Miten suhtautua lapsen housuun kakkaamiseen?

Vierailija

Kyseessä siis 6 vuotias poika jolla joskus kakkaa housuissa. Sanoo ettei huomaa kun kakka tulee.

Kommentit (4)

Vierailija

Yleensä tuo kielii ummetuksesta, varsinkin poikien vaiva jostain syystä. Lisää kuituja, liikuntaa ja nesteitä. Kokeilkaa myös Hesarissa ollutta kyykkäysjuttua, eli koroke jalkojen alle, kun istuu pytyllä. Suoli tyhjenee paremmin.

Vierailija

Mulla 6v tyttö jolla satunnaisesti käynyt noin. Yritin aikani kaikki keinot kunnes kaikista paras oli uhkailu/lahjonta, asetan aina tavoitteen mahdollisimman kauas, mutta ei liian, ja se motivoi, esim viime keväänä alkoi taas kakkakierre pitkän tauon jälkeen, sanoin että kerran vielä kakkaa housuun niin emme juhli syksyllä halloweenia, jos on taas kakkaamatta niin saa pitää halloween-juhlat kavereille. Ei ole kertaakaan kakannut. Nyt ajattelin asettaa uuden tavoitteen, hänellä on puolen vuoden päästä synttärit ja hän haluaa kännykän. Kerran kun on kakka housussa-ei kännykkää. Kuulostaa ehkä vähän ilkeältä mutta meillä tämä on ollut ainoa keino. Eiköhän viimeistään teini-iässä osaa olla kakkaamatta housuun ilman tätä keinoa :D

Vierailija

Mammat alapeukuttakaa, mutta uskokaa, kaikki keinot on kokeiltu! Ruokavaliota muutettu,käyty yksityisellä ultrassa, psykologilla juttelemassa, olen ollut ymmärtäväinen ja välillä ollut niinkuin ei mitään, toisinaan taas jopa vähän napakasti sanonut. Ei mitään vaikutusta. Lapsi ollut siis täysin kuiva 2-vuotiaasta, mutta silloin tällöin kakkaillut housuun. Kyseessä todella varhaiskypsä ja fiksu lapsi, siksi en ymmärrä miksi tekee noin. Tämä on nyt kolmas motivointikerta ja kaikki ovat toimineet 100-prosenttisesti, kun tavoite on saavutettu olen jäänyt vaan odottelemaan olisiko ongelma jo ohi, ei ole vielä ollut.

Turhaa alapeukuttaa kun ette tunne lastani ja tiedä mikä häneen toimii. T: nro 3. Ja ap;n kannattaa ainakin yrittää vinkkiäni, varsinkin jos kaikki keinot on jo käytetty.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat