä jossa niitä pitäisi koskea täysin samat säännöt kuin moottoripyöriäkin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Suomessa olemme jämähtäneet sellaiseen ajatukseen, että autoilu on sitä OIKEAA liikkumista ja kaikki muu sen rinnalla säälittävää räpeltämistä, joka aiheuttaa vain ongelmia. Oikeastihan pyöräilyn lisääntyminen on tälle ylilihavalle kansalle saasteisiin hukkuvassa maailmassa taivaan lahja, mutta kun joutuu turhaan hidastelemaan ja kolmio osoittaa väistämisvelvollisuuksia autoilijoille ja jossain ehkä kavennetaan viides kaista pois ja annetaan se pyöräilijöiden käyttöön, voi itku ja parku. 

Tuolla perusteellahan ihmisten pitäisi kävellä. Pyörä on erittäin huono väline kunnon ylläpitämiseen tai laihtumiseen. 

Jos ei kykene ajamaan samoilla säännöillä kuin muutkin ajoneuvot niin jättäkööt pyörän ostamatta. 

Pyöriä pitäisi koskea myös ajoneuvojen parkkeeraussäännöt. On täysin järjetöntä että pyöriä jätetään milloin minnekkin parkkiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

 

Samoin määräys että autotiellä pyörien pitää liikkua yhtä nopeasti kuin autot ja muualla yhtä nopeasti kuin kävelijät.

Ok...  Ajoratahan ei ole mikään autotie, vaan tarkoitettu kaikille ajonevoille, kuten traktoreille, hevosille, pyöräilijöille jne. jotka eivät yllä usein lähellekään suurinta sallittua nopeutta.

Lainatun kirjoittajan asenne, pitäisi olla ajokortissa poissulkeva ehto, tuollaiset idiootit kuuluu julkisiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin määräys että autotiellä pyörien pitää liikkua yhtä nopeasti kuin autot ja muualla yhtä nopeasti kuin kävelijät.

Ok...  Ajoratahan ei ole mikään autotie, vaan tarkoitettu kaikille ajonevoille, kuten traktoreille, hevosille, pyöräilijöille jne. jotka eivät yllä usein lähellekään suurinta sallittua nopeutta.

Lainatun kirjoittajan asenne, pitäisi olla ajokortissa poissulkeva ehto, tuollaiset idiootit kuuluu julkisiin.

Totta. Tuossa näkyy juuri se minäminäminä ja MINUN peltilehmäni -asenne. Kuvottavaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mitä erityisoikeuksia niillä on nyt?

Haluaa myös kuulla. Ei tule yhtään mieleen.

Vierailija

Paikallisessa lehdessä uutisoitiin kolarista pyörän ja auton välillä jossa autoilija oli tullut kolmion takaa pyöräilijän päälle. Jutun kommenteissa oltiin vahvasti sitä mieltä että pyöräiljän olisi pitänyt väistää eikä väistämisvelvollisuus ilmeisesti koske autoilijoita kun etuajo-oikeutettu on pyöräilijä.

Naurattaisi jos ei itkettäisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa olemme jämähtäneet sellaiseen ajatukseen, että autoilu on sitä OIKEAA liikkumista ja kaikki muu sen rinnalla säälittävää räpeltämistä, joka aiheuttaa vain ongelmia. Oikeastihan pyöräilyn lisääntyminen on tälle ylilihavalle kansalle saasteisiin hukkuvassa maailmassa taivaan lahja, mutta kun joutuu turhaan hidastelemaan ja kolmio osoittaa väistämisvelvollisuuksia autoilijoille ja jossain ehkä kavennetaan viides kaista pois ja annetaan se pyöräilijöiden käyttöön, voi itku ja parku. 

Tuolla perusteellahan ihmisten pitäisi kävellä. Pyörä on erittäin huono väline kunnon ylläpitämiseen tai laihtumiseen. 

Jos ei kykene ajamaan samoilla säännöillä kuin muutkin ajoneuvot niin jättäkööt pyörän ostamatta. 

Pyöriä pitäisi koskea myös ajoneuvojen parkkeeraussäännöt. On täysin järjetöntä että pyöriä jätetään milloin minnekkin parkkiin.

Alle viiden kilometrin matkat toki kannattaakin kävellä. Pyörä on paras menopeli päivittäisiin 5 - 40 kilometrin matkoihin. Lomamatkoilla työkykyinen ihminen sitten helposti pyöräilee satoja tai tuhansiakin kilometrejä, kun on enemmän aikaa. Tuohon parkkeeraukseen liittyen täytyy todeta, että  Amsterdamin keskusrautatieaseman vieressä oleva monikerroksinen parkkitalo - pelkästään pyörille - ja aivan täyteen ahdettuna, oli silmiä hivelevä näky. Koskahan meillä päästään samaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mitä erityisoikeuksia niillä on nyt?

Eihän niillä mitään muuta olekkaan kuin erityisoikeuksia. Pyörillä ei ole nopeusrajoituksia, ne saavat ajotiellä ajaa tavalla jona esim. moottoripyörällä ei koskaan saisi, ne saavat ajella niin autotiellä kuin kävelytiellä jne.

Polkypyörien pitäisi ajaa autotiellä jossa niitä pitäisi koskea täysin samat säännöt kuin moottoripyöriäkin. 

Polkupyöriä koskee samat nopeusrajoitukset kuin muitakin ajoneuvoja.

Mielestäni on huomattavasti parempi, että polkupyörällä ajetaan pääsääntöisesti ajoradan reunassa. Polkupyörän ohittaminen olisi paljon vaikeampaa, jos se olisi keskellä kaistaa, kuten moottoripyörä. Muutenhan polkupyörä ajoradalla on kuin mikä tahansa muu ajoneuvo.

Polkupyörällä ei saa ajaa kävelytiellä. Jos et erota kevyenliikenteenväylää ja kävelytietä, kannattaisi käydä kertaamassa liikennesääntöjä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin määräys että autotiellä pyörien pitää liikkua yhtä nopeasti kuin autot ja muualla yhtä nopeasti kuin kävelijät.

Ok...  Ajoratahan ei ole mikään autotie, vaan tarkoitettu kaikille ajonevoille, kuten traktoreille, hevosille, pyöräilijöille jne. jotka eivät yllä usein lähellekään suurinta sallittua nopeutta.

Lainatun kirjoittajan asenne, pitäisi olla ajokortissa poissulkeva ehto, tuollaiset idiootit kuuluu julkisiin.

Hevosilla nyt ei pitäisi saada liikkua missään julkisilla paikoilla. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mitä erityisoikeuksia niillä on nyt?

Eihän niillä mitään muuta olekkaan kuin erityisoikeuksia. Pyörillä ei ole nopeusrajoituksia, ne saavat ajotiellä ajaa tavalla jona esim. moottoripyörällä ei koskaan saisi, ne saavat ajella niin autotiellä kuin kävelytiellä jne.

Polkypyörien pitäisi ajaa autotiellä jossa niitä pitäisi koskea täysin samat säännöt kuin moottoripyöriäkin. 

Polkupyöriä koskee samat nopeusrajoitukset kuin muitakin ajoneuvoja.

Mielestäni on huomattavasti parempi, että polkupyörällä ajetaan pääsääntöisesti ajoradan reunassa. Polkupyörän ohittaminen olisi paljon vaikeampaa, jos se olisi keskellä kaistaa, kuten moottoripyörä. Muutenhan polkupyörä ajoradalla on kuin mikä tahansa muu ajoneuvo.

Polkupyörällä ei saa ajaa kävelytiellä. Jos et erota kevyenliikenteenväylää ja kävelytietä, kannattaisi käydä kertaamassa liikennesääntöjä.

Polkupyöriä ei koske samat nopeusrajoitukset kuin muita liikennevälineitä. Ei ole koskaan koskenut eikä näköjään tule koskemaankaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa olemme jämähtäneet sellaiseen ajatukseen, että autoilu on sitä OIKEAA liikkumista ja kaikki muu sen rinnalla säälittävää räpeltämistä, joka aiheuttaa vain ongelmia. Oikeastihan pyöräilyn lisääntyminen on tälle ylilihavalle kansalle saasteisiin hukkuvassa maailmassa taivaan lahja, mutta kun joutuu turhaan hidastelemaan ja kolmio osoittaa väistämisvelvollisuuksia autoilijoille ja jossain ehkä kavennetaan viides kaista pois ja annetaan se pyöräilijöiden käyttöön, voi itku ja parku. 

Tuolla perusteellahan ihmisten pitäisi kävellä. Pyörä on erittäin huono väline kunnon ylläpitämiseen tai laihtumiseen. 

Jos ei kykene ajamaan samoilla säännöillä kuin muutkin ajoneuvot niin jättäkööt pyörän ostamatta. 

Pyöriä pitäisi koskea myös ajoneuvojen parkkeeraussäännöt. On täysin järjetöntä että pyöriä jätetään milloin minnekkin parkkiin.

Alle viiden kilometrin matkat toki kannattaakin kävellä. Pyörä on paras menopeli päivittäisiin 5 - 40 kilometrin matkoihin. Lomamatkoilla työkykyinen ihminen sitten helposti pyöräilee satoja tai tuhansiakin kilometrejä, kun on enemmän aikaa. Tuohon parkkeeraukseen liittyen täytyy todeta, että  Amsterdamin keskusrautatieaseman vieressä oleva monikerroksinen parkkitalo - pelkästään pyörille - ja aivan täyteen ahdettuna, oli silmiä hivelevä näky. Koskahan meillä päästään samaan?

Jossein jaksa kävellä 5 kilometriä niin jääkööt kotiin. 

Tietenkin tuollaisessa parkkitalossa pitäisi vaatia maksut ihan samoin ja samoilla hinnoilla kuin autoille.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat